Iran Newspaper

پرسپولیس روحیه گرفت، شوک «شفر» نتیجه نداد

-

هفتــه نهــم لیــگ برتــر فوتبــال کشــور پنجشــنبه بــا انجــام دو بازی آغاز شــد و در یکی از آنها، پرســپولیس در ورزشگاه غدیر اهواز، 3-1 بر اســتقالل خوزســتان چیره شــد تا پس از حدود یک ماه دوری از پیروزیها در لیگ داخلی، به 3 امتیاز حســاس برســد تــا رده دوم جــدول باال بیاید. این برد بهترین عامل روحیهســاز بــرای ســرخهای تهرانــی هــم بــود کــه امروز راهی عمان میشــوند تا سهشنبه شــب در دیــدار برگشــت نیمهنهایــ­ی لیــگ قهرمانان آســیا روبــهروی الهالل عربستان بایســتند. دیداری که شکست ســنگین 4-0 مســابقه رفت، کار قرمزها را برای جبران بسیار سخت کرده است.

در روزی کــه مهــدی طارمــی طبعــاً به دلیــل محرومیت مقرر از ســوی فیفا بازی نکرد و گادوین منشــا، جانشــین او نیــز رنگ و نمای مورد نظر را نداشــت و یک پنالتی را هــم هدر داد، علی علیپور در قامت ســتاره پرسپولیس ظاهر شد و دو گل پیاپــی او در دقایــق 16 و 81، کمــر آبیهــای خوزســتان را شکســت و گل شــجاع خلیــلزاده در دقیقــه 42، کار را تمام کــرد. رضــا کرمالچعــب، مهاجم نیمکتنشــی­ن فصل پیش پرسپولیس در دقیقه 34 تک گل تیم تحت هدایت عبداهلل ویســی را به ثمر رساند اما نقطه عطف مسابقه در دقیقه 38 ترسیم شد. در ایــن لحظه موســی کولیبالــی، مدافع اســتقالل خوزســتان و بازیکــن محبوب ویســی بــه حکــم داور اخــراج شــد و بــا اینکه منشــا پنالتی حاصلــه را گل نکرد، امــا همین ضربه روحی و 10 نفره شــدن میزبان، سبب شــد کار قرمزهای مسافر بــرای حفــظ نتیجــه نیمــه اول در نیمه دوم آســانتر شود و آنها با کنترل میدان در دقایق بعــدی، به آنچــه میخواهند برســند و تالشهــای میزبان بــرای زدن گلهای بعدیاش نیز به ســبب کمبود نفر و مهره بیثمر ماند.

برانکــو ایوانکوویچ کــه تعویضهای نیمــه دومــش بیشــتر در راســتای حفظ نتیجه و ذخیره کردن انرژی پرسپولیس بــرای مســابقه مجــدد بــا الهالل بــود و رویکــردش به نعمتی و رادوشــووی­چ در ترکیــب ثابــت و علــوانزاد­ه و رســن در نیمــه دوم نیــز گامهایــی در همیــن راه تلقی شــد، در پایان مسابقه با امیدواری گفت که برای پرسپولیس جبران ناکامی بــزرگ دیــدار رفت مقابل الهــالل کاری غیرممکــن نیســت. ســرمربی کــروات ســرخهای تهرانی بــا برخوردی تــوأم با احتــرام نســبت به اســتقالل خوزســتان گفــت: ایــن تیم همیشــه بــرای مــا یک رقیب جدی بوده و این بار نیز چنین بود. برانکو با اشــاره به دیدار برگشــت مقابل الهالل نیز گفت: بازی بزرگی پیش روی ما اســت ولی ما همواره بــا امیدواری به آینده نگاه میکنیم و حتی اگر فقط یک درصــد شــانس صعود داشــته باشــیم، تمامــی نیــروی خــود را برابــر الهالل به کار میگیریم. عبداهلل ویســی، سرمربی اســتقالل خوزســتان هــم گفــت از اینکه شــاگردانش پــس از 10 نفــره شــدن گل دیگــری نخوردنــد، راضی اســت و حتی میتوانســت­ند گلهای دیگری هم بزنند و بازنــده این میدان نباشــند اما در عین حال از آنها گلهمند است زیرا بسیاری از نبردهــای تن به تن را باختند و به اندازه کافینجنگید­ند.

در دیگر مســابقه روز پنجشنبه لیگ، پیکان در زمینش 1-0 بر گسترش فوالد، قعرنشــین مســابقات کــه آمــدن فیروز کریمی هم آن را احیا نکرده است، پیروز شــد و بــه پرســپولیس در بــاالی جــدول چسبید و در کورس قهرمانی نیم فصل اول باقی ماند. تک گل 3 امتیازی پیکان را ســیدمهران موســوی در دقیقه 75 به ثمر رســاند و این تیم که شــروعی بد در رقابتهای امسال داشت، با نائل شدن به پنجمین پیروزی متوالیاش، بازیابی اخیر خود را کامل کرد. ■ تساویخانگی­استقاللبام­ربیآلمانی دومین روز از هفته نهم مســابقات لیگ برتــر فوتبال دیروز با برگــزاری 6 بازی به پایــان رســید که در یکی از حســاسترین دیدارها دو تیم اســتقالل تهــران و فوالد خوزستان در ورزشــگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند. استقالل که برای اولین بار شفر را روی نیمکت خود میدید، امیدوار بود با کســب 3 امتیاز هم شرایط خود را در جــدول بهتر کند و هم با روحیه خوب بــه اســتقبال دربــی بــزرگ تهران بــرود. اما فوالدیها هم برای ادامه باالنشــین­ی نمیخواستند از جدال با استقالل دست خالی به اهواز برگردند. دو تیم استقالل و فوالد بدون اینکه موقعیت چندان جدی روی دروازه همدیگــر خلــق کننــد، نیمه اول را بــه پایــان رســاندند. در نیمــه اول اشــتباه خط هافبک اســتقالل در ارســال پاسهــای آخــر باعث شــد این تیــم در خلق موقعیت روی دروازه حریف ناکام باشــد. البته روند حرکتی استقالل در 15 دقیقــه پایانــی کمی بهتر شــد و این تیم بازی روانتری را به نمایش گذاشــت اما بــاز هم در خلــق موقعیت جــدی ناکام بود تا شــفر اولین نیمه خــود را به عنوان ســرمربی اســتقالل بدون گل پشــت سر بگــذارد. امــا فــوالد در طــول 45 دقیقــه اول بیشــتر روی ضدحمله حساب کرده بود که دفاع فشــرده استقالل و عملکرد خوب روزبه چشــمی باعث شد آنها هم در خلق موقعیت ناکام باشند.

با آغاز نیمه دوم فشــار اســتقاللی­ها بیشتر شد و آبیپوشــان قصد داشتند با حفظ توپ صاحب موقعیت شــوند اما مدافعان فوالد هوشــیار بودند و با دفاع منطقی،موقعیتچندا­نیبهمهاجما­ن استقالل ندادند. از سوی دیگر فوالدیها هم که همانند نیمه اول به ضدحمالت دل بسته بودند، چندان توفیقی نداشتند و نتوانستند دروازه سید حسین حسینی را تهدیــد کننــد تــا در نهایت ایــن دیدار بــا تســاوی بــدون گل بــه پایــان برســد و اســتقاللی­ها با این تســاوی به اســتقبال دربی بروند. ■ نتایجسایرد­یدارها:

تراکتورســ­ازی 1 – پــارس جنوبــی جم 1 (محمــد ایرانپوریـ­ـان برای تراکتورســ­ازی، عارف آقاســی (گل به خودی) برای پارس جنوبی.)

ســپاهان 2 – ســیاه جامــگان صفر (جاللالدیــ­ن علیمحمــدی و رضــا میرزایی)

پدیــده 2 – ذوب آهــن 2 (ســید عبداهلل حســینی و محمد قاضــی برای پدیده، اســتنلی کــیروش و محمدرضا حسینی برای ذوب آهن)

ســایپا یک- ســپیدرود رشــت یک (محمد عباسزاده برای ســایپا، محمد نزهتی برای سپیدرود)

صنعت نفت آبــادان یک – نفت تهران صفر (کرار جاسم)

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran