Iran Newspaper

بیادی:«نواصولگرای­ی»، به تمسخر گرفتن جامعه اصولگرایی است

برخی فکر میکنند مسئوالن دولتی که بر سر کارند از نظام جدا هستند و تنها خودشان را از نظام میدانند

-

دبیـــرکل حزب آبادگـــرا­ن گفـــت: اصولگرایان هنوز نتوانســـت­ند برای خود بزرگتـــری را پیدا و خود را ســـامانده­ی کنند و همچنیـــن بهدلیل رفتارها و عملکرد ضعیف خود و به هدر دادن منابع و منافع ملی نتوانســـت­ند پاسخ مناسبی به مردم ارائه دهند.

حســـن بیـــادی در گفتوگو با ایلنـــا، درباره بحث «نواصولگرای­ی» که از ســـوی محمدباقر قالیبـــاف مطـــرح شـــد، اظهارداشــ­ـت: مطرح کردن نواصولگرای یک شـــوخی و به تمســـخر گرفتـــن جامعـــه بـــزرگ اصولگرایی از ســـوى باندهـــا و بعضی از افراد تمامیتخواه اســـت کـــه هنـــوز انقـــالب و نظـــام را درک نکردهاند؛ بنابرایـــ­ن بایـــد دیـــد چـــه تفکـــری میخواهد در نواصولگرای­ـــی حاکـــم شـــود، کـــدام افراد و باندهـــای متصل بـــه قدرت و ثـــروت بهدنبال رشـــد ایـــن تفکـــر هســـتند و پارامترهــ­ـای آن چیســـت؟ وی ادامـــه داد: بنابرایـــ­ن بـــا تغییر یـــک لفـــظ اصولگرا بـــه نواصولگرا، مشـــکلی حل نمیشـــود و با طرح ایـــن موضوع نپخته و بدون تدبیر، تنهـــا میخواهند با یک ترفند رد گم کنند و باز هم گناه کمکارى خود را به گردن دیگران بیندازند.

وی بـــا اشـــاره بـــه تکیـــه اصولگرایــ­ـان بـــر جریانهـــا­ی درجـــه دو و ســـه خـــود در فعالیتهـــ­ای انتخاباتی اخیر، اظهارداشــ­ـت: اصولگرایــ­ـان بزرگانـــی داشـــتند مانند مرحوم حضـــرت آیـــتاهلل مهدویکنـــ­ی و مرحـــوم عســـگراوا­لدی کـــه از فقـــدان آنهـــا دستشـــان خالی شده اســـت. وی با اشاره به نقش کنونی «جامعتیـــن» گفت: در جامعه سیاســـی یکی از مشـــکالت بحـــث جامعتیـــن اســـت؛ بایـــد جامعتیـــن به مردم ثابت کنند که آیا گروهی و حزبی کار کردن را قبول دارند یا خیر. اگر قبول دارند شاکله فعالیت آن باید به صورت حزب باشـــد؛ تا زمانی که تفکر حزبـــی و به اصطالح پارلمانـــ­ی برقرار نباشـــد، حتـــی جامعتین که مدعی یک گروه نزدیـــک به تفکرات انقالب و امام و رهبری هستند، دستخوش تصمیمات و خواستههای باندهای اثرگذار متصل به قدرت و ثروت میشوند و تاکنون هم نتواستند نتایج خوبی در انتخابات گذشته داشته باشند.

بیـــادی افـــزود: اگـــر جامعتیـــن میخواهد فعالیت سیاســـی داشـــته باشـــد، باید ماهیت خـــود را در وزارت کشـــور ثبـــت کنـــد و جـــزو گروههـــای سیاســـی تعریـــف شـــود؛ در غیـــر اینصورت نمیتواند کاری را از پیش ببرد؛ مگر اینکـــه بگوینـــد بهدنبـــال پدرخواندگی تفکری هســـتیم که در جامعه در حال فعالیت است. وی بـــا اشـــاره بـــه انتخابـــا­ت اخیـــر و فعالیت جامعـــه روحانیـــت در زیرمجموعــ­ـه «جمنا» گفت: متأســـفان­ه برخی فکر میکنند مسئوالن دولتی که بر ســـر کارند از نظام جدا هســـتند و تنها خودشـــان را از نظام میداننـــد بقیه را به جای یـــک رقیب سیاســـی بهصورت دشـــمن تلقی میکنند.

بیادی با اشـــاره به فعالیت و نقشآفرینی برخـــی تشـــکلهای اصولگرا به جـــای احزاب ریشـــهدار اصولگرا، اظهار داشـــت: رفتارهایی که تاکنـــون چند حزب و جمعیتی که تشـــکیل شـــدهاند از خود بروز دادند؛ بـــا توجه به اینکه به شـــکلی به بدنه قدرت و ثروت وصل بودند؛ رفتاری شبیه فراماسونره­ا بوده، از این نظر که آنها راضی نیستند احزاب دیگر تشکیل شود و میگویند فقط ما حضور داشـــته باشیم و تنها ما انقالبی و مســـلمان هســـتیم و دیگران غیر انقالبی و کافر هستند.

دبیرکل حـــزب آبادگران دربـــاره انتقادات کاندیداهــ­ـای ائتـــالف اصولگـــرا بـــه یکدیگـــر بعـــد از انتخابات گفت: رهبـــر معظم انقالب میفرماینــ­ـد بعـــد از انتخابات بایـــد رقابتها تبدیـــل به رفاقت شـــود؛ البته انتظـــارى هم از چنین گروههایی نمیتوان داشـــت. متأسفانه تفکری کـــه پشـــتش باندهای قـــدرت و ثروت است، همیشه دولتها را آزار داده است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran