Iran Newspaper

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای تهران خبر داد ۰۳۱ هزار نفر در فهرست حقوق بگیران شهرداری، ۸۶ هزار نیروی حاضر در محل کار

-

عضــو کمیســیون برنامــه و بودجــه شــورای شــهر تهــران با اشــاره بــه اینکه مشکل انبوه نیروی انسانی در شهرداری حاد است، گفت: براســاس آمار بیش از ۰۳۱ هزار نفر از شــهرداری تهران حقوق میگیرند، در حالی که به صورت رسمی اعالم شــده که شــهرداری ۸۶ هــزار نیرو دارد.

مجیــد فراهانــی افــزود: شــهرداری تهــران هر مــاه نزدیک بــه ۰۵۵ میلیارد تومان به عنوان حقوق پرداخت میکند و ایــن عــدد بــار بســیار ســنگینی را بــه لحاظ هزینههای جــاری بر دوش تهران گذاشته است. فکر و ذکر شهردار تهران، معاون مالی و اقتصادی و مدیران ارشد شهرداری همواره از اول ماه این است که چگونــه حقــوق این جمعیــت عظیم را پرداخت کنند.

وی تصریــح کــرد: در حــال حاضــر بخــش عمــدهای از نیروهای شــهرداری بویــژه مدیــران از نیروهــای بازنشســته هستند. بخشی از نیروها نیز از بخشهای دولتــی دیگــر در شــهرداری بــه خدمت گرفتــه شــدهاند، این افــراد باید به محل کار خود برگردند و دیگر نباید از نیروهای بازنشســته استفاده شــود. او در پاسخ به این ســؤال کــه آیــا در حال حاضر کســی در شــهرداری وجــود دارد کــه کار نکنــد، امــا حقــوق بگیــرد، گفــت: وضعیت در برخی از شرکتها و سازمانهای وابسته به شــهرداری بسیار اسفناک است. برای مثال در شــرکت بهرهبرداری مترو بیش از چهــار هزار نفر بدون پســت هســتند و اصطالحــاً به کارمنــدان بیــکار معروف شدهاند. وضعیت شرکت به شکلی شده که اساساً فرهنگ کار از میان رفته است، به همین دلیل به نظر میرسد کار کردن دیگر ارزش محســوب نمیشــود که باید به این وضعیت خاتمه داد.

عضــو کمیســیون برنامــه و بودجــه شــورای شــهر تهــران در تشــریح راهکار شــرایط موجود گفت: باید برای بدنه کار جدید تعریف شود و با توجه به شرایطی که در حــال حاضر در شــهرداری داریم، لزومی ندارد همه کارها برونسپاری شود.

وی خاطرنشــان کرد: بدنه شهرداری و نیروهــای مــازاد بایــد بــه نوعــی ساماندهی شوند که در قالب سازمانها و شــرکتهای جدید کارهایــی را که قبالً توســط شــهرداری برونســپار­ی میشد، انجــام دهنــد. ایــن یکــی از راهکارهایی اســت کــه میتــوان بــدون تعدیــل نیرو از نیروهــای مــازاد کار کشــید. مدیریــت، ساماندهی و برنامهریزی برای باال بردن بهرهوری نیروی کار از اهم مسائلی است که امروز باید در اولویت قرار گیرد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran