Iran Newspaper

اینجا مردم با والیبال زندگی میکنند

گفتوگوی «ایران» با جواد معنوینژاد، لژیونر والیبال ایران در ایتالیا

- محمد محمدی سدهی

والیبــال ایــران 6 ســالی اســت در ردههــای مختلف با پیشرفت فوقالعادها­ی همراه است که آخرین نتیجه آن کســب عنوان ســومی در مســابقات جام قهرمانان بزرگ جهان 2017 در ژاپن بود؛ مدال برنزی که نخستین مدال تاریخی این رشته در جهان محسوب می شود. در این سالها ستارههای زیادی در تیم ملی والیبال بازی کردند اما بیشــک یکی از جوانــان آیندهدار تیم ملی والیبــال، محمدجواد معنوینژاد اســت که در فصل جــاری با پیراهن تیــم ورونا به میــدان خواهد رفت؛ جوانی که هر بار برای تیم ملی ایران به میدان آمد پرانگیزه و مثمرثمر ظاهر شد و حال میخواهد در ایتالیا به روند رو به رشد خود ادامه دهد و به تجربیاتخود­بیفزاید. قدرتــی زن ایرانــی تیــم ورونــا در گفتوگو بــا خبرنگار «ایــران» در خصــوص حضورش در ایتالیــا و تیــم ورونــا میگویــد: 3« هفتهای اســت که در تیم ورونــا کارم را آغاز کرده ام، شــرایط در ایتالیا خوب اســت البته برای رســیدن به هماهنگی به زمــان نیاز داشــتم و در حال حاضر بــه این هماهنگی با ســایر هم تیمیهایم رســیده ام. برای پیشــرفت به اینجا آمدهام و امیدوارم که با این تیم بتوانم به مسیر پیشــرفتم در والیبال ادامه دهم و در نهایت برای تیم ملی کشورم مثمرثمر باشم.»

محمد جواد معنوینژاد ادامه میدهد: «یکی از این موضوعاتی که برای من بســیار جالب بود، عالقه مردم ایتالیا و مســئوالن باشــگاه ورونا به والیبال اســت. حقیقتاً والیبــال روز دنیــا از ایتالیا میآیــد و مــردم در اینجا عالقه عجیبــی به والیبال دارند. زمانی که میبینم مردم ورونا تا ایــن حد تیم والیبال خود را دوســت دارند و والیبال تا این حد برای آنها مهم است، انگیزهام چندین برابر میشود.»

بازیکــن جــوان تیم ملــی والیبال ایــران ایــن گونه در مــورد میزان عالقهمندی مردم ایــران و ایتالیا در والیبال سخن میگوید: «تفاوت چندانی وجود ندارد چرا که این عالقهمندی در کشــور ما نیز دیده میشود اما مهمترین نکتــه در ایتالیا این اســت که مردم ورونا بــا تیم والیبال و بازیکنــان تیــم خــود زندگی میکننــد به همیــن دلیل از بودن در اینجا کامالً راضی هستم.» معنوینژاد میگوید: «یکــی دیگر از موضوعاتــی که برای من جالــب بود، نوع برخورد مردم ورونا با بازیکنان این تیم است، مردم ورونا رفتــار خوب و صمیمانهای با بازیکنان تیم خود دارند که این موضوع باعث میشــود بازیکنان این تیم با انگیزه و عالقه بیشتری برای این تیم بازی کنند.»

او در خصوص تفاوتهای لیگ ایران و ایتالیا میگوید: «تفــاوت لیــگ ایــران و ایتالیــا را میتوان فشــار تمرینات دانست که این موضوع بر کیفیت تیمها تأثیرگذار است. البته لیگ ایران هم جزو لیگهای خوب دنیا به حســاب میآیــد، امــا مهمترین تفــاوت لیــگ ایران بــا لیگهای معتبر اروپایی مربوط به فشار بازی و تمرینات است.»

قدرتی زن ایرانی تیم ورونا در خصوص بازتاب گسترده رســانههای ایتالیایــ­ی از هــم تیمــی شــدنش بــا تومــاس جائشــک، بازیکن امریکایی تیــم ورونا بیان میکند: «من و تومــاس ارتبــاط خیلی خوبــی بــا همدیگرداری­م و حتی در یــک آپارتمان زندگــی میکنیم و با همدیگرهمسـ­ـایه هستیم. همانطور که همه میدانند ما به خاطر ورزش و والیبال اینجاییم نه چیز دیگر و برای رســیدن به موفقیت در همه حال به هم کمک خواهیم کرد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran