Iran Newspaper

نوسانات ۵ ساله برق در «کنگاچرک» واجارگاه

-

کالچــای‌ ‌- خبرنــگار‌ «ایــران»/‌ سالهاســت که درمنطقه «کنگاچرک» واجــارگاه در بخش کالچای شهرســتان رودســر گیــالن نوســانات بــرق مــردم را کالفــه کــرده و بارهــا ایــن موضــوع تــا یکقدمی رسانههای فعال استان رفته، امــا با قول مســاعد مســئوالن رســانهای نشــده است. اما ظاهراً کارد به استخوان رســیده و اهالــی ایــن منطقــه کــه در نقطــهای زیبا و گردشــگری و نزدیک به دریا و کوه در شــرقیترین منطقه گیالن زندگــی میکننــد، ایــن بــار از مســئوالن دستگاههای نظارتی استان، طی نامهای سرگشاده خواســتهان­د که به این مشکل چند ساله پایان دهند.

در ایــن نامــه آمــده، «مدت 5 ســال است که اهالی ۰5۱ خانواری کنگاچرک واجــارگاه بــا نوســانات و ضعف شــدید بــرق در طول فصول ســال مواجــه و در ایــن مــدت خســارات جبرانناپذی­ــری را متوجــه اهالــی کــرده اســت. در اینجا یخچال روشــن میشــود، امــا تلویزیون خاموش میشود، پنکه روشن میشود، امــا یخچــال خامــوش ...و ایــن مســأله اهالــی را کالفه کرده و کارشناســا­ن اداره برق کالچای نیز در طول سنوات گذشته با بررســی میدانی و فنی، ضعف برق را تأیید و نصــب ترانس برای تقویت برق را مورد تأکید قرار دادهاند و برآورد آن را نیز به شهرستان اعالم کردهاند، اما دریغ از انجام کار و رفع مشــکل و حتی تکریم اربــاب رجوع. بارها و بارهــا چه از طریق مکاتبه، حضوری، تلفنی ...و این مسأله مهم که متأسفانه امروز به یک معضل مهــم اجتماعــی در این منطقــه تبدیل شده، به مســئوالن شهرستانی و استانی منعکس شده، اما متأسفانه هیچ یک از آنان تاکنون اقدامی در رفع این معضل چند ساله به عمل نیاوردهاند. آیا جهت رفع مشــکل اهالی کنگاچــرک در مدت 5 ســال، فرصــت کمــی برای مســئوالن است؟»

گزارشــات میدانی نیز حاکی از گالیه مــردم این منطقــه دارد، زیرا خســارات ناشــی از ایــن نوســانات و ضعــف برق، مشکالت مردم این منطقه را که عموماً به کارهای کشــاورزی و صیادی مشغول هستند، دوچندان کرده است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran