Iran Newspaper

دولت به حمایت از نیروهای مسلح ادامهمیدهد

-

رئیــس جمهــوری روز گذشــته بــا فرماندهان ارشــد ارتــش جمهــوری اســالمی ایــران دیــدار و گفتوگو کرد. به گزارش پایگاه اطالعرسانی ریاست جمهوری، حجتاالسالم حسن روحانــی بــا گرامیداشــ­ت روز تاریخــی 13 آبــان و تبعیــد امام راحــل، گفت: بخشــی از ســخنرانی حضرت امــام(ره) در چهارم آبان ســال 43 به دفاع از عــزت و اســتقالل ارتش اختصاص داشــت و ایشــان به طــور همزمان عزت مردم و نیروهای مسلح را از اهداف انقالب اسالمی میدانست.

وی با بیان اینکه از دیدگاه امام، یکی از مهمترین مظاهر استقالل کشور، استقالل نظامی است، خاطرنشان کرد: در همین راستا در قانون اساسی نیز حفظ نظام، اســتقالل کشور و تمامیت ارضی از مأموریتهای اصلی ارتش عنوان شده است.

رئیــس شــورای عالی امنیت ملی با اشــاره به اینکه ارتــش بعد از انقالب اسالمی در هر دو بعد اسالمی و مردمی بودن بسیار موفق عمل کرده است، ادامه داد: نیروهای مســلح باید فراجناحی باشــند و امروز بزرگترین سرمایه ارتش، اعتماد عمومی و وابستگی نداشتن به جریانهای سیاسی است.

روحانی با ذکر خاطراتی از رشادت و ایمان شهیدان ارتش در دوران دفاع مقدس از جمله شــهیدان فکوری، ستاری، صیاد شــیرازی، بابایی، کشوری، شــیرودی و همچنین یاد مرحوم سرلشــکر ظهیرنژاد، افزود: فداکاری و ایثار فرماندهان و پرسنل نیروهای هوایی، زمینی، دریایی و نیز هوانیروز و پدافند در دفاع مقدس که برای نخستین بار در شکستن حصر آبادان جلوه گر شد، فراموش شــدنی نیســت و ملت ایــران قدردان صالبت، نجابت، ســالمت و ایثار ارتش هستند.

رئیــس جمهــوری با اشــاره بــه اینکــه ارتش در انقــالب، دفــاع مقدس و تاکنون ســرافراز بوده و همواره مورد اعتماد امام راحل، رهبری و ملت بوده و هست، تأکید کرد: اقتدار عملیاتی نیروهای مسلح در گرو چابکی ساختار، انضباط درونی و روزآمدی تجهیزات است.

روحانــی خاطرنشــان کــرد: دولت و مــردم به ارتــش بهعنــوان نیروهای مســلح مؤمن و فداکار اطمینان دارند و دولــت همچنان به حمایت خود از نیروهای مسلح ادامه خواهد داد.

رئیس شــورای عالی امنیت ملی همچنین با اشــاره بــه وظایف نیروهای مســلح در قانــون اساســی، افزود: نیروهای مســلح باید در زمــان صلح و در هــر زمینــهای کــه دولت ضــروری بدانــد، در کنار دولت باشــند و در پیشــبرد برنامههای قوه مجریه برای اداره کشور کمک کنند.

در ابتدای این دیدار فرمانده کل ارتش جمهوری اسالمی ایران، نماینده ولی فقیه و رئیس ســازمان عقیدتی سیاســی ارتش، رئیس ســتاد مشــترک، فرمانــده نیــروی زمینــی، فرمانده نیــروی هوایــی، فرمانده نیــروی دریایی، فرمانــده قرارگاه پدافند هوایی خاتم االنبیا(ص) و رئیس ســازمان حفاظت اطالعات ارتش، طی ســخنانی ضمن قدردانــی از حمایتهای مؤثر دولت و رئیس جمهوری، گزارشــی از مأموریتهــ­ا و مهمترین اقدامات و الزامات ارتش برای ارتقای حوزههای عملیاتی خود را تشریح کردند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran