Iran Newspaper

نگاه دولت به حماسه اربعین اعتقادی و فرهنگی است

واعظی در جلسه ستاد اربعین حسینی استان خوزستان:

-

محمــود واعظــی، رئیــس دفتــر رئیــس جمهــوری کــه بــه نمایندگــی از رئیــس جمهــوری از پایانههــا­ی مــرزی چزابــه و شــلمچه بازدیــد کــرده بــود، در آخریــن مرحله از این سفر در جلسه ستاد اربعین حســینی اســتان خوزســتان در خرمشهر شــرکت و آخرین تحوالت را با مقامهای استانی بررسی کرد.

به گزارش پایگاه اطالعرسانی ریاست جمهوری، وی در این جلســه که شــامگاه جمعه گذشته برگزار شد، با تأکید بر اینکه دولــت نگاه کامالً اعتقــادی و فرهنگی به حماســه بزرگ اربعیــن دارد، اظهارکرد: تمــام تالش و اهتمــام دولت این اســت که همه بتوانند از فیوضات این حماســه معنوی و عظیم بهرهمند شــوند و در این راستاحتیهز­ینههایاقتص­ادینیزانجا­م میدهد.

واعظــی بــر لــزوم صیانــت از وجهــه مردمــی بودن برگــزاری مراســم اربعین تأکیــد کرد و گفــت: در طــول تاریخ تمام مراسمی که وجهه مردمی داشته ماندگار بوده اســت، چــرا که متولی آنهــا دلهای پاک مردم بوده است و در این مسیر همه افتخــار مــا باید این باشــد کــه خدمتگزار زائــران ابــا عبداهلل الحســین(ع) باشــیم و همــه باید تــالش کنیم تا زائــران بدون دغدغه زیــارت کنند و با آرامش و امنیت کامــل بــه کشــور خــود بازگردنــد. رئیس دفتر رئیــس جمهوری، تکمیــل راهآهن شــلمچه - بصره را مورد تأکید قرار داد و گفــت: همه باید تالش کنیم تا مســیر ۰2 کیلومتری راهآهن شلمچه به بصره آغاز و هر چه ســریعتر به بهرهبرداری برسد و تکمیــل این مســیر ضمن فراهــم کردن آسایش بیشــتر برای تردد زائران اربعین حسینی میتواند موجب ایجاد تحول در عرصه اقتصادی نیز باشــد. لذا همه باید دســت به دســت هم دهیم تا ایــن کار به انجام برسد.

واعظــی بــا اشــاره بــه اینکــه از ســوی روحانــی مأموریــت داشــتم کــه ضمــن بازدیــد از مناطــق مــرزی از تــالش خدمتگزاران­تشکرکنموضم­نشناسایی کمبودهای احتمالی، بــرای حل و فصل آنهــا اقــدام کنیــم، افــزود: کســی مدعی نیست که کمبودها و اشکاالتی در جریان برگــزاری مراســم اربعیــن وجود نــدارد، امــا اقدامــات و برنامهریزی­هــای انجــام شــده در مقایســه بــا ســالهای گذشــته بسیار چشمگیر اســت و این نشاندهنده مدیریــت خــوب و جهــادی اســت کــه در اســتان بــا همبســتگی و همدلــی بین دســتگاهها­ی مختلف بــه انجام رســیده است.

وی در پایان این جلسه نیز در گفتوگو با خبرنگاران، با بیان اینکه مدیران استان خوزســتان بــا روحیــه جهــادی اقدامات شایســتهای در دو پایانــه مــرزی چزابــه و شلمچه انجام دادهاند، اظهارکرد: در این زمینــه اتصال راهآهن ایــران به عراق را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

■ دولتامریکا­سمبلاستعما­رواستکبار

رئیسدفتررئ­یسجمهوریهم­چنین به مناسبت 13 آبان در حساب اینستاگرام خود نوشت: طی سال های پس از انقالب اسالمی و بخصوص دوران دفاع مقدس، دولت امریکا به عنوان سمبل استعمار و

اســتکبار در میهــن ما و جهان اســالم، هر روز منــزوی تــر شــده اســت. وی تصریح کرد: امروز تفکر استکبار ستیزی آن چنان در میان ملت های جهان، از شرقی ترین نقاط آسیا تا خاورمیانه و آفریقا و امریکای جنوبــی جا بــاز کرده اســت که نــه امریکا

بلکه دیگر هیچ کشوری نمیتواند خود را قدرت مطلق بداند و با زورگویی درصدد تحمیــل خواســتهها­ی خــود بــه ملت ها باشد. رئیس دفتر رئیس جمهوری اظهار داشــت: ایــن از جمله مهمتریــن برکات انقالب اسالمی برای همه جهانیان است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran