Iran Newspaper

بازدید وزیر اطالعات از مرزهای شلمچه و چزابه

-

حجتاالسالم ســیدمحمود علوی، وزیر اطالعات روز گذشــته بــا ســفر بــه اســتان خوزســتان، ضمن بازدید از مرزهای شلمچه و چزابه، در جلسه ستاد اربعین این استان حضور یافت و آخرین مسائل و جزئیات تردد زائران اربعین را بررسی کرد.

به گزارش ایرنا، علوی در نشست ستاد اربعین که پس از بازدید از مرز شلمچه و در سالن جلسات این پایانه مرزی برگزار شد، از همدلی و همافزایی مســئوالن در عرصــه خدماترســا­نی بــه زائرین و ایجاد امنیت در منطقه قدردانی و عنوان کرد: زوار اربعین حســینی از ناحیه امنیت دغدغه و نگرانی ندارند و بــا آرامش کامل به زیارت میروند که این بسیارارزشم­نداست.

وی افزود: امســال نســبت به ســالهای گذشته اجتماعهــا­ی بالتکلیف در محل مرز شــلمچه که مشــکل ویزا و گذرنامه داشــتند کاهش یافتــه و در گفتوگویی که با زوار داشتم عمده مشکالت آنان شخصیبیانمی­شد.

وزیر اطالعات ادامه داد: ســال به ســال ســطح خدماترسانی به زوار در این منطقه بهتر میشود و امسال نیز نسبت به سالهای گذشته تفاوتهای بســیاری داشــته اســت و ســرعت عمــل در نیروی انتظامی، گمرک، مرزبانی و سایر دستگاهها بسیار باال و ارزشمند است.

علــوی در حاشــیه بازدیــد از مــرز چزابــه نیــز با بیــان اینکه امســال وضعیــت خدمات رســانی به زائران امام حسین(ع) از 2 گذرگاه شلمچه و چزابه نسبت به پارسال بسیار مناسبتر است، اظهارکرد: ســرعت عمــل، دقــت در عمل و حل مشــکالت و گرفتاریهــ­ا در بخشهای خدمــات و حمل و نقل به شکل محسوسی در این 2 مرز تغییر یافته و بهتر شده است.

وی ادامه داد: موکبهای مســتقر در این 2 مرز مختص یک منطقه نیســتند بلکه از سراســر کشور موکبهایی به منطقه آمده اند و به زائران خدمت رسانی می کنند.

وزیر اطالعات با بیان اینکه از هر ســه مرز بیش از 2 میلیون زائر عبور می کنند، توضیح داد: امسال گروههــای ســرگردانی کــه در زمینه صــدور روادید دچار مشکل هستند کمتر شــده، هرچند عبور این حجم عظیم از زائران از ســه مرز تعیین شده خود به خود مشکالتی ایجاد میکند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran