Iran Newspaper

حمایت دولت از شرکتهایی که سرمایه خارجی جذب کنند

قائممقام وزیر نیرو خبرداد:

-

صنعـــت بـــرق کشـــور بعـــد از انقـــالب موفقیتهـــ­ای زیـــادی را در عرصـــه خودکفایی کسب کرده و در زمان حاضر ایران جزو 5 یا 6 کشـــور جهان اســـت که توانایی ســـاخت صفر تا صـــد نیروگاهها را در داخـــل کشـــور دارد. موفقیتهـــ­ای صنعـــت بـــرق در میـــان تمـــام صنایع کشور مثال زدنی اســـت و به نوعی نماد خودباوری کشور محسوب میشود.

در ایـــن بـــاره قائممقـــا­م وزیـــر نیرو در حاشـــیه آییـــن افتتـــاح هفدهمیـــن نمایشگاهبی­نالمللیصنع­تبرقگفت: خوشـــبختا­نه فعـــاالن داخلـــی صنعت برق در ســـالهای بعد از انقالب به یک خودباوری رســـیدهان­د، بـــه گونهای که ما شاهد تأمین بیش از 95 درصد تجهیزات صنعت در داخل هستیم.

بـــه گـــزارش «ایـــران»، هفدهمیـــن نمایشـــگا­ه بینالمللی صنعـــت برق با حضور 770 شـــرکت داخلی و خارجی از روز گذشته کار خود را آغاز کرد تا در طول 4 روز عالوه بر ارائه آخرین دستاوردهای شـــرکتهای ایرانـــی زمینـــهای بـــرای شـــرکتهای داخلی جهـــت گفتوگو با همتایان خارجی جهت انتقال تکنولوژی و جذب سرمایهگذار­ی را فراهم آورد.

«ســـتار محمودی» میگوید: در واقع این نمایشگاه بســـتر و میعادگاهی برای شـــرکتهای فعـــال در صنعـــت بـــرق جهـــت مالقات بـــا یکدیگر و آشـــنایی با قابلیتهایه­مدیگراست.

او تأکید کرد: شـــرکتهای­ی که بتوانند شـــرکای خارجی در این زمینه پیدا کنند از تســـهیالت ویـــژه گمرکی و ســـایر مزایا برخوردار خواهند شد. به گفته محمودی از جملـــه مزایـــای دیگر این نمایشـــگا­ه ورود زمینه حضور شـــرکتهای داخلی در بازارهـــا­ی خـــارج از کشـــور اســـت، به طوری که در همین منطقه خاورمیانه ما شاهد وجود یک بازار 400 میلیونی برای محصوالتشرک­تهایایرانی­هستیمکه میتواند به اقتصاد صنعت و شکوفایی آن نیز کمک کند.

قائـــم مقـــام وزیر نیـــرو گفـــت: البته شـــرکتهای ما در حـــال حاضر در بیش از 30 کشـــور دنیا فعال هســـتند و در این کشـــورها در حـــال راهبـــری طرحهـــای اجراییخوده­ستند.

گفتنـــی اســـت وزارت نیـــرو «تبدیل ایران به مرکز راهبـــردی برق منطقه» را بهعنـــوان یک چشـــماندا­ز در نظر گرفته و بـــرای گســـترش مبـــادالت الکتریکـــ­ی برونمرزی، ارتباط با روسیه، تاجیکستان و کشـــورهای جنوب خلیج فـــارس را در دست بررسی، مطالعه و اقدام قرار داده است. ■ ســـاخت 3500 مـــگاوات نیـــروگاه جدید برای تابستان سال آتی

3500« مـــگاوات نیـــروگاه جدیـــد در دســـت احـــداث اســـت که بر اســـاس برنامهریزی­های انجام شـــده، تا پیش از تابستان سال آینده وارد مدار میشود.»

در حاشیه این نمایشگاه معاون وزیر نیـــرو در امور بـــرق و انـــرژی این مطلب را عنـــوان کـــرد و ادامـــه داد: بـــر اســـاس پیشبینیهای­صورتگرفته،درتابستان 1397 شاهد رشد پنج درصدی مصرف برق نســـبت به ســـال قبل هســـتیم؛ به همیـــن دلیـــل از اکنون تمهیـــدات الزم برای گذر از زمان اوج مصرف اندیشـــید­ه شـــده اســـت. «هوشـــنگ فالحتیان» در خصـــوص اقدامـــات انجام شـــده برای گذر از اوج مصرف ســـال آینده نیز گفت: همه نیروگاهها تحت تعمیرات اساســـی و دورهای قـــرار گرفتهانـــ­د و باید گفت که تمام طرحهای توسعهای الزم برای گذر از پیک سال 1397 در دســـتور کار وزارت نیـــرو قرار دارد که از اکنـــون نیز به اجرا در آمده است.

او با بیان اینکه امســـال تابستان رشد بیشتری را نسبت به سالهای قبل شاهد بودیـــم، عنـــوان کرد: طبق بررســـیها­ی صـــورت گرفته اوج بار تابســـتان 1397 از مرز 57 هزار مگاوات نیز خواهد گذشت که اگر بخواهیم براحتی از این پیک عبور کنیم، الزم است تدابیر الزم از هماکنون اندیشیدهشو­د.

فالحتیان با اشاره به مدیریت تقاضا و مصـــرف و توجه بـــه پروژههای کلیدی و تأثیرگـــذ­ار در بخـــش آب و برق اذعان کـــرد: اینهـــا از جملـــه مواردی اســـت که در برنامـــه وزیر نیرو بـــه آن توجهی ویژه شـــده اســـت. لذا با توجه به سابقه کاری وزیر نیـــرو پیشبینی میکنم که شـــاهد شـــرایط مناســـبی در دو حوزه آب و برق باشیم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran