Iran Newspaper

فرمانده سپاه: امکان انتقال موشک به یمن را نداریم

-

فرمانــده ســپاه پاســداران انقــالب اســالمی و وزیــر دفــاع و پشــتیبانی نیروهــای مســلح، ادعــای رئیس جمهــوری امریــکا و رئیــس جمهــوری مخلــوع یمــن دربــاره مشــارکت ایران در شــلیک موشک انصــاراهل­ل به فــرودگاه ملــک خالد عربستان را تکذیب کردند.

بــه گــزارش ایلنــا، ســردار عزیــز جعفری فرمانده سپاه با بیان اینکه ترامپ حرفهای غلط، بی اساس و دروغ زیــاد زده و ایــن مورد هم از ایــن دســت حرفهــا اســت، تأکید کرد: اصالً ما امکان انتقال موشــک بــه آنجــا را نداریــم و موشــکهای یمنــی بــرای خودشــان اســت که با بازســازی، برد آنها را زیــاد کردند و به این وســیله انتقام خون شهدای مظلوم یمن را گرفتهاند.

امیــر حاتمــی، وزیــر دفــاع کشــورمان نیز در پاسخ به اظهارات ترامپ، با طرح این پرسش که مگر کســی از امریــکا ســؤال میکنــد کــه شما چه چیزی در اختیار عربستان قــرار میدهیــد، اظهــار کــرد: بنــا نیســت هــر اتفاقــی در منطقــه رخ داد، امریــکا ایــران را متهــم کنــد، البتــه از دشــمن ایــن ادعاهــا بعید نیست. دشــمن از هر فرصتی برای اتهامزنــی علیــه ایــران اســتفاده میکند و قطعاً ما این مســأله را رد میکنیــم. به گزارش ایســنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا در آســتانه ورود به ژاپن در جریان یک سفر آســیایی، در ادعایی بیاساس مســئولیت شلیک موشــک از یمن بــه ریــاض را متوجه ایران دانســت و ساقط شــدن موشک بالستیک بر فراز ریاض را نشــان دهنده توانایی ســامانه ضدموشــکی امریکایــی فروخته شده به عربستان دانست.

عبدربــه منصــور هــادی، رئیس جمهــوری دولت مســتعفی یمــن نیــز در پــی ایــن حملــه، در پیامــی بــه ملک ســلمان، پادشــاه عربســتان مدعــی شــد: دولــت و ملت یمن حمله جنایتکاران­ه شــبه نظامیــان حوثــی و علــی عبــداهلل صالــح را کــه ایــران در پشــت آن قــرار دارد، محکــوم میکنــد. وی افــزود: مواضــع عربســتان تــا ابــد مورد تقدیر و احترام تمام فرزندان یمنی خواهد بود؛ زیرا عربســتان با نیروهــای ســرکش حوثــی و صالح که برنامههــا و طرحهای خصمانه ایران در منطقه را اجرایی میکنند، مقابله کرد.

منابــع نظامــی یمنی روز شــنبه اعــالم کردنــد ارتــش و کمیتههای مردمی یمن موشــک بالســتیکی را به فــرودگاه بینالمللی ملک خالد در ریاض شــلیک کردند کــه در پی اصابت ایــن موشــک فعالیت این فرودگاه مختل شد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran