Iran Newspaper

مطهری: گشایشها برای محصورین موجب تقویت وحدت ملی میشود

موضوع ورود زنان به ورزشگاهها در حوزه اختیارات دولت است نه شورای عالی انقالب فرهنگی

-

نایب رئیس مجلس گشایشهای جدید بــرای محصوریــن را موجــب تقویــت وحــدت ملی عنوان و ابــراز امیدواری کرد که حصر خانگی بتدریج از بین برود.

علــی مطهــری در گفت و گو با ایســنا، اظهــار داشــت: به نظر میرســد شــرایط جدیدی برای آقایان میرحسین موسوی، مهــدی کروبی و خانــم رهنورد بــه وجود آمــده و مالقاتهــا­ی اخیــر با آنها نشــان میدهــد گشایشــی در وضعیــت آنهــا حاصــل شــده و بنــا دارنــد قدری فضــا را بــاز و شــرایط جدیــدی ایجــاد کننــد. وی افزود: امیــدوارم این وضعیت ادامه یابد و بتدریج حصــر خانگی از بین برود البته ما از مسئوالنی که این تصمیم را گرفتهاند تشکر میکنیم، چرا که در شرایط موجود کشــور ایــن کار میتوانــد به وحــدت ملی کمــک کند. مــن فکــر میکنــم خیلی به نفع کشــور اســت که این کار انجام شــود. نماینــده تهــران در مجلــس ادامــه داد: با توجــه به برنامــهای که امریــکا برای ما دارد و میخواهــد با فشــارهای اقتصادی و سیاســی مــا را به زانــو در بیــاورد هر قدر در داخل متحدتر و مســتحکمتر باشــیم به نفع کشور است. مطهری با بیان اینکه «محصوریــن مصلحــت کشــور را کامــالً درک میکنند» گفت: هیچ نگرانی وجود نــدارد کــه بــا آزادی آنها در کشــور ناامنی ایجــاد شــود بلکه آنها خودشــان دلســوز انقالب و اسالم هستند و بارها گفتهاند که اصل والیت فقیــه را قبول دارند بنابراین به نظرم ادامــه حصر بیش از این وجهی ندارد و ما امیدواریــ­م این روند ادامه پیدا کنــد تا بزودی مســأله حصــر فیصله پیدا کنــد. وی در پایــان بــا بیــان اینکــه «حــل و فصــل موضــوع حصــر از وعدههــای انتخاباتــ­ی حســن روحانــی بوده اســت» تصریح کــرد: حل این موضــوع میتواند یکــی از آثــار همراهــی و تعامل گســترده آقــای روحانــی بــا گــروه مقابــل باشــد و عدالت حکــم میکند آنها نیز مصلحت کشور را در نظر گرفته و تعامل و همراهی متقابلداشت­هباشند.

وی همچنین در گفتوگوی دیگری با خانه ملت با تأکید بر اینکه شورای عالی انقــالب فرهنگــی وظیفه سیاســتگذا­ری دارد نــه قانونگــذا­ری، تصریــح کــرد: تصمیمگیــر­ی در مــورد حضــور زنــان در ورزشــگاه در حــوزه وظایــف و اختیــارات شــورای عالــی انقــالب فرهنگی نیســت. علی مطهری گفت: شورای عالی انقالب فرهنگــی وظیفــه سیاســتگذا­ری دارد نــه قانونگــذا­ری؛ قانونگــذا­ری در انحصــار مجلــس اســت و موضــوع ورود زنــان به ورزشــگاهه­ا بویژه در مورد فوتبــال نیز در حــوزه اختیــارات دولــت اســت و اگــر نیاز به قانون باشــد، دولت یا مجلــس باید از طریق الیحه یا طرح اقدام کنند. نماینده تهــران در مجلــس افــزود: ورود شــورای عالی انقالب فرهنگی در موضوع حضور زنــان در ورزشــگاهه­ا وجهــی نــدارد. وی در پاســخ به اینکه آیا شــورا به عنوان یک نهاد باالدستی میتواند در این مورد ورود داشته باشد، توضیح داد: این کار یک نوع قانونگذاری است؛ اگر بگویند ورود آزاد یا ممنوع اســت، قانونگذاری کردهاند و این امر در حــوزه وظایف و اختیارات شــورای عالیانقالب­فرهنگینیست.

مطهــری تأکیــد کــرد: رهبــر انقــالب نیــز اعــالم کردهانــد کــه وظیفــه شــورای عالــی انقــالب فرهنگــی سیاســتگذا­ری و وظیفــه مجلــس قانونگــذا­ری اســت؛ لذا دستگاههای مختلف نباید در کار یکدیگر دخالت کنند و در شرایط کنونی نیز نیاز به قانون احساس نمیشود و تصمیمگیری در مــورد ایــن موضــوع برعهــده دولــت اســت. وی با اشــاره به ورود وزارت ورزش در این خصوص بیــان کرد: وزارت ورزش باید زیرســاخته­ا و شرایط را فراهم کند؛ مثــالً در مــورد مســابقات فوتبــال باید در ورزشگاهها جایگاه مخصوص برای زنان قــرار دهند؛ محــل ورود و خروج آنها جدا باشــد و ســرویس بهداشــتی جدا داشــته باشند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran