Iran Newspaper

درخشش سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلم مالزی

-

«دوئــت»، «دختر» و «خشــم و هیاهو» ســه فیلــم از آثار ســینمای ایران در جشــنواره بینالمللــ­ی انجمــن فیلمســازا­ن حرفــهای مالــزی 2017 خــوش درخشیدند.

این جشــنواره از روز شــنبه در مرکز همایشها و نمایشــگاه­های ســازمان ملی توســعه تجارت کواالالمپو­ر (ماترید) در دو بخش داخلی و بینالمللی برگزارشده و امروز دوشنبه به کار خود پایان خواهد داد. روز گذشته برندگان فیلمهای بخش داخلی معرفی شــدند و امروز فهرســت فیلم ســازان برتر در حوزه بینالملل معرفی شــدند. فیلمهای دختر، دوئت و خشم و هیاهو در این جشــنواره نامزد دریافت جایزه شــده بودند که در مجموع سه جایزه بــه دو فیلــم دختــر و دوئت تعلــق گرفت. «دختــر» فیلمی بــه کارگردانی و تهیهکنندگـ­ـی رضــا میرکریمی و نویســندگی مهران کاشــانی محصول ســال 1۳94 اســت کــه در این جشــنواره به قضاوت داوران گذاشــته شــد. «دختر» کاندیدای دریافت 11 جایزه در این جشنواره شده بود.

«ماهــور دانــش» بازیگــر فیلــم دختــر، جایــزه بازیگــر فیلــم اول بخــش بینالملل این جشــنواره را به خود اختصاص داد که میرکریمی به نیابت از وی جایــزه را دریافت کرد. فرهاد اصالنی هنرپیشــه فیلم دختر نیز برگزیده بهتریــن بازیگــر نقــش اول مرد در بخــش بینالملل جشــنواره فیلم مالزی شــد که ســینا اصالنی از طرف وی جایزهاش را دریافت کرد. فیلم دوئت نیز بهعنــوان پنجمیــن فیلم کوتاه نوید دانش با داســتانی آرام، نــگاه داوران در بخــش بینالملل را به خود اختصاص داد. محمدرضا شــمس نیز از طرف نویــد دانــش کارگردان فیلم دوئت جایــزه ویژه هیأت داوران را از جشــنواره بینالمللــ­ی فیلــم مالــزی دریافت کرد. خشــم و هیاهــو نیز بــه کارگردانی و نویســندگی هومن سیدی و تهیهکنندگی سعید سعدی محصول سال 1۳94 مورد توجه هنر دوستان ایرانی قرار گرفت.

«لــی» یکــی از برگزارکننـ­ـدگان ایــن جشــنواره روز یکشــنبه بــه خبرنــگار ایرنــا در کواالالمپـ­ـور گفت: این جشــنواره هنری در روزهای چهارم تا ششــم نوامبر(۳1 تا 15 آبان ماه) در کواالالمپو­ر در حال برگزاری است. او افزود: این جشــنواره دارای دو بخــش داخلی و بینالملل اســت که عمده فیلمســازا­ن شــرکتکنند­ه آن از کشــورهای حوزه آسیا پاسفیک هستند. در بخش داخلی تمــام فیلمســازا­ن برتــر 71 جایــزه در 9 زیرمجموعــ­ه بهتریــن تهیــه کننده، کارگردان، چهره پرداز، بدل کار، مدیر هنری و عکاس به دست آوردند.

بــه گفتــه او، در بخش بینالملل فیلمســازا­ن برتر جهان کــه آثار آنها در ســالهای 2014 تا 2016 تولید و به این جشــنواره ارائه شــده برای به دســت آوردن ۳6 جایــزه و همچنیــن هشــت جایــزه ویژه هیــأت داوران بــا یکدیگر رقابت میکنند. کارگاههای هنری آموزشــی، نمایشــگاه­ی و همچنین کارگاه بدل کاری سینمایی در حاشیه این جشنواره برپاست.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran