Iran Newspaper

رفتگر کرجی زیرسقف همدلی نیکوکاران گروه حوادث - ایران واشقانی فراهانی/پرونده رفتگر پاکدست کرجی که پس از برق گرفتگی و خانه نشینی با شکایت صاحبخانهاش بازداشت شده بود، صبح دیروز با پرداخت چک نیکوکار البرزی توسط انجمن حمایت از زندانیان، بسته شد.«ر.ف» نیکوکار

-

به گزارش خبرنگار «ایـــران»، بهدنبال درج گزارشـــی تحت عنـــوان «غبار بیمهـــری بر تن رفتگر درســـتکار» در صفحه حـــوادث «ایران» در مـــورخ سهشـــنبه 9 آبـــان، شـــاهد موجـــی از احساســـات پاک مردم داخل و خارج و جمعی از مسئوالن بودیم. از سوی دیگر دفتر سخنگوی دولت، اســـتاندا­ر البرز و جمعـــی از مدیران نیز برای کمک به وی اعالم آمادگی کردند.

اما درایـــن میان زوج نیکوکار البرزی که چند روز پیش نیز 37 زندانی بدهکار را پس از انتشار گـــزارش روزنامه ایـــران آزاد کـــرده بودند، گوی ســـبقت را در ایـــن کار خیـــر از دیگـــر نیکوکاران ربودنـــد و پرداخت مبلغ 7 میلیـــون و نهصد و پنجـــاه هزار تومان اجاره معوقه و یک میلیون و 750 هزار تومان هزینههای آب، برق، گاز، شارژ و خسارت صاحبخانه را برعهده گرفتند.

همچنیـــن با واریـــز کمک مالـــی «ر.ف» به حســـاب انجمن حمایت از زندانیـــا­ن البرز و با همت و پیگیری های «حاجی رضا شـــاکرمی» - دادســـتان اســـتان - رفتگر کرجی با ضمانت الزم و پـــس از چنـــد روز بازداشـــت به خانهاش بازگشـــت. ایـــن در حالی بود کـــه صاحبخانه با وســـاطت خبرنگار روزنامه ایـــران، تنها پنج روز برای تخلیه خانه مهلت داده بود.

صاحبخانه رفتگر چه گفت؟

صاحبخانـــ­ه مـــرد پاکبـــان، دیـــروز در جمع خبرنـــگار­ان گفـــت: خـــدا میدانـــد کـــه قصـــد بازداشت همســـایها­م را نداشـــتم. بعد از نماز صبح هـــم همســـرم از من خواســـت رضایت بدهم. چون فرزندانش بیقرار بودند و صدای گریهشـــان یک لحظـــه هم قطع نمیشـــد. اما بـــاور کنید مـــن هم چـــارهای نداشـــتم، چرا که بازنشســـت­ه هســـتم و روی اجاره خانهام حساب باز کردهام. اما 16 ماه عقـــب افتادن اجاره، مرا بـــا بحران مالی روبـــه رو کرد. قرار بود شـــهریور ماه پســـرم ازدواج کند اما چـــون خانهام تخلیه نشـــد عروســـیاش عقـــب افتاد و با مشـــکالت پیچیدهای روبه رو شـــدیم. ضمـــن اینکه تا روز شنبه هیچکس برای حمایت از این مرد بهطور عملی وارد میدان نشـــده بود و همه فقط برای بازدید و دلجویی آمدند. حتی وقتی مستأجرم را از بازداشـــت­گاه به اجرای احکام شـــورای حل اختـــالف کرج آوردند، پیمانکار شـــهرداری هم خـــودش را رســـاند اما همیـــن که وارد شـــعبه شدیم، به بهانه شرکت در جلسهای، ترکمان کرد و رفت. خدا شـــاهد است همان جا دلم به بی کسی همســـایه بدهکارم سوخت. هیچکس ریالی برای پرداخت بدهی او کمک نمیکرد تا

اینکه خبرنگار روزنامه ایران ضمانت پرداخت پول و تخلیه خانه را پذیرفت و به من تعهد داد.

روزنامه ایران به فریادم رسید

«تنها کســـی کـــه زنجیر را از دســـت و پاهایم بـــاز کـــرد، روزنامـــه ایـــران بـــود.» رفتگـــر نیمه شبهای کرج، دیروز وقتی در برابر دوربینهای خبرنگاران و عکاســـان کرجی قرار گرفت دائم میگفت: «خـــدا، خبرنگاران روزنامـــه ایران را مأمور کرد تا به فریادم برسند.»

او در حالی که دســـتهایش را رو به آسمان بلند کرده بود، گفت: چگونه بازداشت نبودهام وقتی تمام مدارک موجود است؟ من هیچ گاه گزارش منتشـــر شـــده و گفتوگویم بـــا روزنامه ایران را انکار و تکذیب نکـــرده ام. تا این لحظه هم هیچ حمایتی از شـــورای شـــهر و شهرداری دریافت نکـــردهام و اگر برای پرداخت بدهیام چک صادر شـــده است، به طور شفاف و واضح آن را در اختیار رسانهها قرار بدهند تا مشخص شود چه کسی دروغ میگوید.

حمایت دستگاه قضایی البرز

«ر.ف» و همســـرش ســـیده «م.ح» کـــه بیادعـــا و بینشـــان با فرســـتادن نماینده خود از رفتگر درســـتکار حمایت کردنـــد، در واکنش به برخـــی تبلیغـــات غیرواقعـــ­ی در ایـــن باره گفتند: همانطـــور که تاکنون مقدمـــات آزادی صدهـــا زندانـــی بدهـــکار را با عنایـــت خداوند متعال فراهـــم کرده ایم، بدهـــی «جعفر» نیز پرداخت شـــد و خوشـــحالی­م که او از امروز پس از ســـپری کـــردن دو ســـال ســـختی و ناامیدی، شـــبی پرآرامش را در کنار خانوادهاش خواهد داشـــت. این حمایت بدون توصیه و سفارش مسئوالن شـــورا و شـــهرداری صورت گرفت و تنها با پیگیریهای روزنامه ایران و شـــاکرمی شد. دادستان - و فاضلیان - رئیس کل دادگستری - البرز عملی

براســـاس ایـــن گـــزارش، قـــرارداد اجـــاره خانـــه جدید «جعفـــر» و پرداخـــت بدهی وی بـــه صاحبخانـــ­ه قبلـــی اش، دیـــروز در حضور خبرنـــگار­ان صـــورت گرفت و او هـــم بالفاصله نقـــل مکان بـــه خانه جدیـــد را آغاز کرد. ســـایر بدهیهـــای مـــرد رفتگـــر نیـــز از ســـوی ســـایر نیکوکاران پرداخت شد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran