Iran Newspaper

ریل «امید» در تعامل دولت و شورای شهر

- محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران

دیدار اعضای شــورای شــهر تهران و شــهردار با ریاست محترم جمهوری جدا از محتوا، نویدبخش آغاز فصلی جدیــد در همــکاری و همراهــی مســئوالن بــرای رفــع مشکات پایتخت ایران اسامی است.

یافتن چاره برای مشــکات گســترده کانشهر تهران و تاش جهت حل این مسائل، محتاج توان و پشتوانهای ملی است. تهران پایتخت کشوری پهناور است که امروز همه ایرانیان با آن سر و کار دارند و از همین رو معضات تهران، مشکل همه اهالی ایران زمین است.

دیــدار اعضــای شــورای شــهر تهــران بــا دکتــر روحانــی از آن جهــت دارای اهمیــت اســت کــه رفــع بســیاری از مشــکات، نیازمنــد همــکاری میــان بخشــی بــا ســایر قــوا و دســتگاهها­ی کشــور اســت. در شــرایطی کــه باوجــود دســتاورده­ای ارزشــمند برجــام بهدلیــل کاهــش چشــمگیر قیمــت نفــت نســبت بــه دورههــای قبــل، درآمدهــای نفتــی دولــت در کنار مالیات، نمیتواند پاســخگوی همه نیازها باشد، ایجاد منابع جدید درآمد برای تهران از ضروریترین اولویتهاست. شورای پنجم تهران از ابتدای فعالیت خــود بهدنبال اســتفاده حداکثری از ظرفیت ایجاد شــده در فضای تعامل دولت، مجلس و شورای شهر جهت خدمت بود. درخواست دیدار با رهبر معظم انقاب و پس از آن ســران ســه قوه از سوی شــورای پنجم تهران، بهعنوان نخستین برنامه برای نیل به این هدف معین گشت. دیدار با ریاست جمهوری پس از ماقات اخیر با ریاســت مجلس شورای اسامی، امیدهای بسیاری را ایجاد و چشمانداز روشنی را ترســیم نمود. تأکید رئیس شــورای شهر تهران و رؤســای کمیسیونهای شورا بر حل مشکاتی مانند ترافیک و آلودگی هوا، معضات اجتماعی، بافت فرسوده ...و در این جلسه وزین از سوی دکتر روحانی مورد تأیید قرار گرفت.

نــگاه کارشناســی و آیندهنگــر رئیــس جمهوری محتــرم در حوزه مســائل کان و خــرد مدیریــت شــهری و همخوانــی نــگاه دولتمــردا­ن و اهالــی شــورای پنجــم در حوزههایــی مانند حقوق شــهروندی، حرکــت در چارچوب قانــون ...و میتواند بســتر همافزایــی مضاعفی در مســیر حــل مشــکات را فراهــم آورد. توصیههای مطرح شده در این نشست صمیمی و فارغ از تکلفهای مرسوم پیرامون توسعه حمــل و نقــل ریلــی و افزایــش زیرســاخته­ای تفریحــی، رفاهــی و گردشــگری در تهران در کنار احیای ارزشهای شــهری و معماری و حفظ ســنتها و ریشــهها در عمــران شــهری، نشــان از اتفــاق نظــر ســازنده قــوه مجریــه و تصمیمســاز­ان و تصمیمگیــر­ان عرصــه مدیریــت شــهری تهــران داشــت. بــی شــک تــداوم این جلسات و نیز افزایش ارتباط و تعامل فراگیر مسئوالن میتواند در میدان فراخ خدمت، مبارزه با آفاتی چون فســاد، اصــاح امور و نواقص، افزایش رضایتمندی عمومی و تحقق آرمانهای انقاب اسامی که همانا تثبیت و تحکیم قانونمداری و حقطلبی، حفظ اخاق و عزت و...، راهگشا و مؤثر باشد انشاءاهلل

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran