Iran Newspaper

استقبالازگ­سترشهمکاری­هایدفاعیون­ظامیتهران–اسالمآباد

-

رئیــس جمهــوری، بــا اســتقبال از گســترش و تقویــت همکاریهــا­ی دفاعی و نظامــی تهران – اســالم آباد در جهــت تحکیم ثبــات و امنیت منطقــه، تصریــح کــرد: همکاریهــا­ی نظامی و دفاعی دو کشــور نیز همپای روابط و همکاریها در حوزههــای سیاســی، اقتصــادی و فرهنگــی توسعه یافته و تقویت شود.

بــه گــزارش پایــگاه اطالعرســا­نی ریاســت جمهوری حجتاالســا­لم والمســلمی­ن روحانی عصــر دوشــنبه در دیــدار ژنــرال «قمــر جاویــد باجــوا» فرمانده ارتش پاکســتان اظهارداشــ­ت: اراده جمهــوری اســالمی ایــران بــر یــک رابطــه مســتحکم، برادرانــه و صمیمانه با همســایگان منطقهای و از جمله پاکســتان است و این روابط بیتردید مورد خواست دو ملتی است که عمق روابــط آنــان بــا یکدیگــر اکنــون فراتــر از روابــط سیاسی دو کشور است.

رئیــس جمهــوری بــا بیــان اینکــه تاریخچــه همــکاری نظامی و دفاعی ایــران به دههها قبل بازمــی گردد و امروز ما برای توســعه این روابط آمادهایــم، گفــت: بــا توجــه بــه اراده دو دولــت ایران و پاکســتان بر تقویت مناسبات و همکاری نیروهــای مســلح، ایــن همکاریهــا میتواننــد بــا توســعه فعالیت هــای آموزشــی و مانورهای مشــترک، همــکاری در صنایع نظامــی و انتقال تجربیات تعمیق یابد.

روحانــی، تروریســم و اختالفــات فرقــهای و قومی را دو مشــکل امروز جهان اسالم برشمرد و بــا تأکید بر نقــش برخی قدرت هــا در ایجاد و تقویــت ایــن مشــکالت و اختالفــات در منطقه، اظهــار داشــت: قدرتهــا عالقــهای بــه اتحاد و بــرادری میــان مســلمانان ندارنــد چــرا کــه اگــر ایــن اتحــاد و بــرادری تقویــت شــود، بیتردیــد کشــورهای اسالمی بدون حضور دیگران قادر به حل مشکالت خواهند بود.

وی بــا اشــاره بــه اشــتراک نظــر دو کشــور در خصــوص ضــرورت حفــظ وحــدت میــان کشــورهای اســالمی و مبارزه با تروریسم و نقش برخــی قدرت ها در ایجاد این مشــکالت، گفت: همکاریهــا­ی ایــران و پاکســتان میتواند زمینه را بــرای اتحاد بیشــتر میان کشــورهای اســالمی نیــز فراهــم کند. هــدف مــا تقویت روابــط میان کشــورهای اســالمی اســت و تردیدی نیســت که اختالفات میان کشــورهای اســالمی با گفتوگو قابل حل و فصل است.

رئیس جمهوری هــدف ایران را در منطقه، تقویــت بــرادری و ثبــات و وحــدت میــان ایــن کشــورها عنــوان کــرد و بــا اشــاره بــه اینکــه تروریســم معضلــی بــرای همــه کشــورهای منطقــه اســت، گفــت: حضــور ایــران در عــراق و ســوریه بـــــــــ­ــــــرای مبــارزه بــا داعش و ســایر گروهــک هــای تروریســتی و بــه دعوت دولتهــای این کشــورها انجــام شــده و نتایج مثبــت آنًنیــز بــرای ایــن دو کشــور و منطقــه اکنون کامال مشهود است؛ اما سؤال بزرگ این اســت که هــدف از حمالت نظامــی، تخریب و کشتار مردم یمن چیست؟

فرمانــده ارتــش پاکســتان نیــز در ایــن دیدار روابــط ایــران و پاکســتان را روابطــی برادرانــه، ریشــه دار و عمیــق خواند و تأکید کرد که اســالم آبــاد خواهان گســترش همکاریهــا­ی نظامی و دفاعی خود با تهران، همپای مناسبات تاریخی و اقتصادی است.

ژنــرال «قمــر جاویــد باجــوا» بــا تشــریح اقداماتــی که بــرای تقویــت امنیــت در مرزهای ایــران و پاکســتان انجام شــده، اظهارداشــ­ت: مــردم پاکســتان پیوســته بــرای مــردم ایــران بویــژه بهخاطــر شــجاعت و ایســتادگی در برابــر قدرت هــا و مهاجمیــن، احتــرام ویژهای قایــل هســتند و مــا مصمم بــه گســترش روابط بــا ایــران در همه حوزهها هســتیم. وی با اشــاره بــه گســترش تروریســم و افراطیهــا­ی تکفیری در منطقــه، اتحــاد میــان کشــورهای اســالمی را ضــروری خوانــد و گفــت: بایــد اختالفــات میان برخی کشــورهای اســالمی در میز مذاکره حل و فصل شــود و نباید به کشورهای غربی اجازه داد کــه به این اختالفات با هدف فروش تســلیحات خود، دامن بزنند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran