Iran Newspaper

تأکید رئیسجمهوری بر توسعه شبکه ریلی و حفظ باغهای پایتخت

سخنگوی شورای شهر از محورهای دیدار اعضا با روحانی خبر داد

-

21 عضو شــورای شــهر تهــران در دومین جلســه مهــم خــود با رؤســای ســه قوه، پــس از دیــدار با علــی الریجانی، رئیــس مجلس، به دیــدار دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری در پاستور رفتند تا درجلســهای یــک ســاعت و نیمــه، مهمترین مشــکالت شــهر تهــران را پیــش روی رئیــس جمهوری باز کنند. در این جلســه عالوه بر اعضا، محمــد علی نجفی، شــهردار تهــران هم حضور یافت تــا دو رکن اصلی مدیریت شــهری در کنار دکتر حسن روحانی، برای چالشها و معضالت شهر تهران چارهاندیشی کنند.

علی اعطا، ســخنگوی شــورای شــهر تهران با بیان اینکه در این جلسه، پس از محسن هاشمی، رئیــس شــورا، 6 رئیس کمیســیون بــه مهمترین موضــوع هــای کمیســیونه­ای تخصصــی خــود پرداختنــد، گفت: اعضا در این جلســه همچنین از توجــه و حساســیت رئیس جمهــوری به بحث منشــور حقــوق شــهروندی تشــکر کردنــد. آنهــا همچنین از رویکرد مثبت دکتر روحانی به مسأله محیط زیست هم قدردانی کردند.

وی تصریــح کــرد: یکــی از موضــوع هــای مورد تأکید اعضای شــورا لــزوم رعایت حقوق شــهروندی با اســتناد به موضوع سپنتا نیکنام بود. همچنین اعضای شــورا تأکید داشــتند که تثبیت نهاد شــورای شــهر در دوران اصالحات انجام شــده و الزم اســت در ایــن دولت نیز در راســتای تقویــت و تثبیــت جایــگاه حکمرانــی محلــی، الیحــه مدیریــت یکپارچــه شــهری سریعاً تعیین تکلیف شود.

وی بــا بیــان اینکــه در ایــن جلســه همچنین بــه موضــوع بافــت فرســوده بهعنــوان یکــی از مهمتریــنًمســائل شــهر تهران هم اشــاره شــد گفت: اخیرا دولت (به علت حساسیت ویژه دکتر روحانی بــه این موضوع) و شــهرداری، اقدامات مشــترک را در این زمینه شــروع کردهاند، در این جلسه اعضای شورا اظهار تمایل کردند تا شورای شهر نیز به این فرآیند ورود کند و صرفاً به حضور شهرداری متکی نباشند.

وی بــا بیــان اینکــه رئیــس جمهــوری عنوان کردند که در موضوع حل معضل بافت فرسوده تهــران تاکنــون در دولــت دوازدهــم جلســات متعددی برگزار شــده است، گفت: ضمن تشکر از دولت بابت توجه ویژه به مسائل تهران انتظار میرود که از مشارکت اعضای شورای شهر تهران نیز در این جلسات بهره گرفته شود.

اعطــا بــا بیــان اینکــه در ایــن جلســه اعضای شــورای شــهر بــر توجــه ویــژه بــه حمــل و نقــل ریلــی تأکید داشــتند و همچنین گزارشــی درباره وضعیت تعطیلی خط 7 مترو ارائه کردند، گفت: یکی دیگــر از موضوع هــای مورد تأکیــد اعضای شورای شــهر، بحث شــورایاری­ها بود، چرا که در حال حاضر به اســتناد نامــهای از مراجع قضایی انتخابــات شــورایاری­ها محل اشــکال اســت و بر همین اســاس نه میتوان بودجــهای برای آن در نظر گرفــت و نه میتوان انتخاباتی در این زمینه برگزار کرد که از رئیس جمهوری درخواســت شد از آنجایی که شورایاریها بازوهای اجرایی شورای شهر هســتند به مدیریت شهری کمک کند تا در ســال آتــی انتخابــات شــورایاری­ها برگزار شــود. در ایــن جلســه به بحث آســیبهای اجتماعی و همچنین بافت فرسوده نیز تأکید شد.

اعطــا بــا بیــان اینکه آقــای روحانــی رئیس جمهوری نیز ســخنان خود را با اشاره به نقش آیــتاهلل هاشــمی رفســنجانی در پیشــرفت شــهر آغاز کردنــد، گفت: رئیــس جمهوری به همــکاری و ارتباط تنگاتنــگ دولت و مدیریت شهری تأکید کرده و عنوان داشت که نخستین گام در ایــن راســتا توســط دولــت با دعــوت از شــهردار برای حضور در جلسات هیأت دولت برداشته شــده و همچنین روحانی در ادامه به

انتخــاب دکتر نجفــی بهعنوان شــهردار تهران آن هم به اتفاق آرا واکنش مثبت نشــان داد و این انتخاب را خوب دانست.

همچنیــن روحانی دربــاره وضعیت باغهای تهــران نیــز واکنــش نشــان داد و عنــوان کــرد: در دورههای قبل حجم زیــادی از باغها از بین رفته و این در حالی اســت که بایــد این باغها بهعنوان سرمایههای شهر حفظ شود.

اعطا با بیان اینکه رئیس جمهوری بر توسعه حمــل و نقــل عمومــی بخصــوص ریلــی تأکیــد زیادی داشــت، گفــت: آقای روحانــی عنوان کرد که ســاخت اتوبان، جاده، دو طبقه کردن بزرگراه ...و راه حــل نیســت و باید حملونقل عمومی با محوریت ریلی توسعه یابد.

■ پیگیــری موضــوع «ســپنتا نیکنــام» از ســوی رئیسجمهوری

همچنیــن وی در ادامــه ســخنانش بــر لــزوم مبــارزه بــا فســاد تأکیــد کــرد و گفــت: در نظــر ســنجیها همواره شــهرداری جزوســازما­نهایی اســت که فساد زیادی در آن گزارش شده است و الزم است در بحث مبارزه با فساد از دستگاههای زیرمجموعه شــهرداری فعالیت آغاز شــود. وی افــزود: آقــای روحانــی دربــاره وضعیــت ســپنتا نیکنام نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت که نامهای خطــاب بــه رهبر معظم انقالب نوشــته اســت و عنــوان داشــته که ایــن موضــوع خــالف قانون و مصلحــت اســت و ابــراز امیــدواری کردنــد که تا وصول نتیجه این موضوع را پیگیری میکنند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran