Iran Newspaper

ایثار و فداکاری، مهمترین پیام شهدای تازه تفحصشده

-

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفــت: در این روزها شــاهد تشــییع پیکر ۴۵ شــهید ژاندارمــر­ی هســتیم کــه در اواخــر جنگ برای امنیت و آســایش همــه ما در منطقــه زبیــدات با حملــه ناجوانمردا­نه رژیــم بعث عراق پــس از پذیرفته شدن قطعنامه 89۵ در سال 13۶7 به درجه رفیع شهادت نائل شدهاند.

ســرهنگ مراد مرادی در یادداشــتی یــاد و خاطره ۴۵ شــهید تازه تفحص شــده ژاندارمــر­ی را گرامــی داشــت. در متــن ایــن یادداشــت آمــده اســت: «همزمــان با تشــیع پیکر مطهر این شــهدای عزیز ژاندارمری، با خبر شــدیم کــه 8 تــن از کارکنان خــدوم مرزبانی ناجا، جمعه گذشــته در منطقه شــمال غرب کشــور مــورد حملــه ناجوانمردا­نه گروهکهای تروریســی قــرار گرفتند و مثــل شــهدای ژاندارمــر­ی تــا آخریــن قطــره خــون خــود مقاومــت کردنــد و در نهایت به مقام شهادت نائل آمدند.» در ادامه این یادداشت آمده است: «بایــد از خــود بپرســیم که چرا پس از گذشــت قریب به 30 ســال از شــهادت نیروهــای زحمتکــش ژاندارمــر­ی که با چند تکه اســتخوان و پــالک به آغوش خانوادههای خود بازگشتند، این همه مورد اقبال و توجه مردم قرار گرفتند؟

به نظر میرسد که این همه اقبال عمومی به مقام شهید و شهادت به خاطر دو علت است: علت اول به خاطر ویژگیهای فردی شهید است. مقام شهید در متون دینی ما بس رفیع اســت. شــهید در کنار انبیا و اولیا علیهمالســ­الم، میتوانــد دیگــران را شــفاعت کند. خداوند متعــال در چند جــای قرآنکریم تأکید دارد که شــهید، زنده و در نزد پروردگارش متنعم اســت. در قرآن کریم باالترین مقام و درجه از آن شهید است.» بر همه ما نیروهای انتظامی واجب است که یاد این شهدا را زنده نگه داریم و بهترین روش برای زندهنگهداش­تن یاد این شهدای عزیز، این است که مهمترین درس و پیام آنان که درس ایثار و فداکاری است را در خود نهادینه کنیم. آنها جان عزیز خود را برای آرامش و امنیــت دیگران فدا کردند ما نیز خالصانه و برای رضایت خداوند، وقت خود را برای آسایش و آرامش همنوعان خود هزینه کنیم و با شهدای تازه تفحص شــده ژاندارمری و شــهدای مظلوم مرزبانی شــمال غرب کشور عهد و پیمان میبندیم که راه و آرمان آنان را ادامه میدهیم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran