Iran Newspaper

۹ فرمان ضد فساد ربیعی به مدیران «شستا»

منع انتصاب اقوام و ذینفوذان سیاسی به عنوان مدیر و بکارگیری نخبگان علمی وشایستگان گمنام، از جمله دستورات است

-

وزيــر تعــاون، کار و رفــاه اجتماعــی بــا تأکيــد بــر اينکــه در مقابــل فشــارهای بيرونــی و تحميلهــای غيرکارشناس­ــی و زيادهخواهی­هــای سياســی اقتصادی خواهد ايســتاد، دســتورات 9 گانــه زير را خطاب به مديران هلدينگهای شستا اباغ کرد.

بهگزارش«ايران»،دکترعلیربي­عی در جلسهای چندساعته با مديران شستا که تا پاســی از شــب در ســالن جلســات شرکت سرمايهگذار­ی تأمين اجتماعی ادامــه داشــت، دســتورات 9 گانــه زير را خطاب به مديران هلدينگهای شستا اباغ کرد که به شرح زير است:

-1 کاهــش تصديگــری بنگاههــا در راســتای مصوبــات جلســات ســتاد هماهنگیاقت­صادیدولت

۲- اصــاح و ارتقــای بهــرهوری شــرکتها با تمرکــز بر تکميــل زنجيره ارزش و افزايش بازدهی از دارايیها

۳- تقويت انضبــاط مالی و نظارت مستمربرهلد­ينگهایتابع­ه

۴- پايبنــدی بــه شــفافيت و گردش صحيح اطاعات و پاسخگويی به افکار عمومی

۵- اتــکا بــه مديريــت بــا ثبــات و شايستهساال­ر،اقتصادیومش­ورتپذير

۶-اولويتقرار­دادنجذبسرم­ايهگذاری خارجی و گسترش فعاليتهای بينالمللی درابعادسرم­ايهگذاری

۷- بــه کارگيــری نخبــگان علمــی، شايســتگان گمنــام بويــژه نخبــگان دانشــگاهی در ســطوح مديريتــی و هيأتمديرهه­ا

۸ - جلوگيــری از اتــاف ســرمايه توسطذينفعا­نمنغيرالحق

-9 پرهيز از انتصاب اقوام، نزديکان و خويشــاوند­ان ذی نفــوذان سياســی، اقتصادیبهس­متهایمديري­تی.

الزم بــه ذکــر اســت در ايــن ديــدار لطفــی مديرعامــل، تــرکان رئيــس هيأت مديــره و مديــران هلدينگهای 9 گانــه شســتا حضــور داشــتند. پيش از صحبــت هــای وزيــر تعــاون، کار و رفاه اجتماعی، مديران هلدينگها گزارشی از وضعيتهــا، چالشهــا و مســائل شرکتها ارائه دادند. ■ دهکهــای پایین باید یارانه بیشــتری بگیرند

وزير تعــاون، کار و رفــاه اجتماعی از تعيين شــاخصهای کلی بودجه سال ۷9۳1 در هيــأت دولت خبر داد و گفت: بايد دهکهای پايين از يارانه بيشــتری برخوردارشو­ند.

«علــی ربيعــی» دربــاره چگونگــی توزيــع يارانههــا در بودجــه ســال ۷9۳1 افزود: هنوز دولت در اين زمينه بحث و جلسهای نداشته است که هيأت وزيران بتواندتصمي­میاتخاذکند.

وی تصريــح کرد: هنــوز پيشنويس بودجهسالآي­ندهدردولتم­طرحنشده اســت، ولی بحث درباره شــاخصهای کلی و عمده بودجه مشــخص شده که درباره فقرزدايی و مبارزه با فقر مطلق، اشتغال و جهتگيری بودجه به سمت اشــتغالزا­يی، افزايش بودجــه عمرانی و بحــث تأمين آب بوده کــه اين موارد و جهت گيریهای عمده بودجه در سال آينده است.

وزيــر تعــاون، کار و رفــاه اجتماعــی بــا بيــان اينکــه دربــاره توزيــع يارانههــا ديــدگاه خــاص و شــخصی دارد، افزود: بــه نظر من بايد يارانه افــراد کم درآمد و دهکهای پايين جامعه بيشــتر شود تا افرادی که دارای حداقل دســتمزدند بتوانند از يارانه بيشتری برخوردار شوند.

وی درگفتوگــو با ايرنا خاطرنشــان کــرد، مــا بايــد بتوانيــم کــف حمايــت اجتماعی را داشــته باشــيم و براســاس برنامهريزی­هــای صــورت گرفتــه، هــم برنامــه خــروج را در مدت ۲ســال برای

توانمندساز­ی دهکهای پايين اجرايی کــرده و هم بتوانيــم افراد کــم درآمد را

با افزايش مبلغ يارانه پوشــش بيشتری دهيــم. دولــت هر مــاه بــرای پرداخت

يارانه نقدی حدود ۴۳ هزار ميليارد ريال اختصاصمیده­د.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran