Iran Newspaper

روایترئیسک­میسیونشهرس­ازیشورایشه­رتهرانازخد­ماتشهرداری­بهزائرانار­بعین

-

رئيــس کميســيون شهرســازی و معمــاری شــورای اســامی شــهر تهــران، گفــت: در طــول مســير پيــادهروی امســال اربعيــن شــاهد فرآيند خدمترسانیج­معآوریزبال­هوپذيرايیم­ناسب بوديم، البته در بعضی بخشها هم نياز به بهبود دارد.

به گزارش خبرآناين، محمد ساالری، رئيس کميسيون شهرســازی و معماری شورای اسامی شهرتهراندر­حاشيهبازدي­دازروندخدم­ترسانی شهرداری تهران در مراسم اربعين حسينی، طی ســخنانی در جمــع خبرنــگارا­ن گفت: بــه همراه مهندس هاشمی و فراهانی بازديدهای مختلفی از رونــد خدمترســان­ی به زائــران اباعبــداه­لل(ع) در اربعيــن داشــتيم و در مجموعه ايــن بازديدها خدمت رسانیهای متنوعی را از سوی شهرداری تهراندربخش­هایمختلفمش­اهدهکرديم.

اوگفت:نقاطیکهشهر­داریتهرانم­سئوليت جمــعآوری زبالــه و خدمترســان­ی بــه زائــران را بر عهده داشــته با ديگر نقاط متفاوت اســت. هر چنــد که حجــم جمعيت و ســيل حضــور مردم از سراســر عــراق و ايــران اســامی بــه حــدی زياد اســت که خدمات شهرداری تهران در اين فرآيند بخش کوچکی از مجموعه خدمترســان­ی ديگر نهادها، ســازمانها و وزارتخانهه­ای ايران و عراق و همچنين خيران و نيروهای داوطلب را تشکيل میدهد. ســاالری با اشــاره به ســاير فعاليتهای شــهرداری تهــران در حــوزه درمانی، زيباســازی و فرهنگی گفت: از موکب سازمان بسيج شهرداری تهران در عمود ۸0۷ بازديد کرديم و شاهد بوديم که مجموعه بســيار خوبی از سوی سازمان بسيج شهرداری چيدمان و جانمايی شده است. در کنار آن تجهيزات و وســايل زيادی از تهــران برای ارائه خدمات درمانی در نظر گرفته شــده است. عضو شورایاسامی­شهرتهرانگف­ت:گزارشهایار­ائه شده نشــان میدهد طيف قابل توجهی از زائران اباعبــداه­لل (ع) تحــت پوشــش خدمــات درمانی شرکت شهر سالم شهرداری تهران شامل ويزيت توســط پزشــکان، ارائــه دارو و خدمــات ســرپايی قــرار گرفتنــد. عضو کميتــه نظــارت و ارزشــيابی فعاليتهایش­هرداریتهرا­ندراربعينح­سينی درباره نحوه حضور مديريت شــهری پايتخت در اجتماع ســالهای آتی عتبــات عاليات نيز گفت: برای تصميمگيــر­ی در اين زمينه نياز به آســيب شناســی جدی تری وجــود دارد، به همين منظور در کميتــه نظارت و ارزشــيابی ســازو کار چابکی را طراحیکرديم؛بهنحویکهدر­کليهمرزهای­ايران و عراق شــامل چزابه، مهران و شــلمچه ناظرانی را به صورت ثابت در دو شــيفت قرار داديم که به صورت مستمر گزارشهای خود را ارائه میدهند. همچنيندرشه­رهایکربا،نجف،کوتودرطول مســير پياده روی نيز ناظرانی را تعييــن کردهايم کــه بــه موجــب هماهنگیهــ­ای صــورت گرفتــه گزارشهــای خــود را ارائــه دهند. ســاالری گفت: بايد کليه اين نظرات را به همراه مشاهدات و تيم همراه رئيس شــورای شــهر، در کنــار گزارشهای شــهرداری تهران جمعبنــدی کنيم و به تصميم قطعی برســيم اما بر اساس مشــاهدات موجود، به نظر میرســد که نوع خدمترسانی شهرداری تهــران بايــد تغييــرات اساســی پيدا کنــد. رئيس کميسيون شهرســازی و معماری شورای اسامی شهر تهران گفت: با وجود سيل جمعيت عزادار، برخی برنامه ريزیهای موازی و جزيرهای از سوی بخشهای مختلف وجود دارد که اين امر نشــان میدهــد به يک مديريت هماهنــگ و يکپارچه و مبتنی بر نيازســنجی در هر محدوده، شــهر و مرز و مســيرها نيــاز داريم. وی با اشــاره بــه تنوع نحوه خدمترسانی در محدودههای مختلف مرزی و شــهرهای عراق، گفت: در طول مســير پياده روی شاهد بوديم که فرآيند خدمترسانی جمعآوری زبالهوپذير­ايیمناسباس­تودربعضیبخ­شها نيزنيازبهب­هبوددارد. ■ حضور برخی از مقامات در مراسم اربعین

همزمانبابر­گزاریاربعي­نحسينیجمعی از مقامــات دولــت ، شــهرداری و شــورای شــهر در مراســم پيــاده روی اربعين در عراق شــرکت کردنــد. در اين مراســم دکتر جهانگيری معاون اول رئيــس جمهــوری، محمــود علــوی وزيــر اطاعــات، ســلطانی فــر وزيــر ورزش و جوانان، آذری جهرمی وزير ارتباطات، محسن هاشمی، رئيس شورای شــهر و تعدادی از اعضای شورا و جمعیمعاوني­نومديرانشه­رداریدرنجف­و کربا حضورداشتند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran