Iran Newspaper

رضایت زائران اربعین از وضعیت اینترنت

-

رئیـــس پژوهشـــکد­ه ســـامانهه­ای حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران از اســـتفاده همزمان 150 تا 200 نفـــر از اینترنـــت وای فـــای بالنـــی در مرز مهـــران خبر داد و گفـــت: کاربران از ســـرویس وای فای اینترنـــت بالنی رضایت دارند.

به گزارش«ایران»، رحیم احسانی دربـــاره وضعیت ســـرویسده­ی بالن اینترنتـــ­ی در مـــرز مهران گفـــت: بین 150 تـــا 200 نفر به صـــورت همزمان و روزانه هزار نفر از زوار اربعین حســـینی از ســـرویس وای فای رایگان ارائه شده توســـط این بالن استفاده میکنند. وی تصریح کرد: مأموریتـــ­ی که برای بالن اینترنتی در نظر گرفته شده بود، تقریباً محقق شـــد و برنامه داریم بعد از این ایام نیـــز در موقعیتهـــ­ا و مکانهای دیگـــر از ایـــن ظرفیت اســـتفاده کنیم. احســـانی با اشـــاره به اینکـــه این بالن امکان اســـتقرار در ارتفاع 500 متری را دارد، اظهار داشـــت: این بالن به دلیل سرعت وزش باد در ارتفاع 300 متری مستقر شـــده و به وضعیت پایداری در ارائه سرویس رســـیده است. وی تأکید کـــرد: این بالـــن با دارا بـــودن محموله مخابراتـــ­ی، ســـیگنال خـــود را از دکل مخابراتی داخل شـــهر مهران دریافت میکند و با پهنای باند یکصد مگابیت بر ثانیه، ارائه ســـرویس میکند. رئیس پژوهشکده ســـامانهه­ای حمل و نقل فضایـــی پژوهشـــگا­ه فضایی ایـــران با اشـــاره بـــه اینکـــه اینترنت ارائه شـــده توسط بالن از کیفیت مناسبی برخوردار اســـت، گفـــت: از طریق این ســـرویس ارتباطـــا­ت تصویری، صوتـــی و دانلود تصاویر امکانپذیر است و با نظرسنجی انجام شده در چند روز گذشته، کاربران سرویس اینترنت بالنی از این سرویس اظهـــار رضایـــت کردند. وی بـــا عنوان اینکـــه این بالن شـــعاع 4 کیلومتری را تحت پوشش خود قرار میدهد، افزود: حدود 15 نفـــر از کارکنان پژوهشـــکد­ه وظیفه پشـــتیبان­ی و ارائه سرویس را در کنار بالـــن اینترنتی برعهـــده دارند که ۷ نفـــر از این تعـــداد متخصصان این حوزه هستند و در منطقه حضور دارند. احســـانی به کاربرد دیگر ایـــن بالن در منطقـــه مرزی مهران نیز اشـــاره کرد و گفت: بـــا هماهنگی با وزارت کشـــور از طریق این بالـــن در ارتفاع 200 متری، از منطقه تصویربردار­ی شده است که در صـــورت نیـــاز امکان اســـتفاده از آن وجـــود دارد. وی با بیان اینکه این بالن از 10 آبـــان ماه در منطقه مرزی مهران در حال ارائه سرویس است، تأکید کرد: ارائه سرویس وای فای رایگان تا 22آبان مـــاه در این منطقـــه از طریق این بالن ادامه دارد. ■ تبادل13میل­یوندقیقهمک­المه بین ایران و عراق

مســـئول کمیتـــه ارتقـــای کیفیـــت ارتباطـــا­ت عتبـــات عالیـــات وزارت ارتباطـــا­ت و فنـــاوری اطالعـــات نیز از تبـــادل 31 میلیون دقیقه مکالمه بین کشـــورهای ایران و عراق تا 15 آبان ماه خبـــر داد. اســـماعیل رادکانـــی درباره میـــزان ترافیـــک مبادلـــه شـــده بیـــن ایران و عراق در ایام اربعین حســـینی گفت: تا نیمه شـــب 15 آبـــان ماه، 31 میلیـــون دقیقه ترافیـــک مکالمه بین ایران و عراق مبادله شـــده اســـت. وی تصریـــح کرد: از این حجـــم مبادله 19 میلیون دقیقه ترافیک صادره از ایران و 21میلیون دقیقه نیـــز ترافیک وارده از عـــراق اســـت. وی بیشـــترین حجم تبادل ترافیک را مربوط به 14 آبان ماه عنوان کـــرد و افزود: در ایـــن روز بیش از 5 میلیـــون دقیقـــه ترافیـــک بین دو کشور ایران و عراق مبادله شده است. رادکانـــی تأکیـــد کرد: ســـیمکارت­های ایرانـــی فعال در عراق تـــا 15 آبان ماه به بیـــش از یـــک میلیـــون و 900 هزار سیمکارت رســـیده که از این تعداد 60 درصـــد اپراتـــور اول، 36 درصد اپراتور دوم و 4 درصـــد نیز برای اپراتور ســـوم بوده است. ■ ارائه خدمات به زائران باماهواره«ایرانست12»

در ایـــام اربعیـــن، ســـالمت زائـــران نیز بســـیار مورد توجه بـــود و در همین راستا ماهواره مخابراتی «ایرانست »21 برای خدمت رســـانی به ایســـتگاه­های جمعیـــت هالل احمر در ایـــام اربعین حســـینی به کار گرفته شـــد. به گزارش مهر،همزمانبابر­گزاریآیینپ­یادهروی اربعیـــن در پایگاههـــ­ای مـــرزی ورودی کشـــور عـــراق، ســـازمان فضایـــی ایران وظیفه پشـــتیبان­ی از خدمـــات ارتباطی ایســـتگاه­های جمعیت هالل احمر بر بستر ماهواره «ایرانست »21 را برعهده گرفـــت. ایســـتگاه­های ارائـــه خدمـــات ارتباط ماهـــواره ای در مرزهای مهران و شلمچه و پایگاه مرکزی سازمان امداد و نجات هالل احمر واقع شده و وظیفه ارائه خدمات بیسیم، ویدئو کنفرانس، مشـــاوره و پزشـــکی از راه دور را برعهده دارد. ماهـــواره ایرانســـت 12، ماهـــواره مخابراتی ایران است که در سال 13۸9 با مشـــارکت کمپانی عربســـت تحت عنـــوان بدر5 به فضـــا پرتاب شـــد و در حال حاضـــر ســـرویسها­ی ماهوارهای مهمی در کشـــور از جمله در حوزههای بانکی، نفت و گاز، تلفن روستایی و سایر حوزههایی که نیاز بـــه ارتباط مخابراتی دارنـــد را تأمیـــن میکنـــد. (پزشـــکی از دور یـــا tele-medicine بـــه عنوان یکی از کاربردهـــ­ای ارتباطـــا­ت ماهـــواره­ای بخصـــوص در مواقـــع بحرانـــی یـــا در مناطقی که از زیرســـاخت­های ارتباطی مناسبی بهرهمند نیستند، شناخته شده است).

در اینگونـــه کاربردها امـــکان تبادل اطالعات و اسناد پزشکی و نیز برقراری ارتبـــاط صوتـــی و تصویری بیمـــاران یا آســـیبدید­گان بـــا پزشـــکان حاضر در مراکز پزشـــکی، از طریق بستر ارتباطی ماهواره مخابراتی فراهم می شـــود. در صورت ارتقای شبکه ایجاد شده در این پروژه، امکان برقراری ارتباط ماهوارهای خودروهای ســـازمان هالل احمر که به پایانههـــ­ای ارتبـــاط ماهـــواره­ای مجهز باشند، از طریق ماهواره «ایرانست 21 » در سراسر کشور فراهم خواهد شد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran