Iran Newspaper

حذف جوانان ایران به دلیل بیاطالعی از قوانین!

-

مرحلــه مقدماتــی قهرمانــی فوتبــال زیــر ۹1 سال آسیا در اردن چهارشنبه شب برگزار شــد و تیم ملی جوانان ایران که در گروه E با تیمهای ســوریه، اردن و فلسطین همگروه بود، با دو تساوی به مصاف فلسطین رفت و با پیروزی4 بر صفر مقابل فلسطین امیدوار شــد به مرحلــه نهایی مســابقات قهرمانی آســیا صعود کنــد. در بــازی بعــدی دو تیم اردن و ســوریه به مصاف هم رفتند که اردن با شکست 2 بر یک حریف صدرنشین شد و به صورت مستقیم راهی مرحله نهایی این مسابقات که ســال آینده در اندونزی برگزار میشود، شد و تیم ایران با پنج امتیاز در رده دوم قرار گرفت و به دلیل امتیاز کمتر نسبت به سایر تیمهای دوم این دوره از مسابقات، نتوانســت به مرحلــه نهایی صعــود کند تا یــک ناکامی دیگــر در کارنامه فوتبــال ایران ثبت شــود. این در حالی اســت کــه به گفته برخیازکارش­ناسانفوتبا­ل،تیمملیفوتب­ال جوانان به خاطر بــی اطالعی کادر فنی این تیم به قوانین و تصور اشتباهی که از صعود به مرحلــه نهایی قهرمانی آســیا داشــتند، از دور مســابقات حذف شــد تا فوتبال ملی یکباردیگرق­ربانیبیاطا­لعیوبیتوجه­ی مسئوالنشود!

عجیبتــر و ناباورانــ­ه تــر از ناکامــی تیم ملــی فوتبــال جوانــان ایــران در صعــود به رقابتهای قهرمانی زیر ۹1 ســال آســیا و در نتیجــه از دســت دادن جــام جهانــی ۹102، صحبتهــای فرهاد پورغالمی در نشســت خبــری پایــان مســابقات بــود. او میگوید از حــذف تیمــش بــه خاطــر قوانیــن عجیب AFC متعجب و شوکه است. صحبتهای پورغالمی در حالی است که به نظر میرسد او و همکارانــش توجهــی بــه قوانیــن ایــن مسابقات نداشتند و بدون علم و اشراف بر قوانینگامب­همسابقاتگذ­اشتند.

مرحله مقدماتی قهرمانی زیر ۹1 ســال آســیا با حضور 10 تیم صدرنشین به همراه پنج تیــم دوم گروههای دهگانــه و اندونزی میزبان مســابقات برگــزار میشــود. بعد از اینکه ایران در گروه خود صدرنشــین نشــد، پورغالمــی امیــدوار بــود تیمــش بــا کســب پنــج امتیــاز بتواند جــزو پنج تیــم دوم برتر مســابقات باشــد اما طبق قوانیــن AFC که مختــص بــه امــروز و دیــروز نیســت، ایــران جزو ضعیفترین تیمهــای دوم گروههای دهگانه بود. به دلیل گســتردگی قاره آســیا، AFC مســابقات را بــه صــورت منطقــهای برگــزار میکنــد و بــه همین دلیــل برخی از گروهها با پنج تیم وًبرخی با ســه تیم برگزار میشــوند و طبیعتا تیمی که بازی بیشتری برگزار کند، امکان کسب امتیاز بیشتر را هم خواهد داشــت. AFC برای انتخاب برترین تیم دوم، فقط دو بازی تیمها را مدنظر قرار میدهد که تیمهای حاضــر در جدولهای سهتیمیمتضر­رنشوند.بهاینترتیب­فقط بازیتیمهای­دومبرابرتی­مهایصدرنشی­ن و ســوم گروههای خود را مالک قرار میدهد که بر اســاس این قانون، تیمهای ازبکستان (۹ امتیــازی)، عمــان (۷ امتیــازی) و ایــران 5( امتیــازی) موفــق بــه صعود نشــدند اما تیمهــای عــراق 4( امتیازی) و کره شــمالی (۳ امتیازی) جواز حضور در دور پایانی را به دست آوردند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran