Iran Newspaper

ربیعی: پاسخ اقدامات ما در بورس پاداش است یا تنبیه؟

-

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس گفت: از مجموع ۴۶2 شــرکت که براســاس اصل ۴۴ واگذار شدهاند، 221 شرکت متعلق به وزارت کار بوده است.

علی ربیعی در پاسخ به سؤال محمدرضا پورابراهیم­ی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسالمی در صحن علنــی پارلمان اظهار داشــت: بنــده در موضوع شــفافیت در مبارزه با فســاد دربازه زمانی ســه ماههای که پس از رأی اعتماد پشــت سر گذاشتهام پاسخگوی 5 ســؤال در صحن علنــی مجلس بــودهام. همچنین در راســتای پاســخگویی به نمایندگان در چندین جلســه کمیسیونهای تخصصی حضور پیدا کردهام که این نشان دهنده این است که همواره از ســؤال اســتقبال میکنم چرا که معتقدم پاســخگویی به ســؤاالت باعــث شــفافیت میشــود.وی با اشــاره به ســؤال نماینــده مــردم کرمــان گفــت: در خصوص ســؤال مطرح شــده باید تأکید کنم که یکی از برنامههای من معطوف به اصــالح صندوقها، پایبندی به شــفافیت، پاســخگویی به افکار عمومی و دخیل کردن شرکای اجتماعی و ذی نفعان صاحب نفوذ بوده اســت کــه در این جهت گامهای مثبتی در این مدت برداشــته شــده اســت.او ادامه داد: وظایف ما در وزارت کار باعــث کاهش فقر میشــود که بخشــی از این فعالیتها مربوط به ساماندهی صندوقها است. برخی از این صندوقها که شــامل شرکتهای متعدد زیرمجموعه بازنشستگی و بیمهای میشوند به شکل مدیریتی و تعداد زیــادی از آنهــا غیرمدیریتی اداره میشــوند و ابــزاری برای هلدینگها هســتند که همین موضوع باعث ایجاد برخی خطاها میشــود اما ما اهرمهای پیادهسازی مبارزه با فساد را همــواره بــه کار گرفتهایــم. ربیعی گفت: من با دادســتان تهران به شــکل داوطلبانه درخواست رسیدگی به تخلفات را داشتهام و خوشبختانه امروز همه سازمانهای نظارتی از جمله دیوان محاسبات و اطالعات سپاه شهادت میدهند که ما در بحث رسیدگی در صندوقها موفق عمل کردهایم.

وی با بیان اینکه ما را نمیتوانید با نگاه صرف اقتصادی ارزیابیکنی­د،خاطرنشانکر­د:برخیازنهاد­هاوسازمانه­ای زیرمجموعــ­ه وزارت کار کم بــازده بودهاند اما با این حال ما هیچ گونه اخراج از کار در وزارتخانه نداشتهایم.

ربیعی با انتقاد از لحن پورابراهیم­ی در بیان سؤال خود، تصریح کرد: به کار بردن واژه هر کاری که میتوانید میکنید ابهامآمیز اســت. شــما بیان میکنید که یک شــرکت است کــه 260 زیرمجموعــ­ه دارد که این بیان باعــث ایجاد ابهام میشــود. ربیعی افزود: شــرکت مذکور شــرکت کشــتیرانی جمهــوری اســالمی ایران اســت کــه در دوران تحریم بنا به مصوبه نهادهای قانونی این گونه تصمیمگیری شد که هر کشتیرابهیک­شرکتتبدیلک­نندواینتصم­یمنیزدردور­ه مدیریت من گرفته نشــده اســت البته بنده این تصمیم را درست میدانم چرا که مانع تحریم سراسری علیه شرکت کشــتیرانی شــد. وی با اشاره به مبارزه با فســاد در وزارتخانه خود اظهار داشــت: ما در راســتای اهداف نظام در مبارزه با فساد گامهای فراتر از ثبت شرکتها برداشتهایم و سیستم اطالعات جامع را راهاندازی کردهایم که امروز بانکها قصد استفاده از این سیستم را دارند. ما در راستای مبارزه با فساد کارهاییراش­روعکردهایم­ودربورس،گروهناظربر­شرکتها را آوردهایــم. وزیر تعــاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: امروز اعالم میکنند که از مجموع 264 شرکت که براساس اصــل 44 واگذار شــدهاند، در ســامانه اطالعات بــورس 221 شــرکت متعلق به ما بوده که 2۸ درصد شــرکتهای ثبت شده را شامل میشود. آیا جواب این اقدام مثبت ما پاداش استیاتنبیه؟

ربیعی ادامه داد: من امروز ادعا میکنم که هیچ شرکتی نیست که خارج از کدال باشد و 70 درصد شرکتهای تابع مــا در بــورس فعالیت میکنند کــه این خود نشــان دهنده شفافیتشرکت­هایتابعماا­ست.

گفتنی اســت نمایندگان مجلــس از توضیحات ربیعی قانعشدند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran