Iran Newspaper

همنواییهنر­مندان در همدردی با بازماندگان زلزله

اردشیر کامکار در گفتوگو با «ایران» اعالم کرد

- ندا سیجانی

کنسرتخیریه­گروهموسیقی­کامکارهابا­خوانندگی شــهرام ناظری درتاالر وزارت کشور برگزار میشود. برنامــهای کــه تمامــی عوایــد آن بــه زلزلــه زدگان کرمانشاهاخ­تصاصمییابد.

زلزلــه چنــد روزگذشــته اســتان کرمانشــاه و درگذشت تعداد بسیاری از هموطنان عزیز واکنش و بازتاب بســیاری ازســوی هنرمندان کشور داشته و هر یک به گونهای نســبت به ایــن فاجعه دردناک ابــراز همــدردی کردند. در این بین شــهرام ناظری خواننده موســیقی ایرانی ضمن ابــراز همدردی با هموطنان کرد زبــان، درباره برگزاری این کنســرت خیریه گفت: همه مشکالت به دست ما هنرمندان حل نمیشــود اما قطعاً دربخشــی ازآن میتوانیم نقــش مهمی ایفا کنیــم. این هنرمند کــه به تازگی آلبوم «عاشق کیست» را منتشر کرده است با اظهار امیدوارى از اینکه عواید حاصل از فروش بلیت این کنســرت کمک شــایانی به این عزیزان باشد گفت: امیدوارم حاصل این کنسرت به حدى باشد که ما را در راهاندازى اولیه یک بیمارستان کمک کند.

اردشــیر کامکار نوازنده ســاز کمانچه نیز ضمن اظهار تأسف و طلب صبر و آرامش برای بازماندگان حادثه زلزله غرب کشــور درخصــوص برگزاری این کنســرت خیریه گفت: این اتفاق بزرگ در راســتای کمــک و همــدردی به حادثه دیدگان زلزله اســت و قرار بر این اســت آثار قدیمی که درگذشــته با آقای ناظــری اجرا کردهایــم در یک گردهمایــی بزرگ با حضور مردم عزیزکشــور­م روی صحنه برود تا بلکه بتوانیم کمک ناچیزی به هموطنان بازمانده ازاین حادثه داشته باشیم. این نوازنده درخصوص نقش هنرمنــدان دراین عرصهها و حضور اجتماعی آنها اظهارکرد:هنرمندمیتو­انددرانجام­برنامههایی­که به لحاظ مادی به نفع افراد حادثه دیده است کمک شــایانی داشته باشــد والبته به لحاظ جنبه تبلیغی نیــز این اتفاقــات میتواند ضمــن ابرازهمدرد­ی با عزیــزان حادثه دیده ســبب میشــود مــردم با این تبلیغــات بــه هنرمنــدان اعتمــاد کننــد و به کمک یکدیگر بیایند. اردشیرکامک­ار در پاسخ به این سؤال کــه چرا گاهــی درخصوص این اتفاقــات و برگزاری ایــن برنامههــا سوءاســتفا­دههایی انجــام میگیــرد گفت: سوءاستفاده کردن درهمه جا بوده و هست اما زمانی که یک نفر زندگیاش را از دســت میدهد یا یک ملت در زیر آوار ماندهاند اگر بخواهیم بهخاطر تبلیــغ کار خودمان ازاین کار ســوء اســتفاده کنیم به نظــر من گناه کبیره اســت. این اتفاق بــرای اعتماد مردم و کمک به هموطنان است و نباید باعث سوء استفاده دیگران شود. کنسرت شهرام ناظری و گروه موسیقی کامکارها دوشنبه شب 9۲ آبان ماه ساعت ۰3.۰۲ در تاالر بزرگ وزارت کشور برگزار خواهد شد و تمامی عواید آن صرف کمک به زلزله زدگان زلزله اخیر اســتان کرمانشاه خواهد شد. مؤسسه ققنوس به تهیه کنندگی محمدحسین توتونچیان، برگزاری این کنسرت را به عهده دارد. این کنسرت به منظور همدردی با هموطنان زلزله دیده غرب کشور برگزار و ۰۰1 درصــد عوایــد حاصــل از آن صــرف کمک به هموطنــان عزیز خواهد شــد. در اجــرای این برنامه هیــچ یک از هنرمنــدان، عوامل، نهادهــای دولتی، وزارت ارشــاد، حراســت معاونــت هنــری، نظامی، امنیتیوانت­ظامی،شرکتبرگزار­کننده،سالنوزارت کشور و سایت عامل فروش نه تنها هیچ گونه وجهی دریافــت نکردند بلکــه حداکثر تالش خــود را برای بهتر برگزارشدن این مراسم به کار خواهند گرفت. ■ همکاریکامک­اروزکریایو­سفیبرایزلز­لهزدگان

اردشــیرکا­مکار همچنیــن بــا همــکاری زکریــا یوسفی نوازنده سازهای کوبهای همزمان با حادثه زلزلــه اســتان هــای غربــی کشــور قطعــه «ژان» را منتشــر کردند.ایــن قطعــه یک موســیقی بی کالم اســت که با کمانچــه و همراهــی ســازهای کوبهای اجــرا شــده اســت. ایــن دو هنرمنــد در یادداشــتی کوتــاه برای ایــن قطعه نوشــتهاند: «این نــوا، مویه کردســتان است؛ ســرزمینی که زیر و بم موسیقی با لبخندهــا و رنجهــای مردمانش آمیخته اســت، با فــراز و فرودشــان، با تار و پودشــان... و این زخمهها پیشکشی است به ســپیداران­ی که به در ازای تاریخ، در برابر تندبادها ایستادند، اما نشکستند و کمر خم نکردند...کردستانغمگ­ینمتسلیت.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran