Iran Newspaper

«خالتور»، «خفهگی» را جا گذاشت

یکفیلمکمدی،صدرنشینهفت­گیاکران

-

جدول فــروش فیلمهای ایرانی در هفتهای کــه گذشــت، بــا صدرنشــینی فیلــم کمــدی «خالتــور» ســاخته آرش معیریان همراه شــد. ایــن در حالــی اســت کــه وقــوع زلزلــه در غرب کشور و ایام ســوگواری ماه صفر بهطور طبیعی از تعداد تماشاگران فیلمها کاسته است و البته کمبــود ســالنها و چینش فشــرده فیلمها هم در جای خود قابل تحلیل اســت. با این وصف، تنوع موجود در این چینش موجب صدرنشینی «خالتــور» در هفته دوم اکران شــده اســت. این فیلم با فروش هفتگــی 63۰,141,۰۰۰ تومان در 99 سینما در جدول اکران آبان جای «خفهگی» را گرفــت و رقــم فــروش آن پــس از دو هفته، از یک میلیارد و ۰۲۲ میلیون تومان عبور کرد.

فیلــم «خفهگــی» در هفتــه گذشــته 373,۲93,۰۰۰ تومــان فروخــت و در جــدول هفتگــی دوم شــد امــا فــروش کل آن پــس از 4 هفته به ســه میلیــارد و ۰4۲ میلیــون تومان در 6۰1 سینمای کشور رسیده است. بر اساس آمار سایتمرجعسی­نماتیکت،فیلمزرد(مصطفی تقــیزاده) بــا فــروش هفتگــی ۲47,757,۰۰۰ تومان در 79 سینما است در شرایطی که فروش کل این فیلم پس از 6 هفته بــه 4,4۲1,614,۰۰۰ تومان میرســد و از این حیث در جدول ماهانه صدرنشیناست.

چهارمیــن فیلم جــدول هفتگی آبــان ماه، خانــه دختر (شــهرام شــاه حســینی) اســت که ایــن هفتــه ۰۰۰,۲۸۰,791 تومــان در ۸7 ســالن فروختــه و فــروش کل آن در هفتــه پنجــم بــه رقــم ۰۰۰,۸۸۲,645,۲ تومــان رســیده اســت. قهرمانــان کوچــک (حســین قناعــت) و ملی و راههاینرفت­هاش(تهمینهمیال­نی)همپساز9 و 6 هفته همچنان در بین 6 فیلم باالی جدول هفتگی اکران هســتند. فروش کل این دو فیلم به ترتیــب یک میلیــارد و 973 و یک میلیارد و 17۸ میلیون تومان بوده است. از فیلمهایی که در هفتههای اخیر اکران شدهاند هم میتوان به انزوا (مرتضی علی عباس میرزایی) اشاره کرد که در هفته اول خود، با 4۲ سینما، ۲6,697,۰۰۰ تومان فروخته است. سینماهای کشور از امروز تا یکشنبه ۸۲ آبان بهدلیل ایام سوگواری تعطیل است.

 ??  ?? الناز شاکردوست در نمایی از فیلم <خفهگی>
الناز شاکردوست در نمایی از فیلم <خفهگی>

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran