Iran Newspaper

سپاه 1900 روستای زلزله زده را امدادرسانی و بازسازی می کند

-

جانشــین فرماندهکل سپاه پاسداران انقالب اســالمی از بازسازی ۱900 روستای زلزلهزده توسط سپاه پس از فراهم شدن شرایط خبر داد.

به گزارش ســپاه نیوز؛ ســردار ســرتیپ پاسدارحســ­ین ســالمی گفت: بیشتر نیازهای مردم مناطق زلزلهزده مثل چادر، پتو و ســایر اقالم تأمین شــده، ولی شــاید بهدلیل توزیع نامناسب هنوز برخی افراد از این امکانات برخوردار نشده باشند.

وی افزود: بعد از پیام رهبر انقالب، موج کمکهای مردمی بهسوی مناطق زلزلهزده بهراه افتاده است و در دو روز اخیر شکل عجیبی به خود گرفته است.

سردار سالمی با بیان اینکه ابعاد این فاجعه بسیار عظیم است تصریح کرد: حدود ۱900 روســتا تحت تأثیر زلزله بودهاند که وظیفه امدادرســا­نی و بازسازی آنها بهعهده سپاه است. سپاه از همان ساعات اولیه وقوع زلزله وارد عمل شد و فرمانده نیروی زمینی سپاه بههمراه فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه از همان ساعات اولیه پیگیر کار امدادرسانی در این مناطق بودند.

جانشــین فرمانــده کل ســپاه ادامــه داد: هماکنــون بیــش از ۱000 دســتگاه ماشــینآال­ت مهندسی از قرارگاه خاتم االنبیا و ۴ یگان مهندسی نیروی زمینی سپاه در حال آواربرداری و بازسازی مناطق زلزلهزده هستند.

وی افزود: همچنین ســپاه با برپایی ۶ بیمارستان ســیار صحرایی در اقصی نقاط مناطق زلزلهزده مشــغول ارائــه خدمات درمانی به زلزلهزدگان اســت و تاکنون چندین عمل جراحی در این بیمارستانه­ا انجام شده است.

ســردار ســالمی خاطرنشــان کــرد: نیــروی هوافضــای ســپاه نیــز در انتقــال مجروحان نقش اساسی ایفا کرده است و بالگردهای سپاه کنار بالگردهای ارتش و هالل احمر مشغول امدادرسانی به زلزلهزدگان هستند.

جانشــین فرمانده کل ســپاه گفت: هماکنون ۲۳ ســپاه اســتانی مــا در حال جمعآوری کمکهای مردمی هســتند و در موضوع اسکان اضطراری، با توجه به سردی هوا به پتو، وسایل گرمایشی، حمام و سرویس بهداشتی سیار نیاز مبرم است.

وی در پایــان تأکید کرد: ما به مردم ایــران و زلزلهزدگان اطمینان میدهیم که سپاه در مواقع سخت و لحظات بحران حضور داشته و تا زمان تأمین کامل نیازهــای مــردم کنار آنها هســتیم و تا مــردم در خانههای امن قــرار گیرند و به وضعیت با ثبات برسند با آنها خواهیم ماند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran