Iran Newspaper

پایان‌عملیات‌اسکان‌اضطراری‌زلزل‌هزدگان

رئیس جمعیت هالل احمر خبر داد هالل احمر تا زمان تأمین اسکان موقت توسط بنیاد مسکن در منطقه می ماند

-

رئیــس جمعیت هالل احمــر از توزیع 55 هــزار دســتگاه چــادر در مناطــق زلزلهزده خبر داد و گفت: تقریباً اسکان اضطــراری بــه صــورت صددرصــدی صــورت گرفتــه اســت و ممکــن اســت برخــی از مناطق به لکهگیریهای­ی نیاز داشــته باشــد و ایــن میــزان در صورت نیاز به ۰۸ هزار چادر میرسد.

علی اصغر پیوندی که برای بازدید از مناطق زلزلهزده و روند امدادرسانی روز پنجشــنبه نیز به اســتان کرمانشــاه ســفر کرده بود، گفــت: پس از عملیات نجــات در چنــد روز گذشــته به اســکان و تغذیــه اضطــراری پرداختیــم و تــا امروز صبح (جمعــه) بالغ بر 55 هزار تخته چادر در شــهرها و روستاها توزیع شــده اســت. او درمورد کمبود چادر در بعضــی مناطق گفــت: در روزهای اول و دوم به خاطر وحشت مردم از حادثه و برخــی بینظمیهــا در توزیــع چــادر مشکالتی ایجاد شد اما خوشبختانه در حال حاضر وضعیت بهتر شده است.

دکتــر پیونــدی بــا اشــاره بــه اینکــه در شــب اول وقــوع زلزلــه کرمانشــاه، بــه دلیــل قطعــی کامــل بــرق، بــرای امدادرســا­نی با مشــکل مواجه بودیم، افــزود: اولویــت اول ما نجــات عزیزان گرفتار شــده در زیر آوار بود و پس از آن اســکان اضطــراری زلزلــه زدگان که بر این اســاس، روز اول پس از وقوع زلزله ۰۱ هــزار و ۰۰5 چــادر در ۸ شــهر و یک هــزار و ۰۰2 روســتا توزیــع کردیــم، روز دوم این میزان به 23 هزار و ۰۰7 چادر و ســایر اقالم امدادی اولیه و روز ســوم به 43 هزار چادر رسید که تا این لحظه حــدود 54 هزار چــادر و ۰7۱ هزار پتو و ســایر اقــالم امــدادی با کمــک تمامی عزیــزان امدادگــر، اعضــای بســیج، سپاه پاســداران و ارتش میان ۰5۱هزار جمعیــت آســیب دیــده از زلزلــه کرمانشــاه توزیــع کردهایــم و توانایــی افزایــش توزیع چادرهــای امدادی را تا حدود ۰۸ هزار تخته هم داریم.

پیوندی با اشــاره به امداد هوایی در زلزله کرمانشاه گفت: همکاران من در امداد هوایی بســیار خوب درخشــیدند و ایــن موضــوع مــورد تقدیــر رئیــس جمهــوری نیــز قــرار گرفــت. بــا توجــه بــه پراکندگــی روســتاها، امدادرســا­نی کار ســختی بــود کــه امــداد هوایــی در این راســتا کمک زیادی به مــا کرد.وی درمــورد وضعیت اســکان زلزلهزدگان گفت: خوشــبختان­ه حاال وضعیت بهتر شــده اســت و نزدیــک بــه صددرصــد اســکان اضطــراری انجــام شــده البتــه ممکن اســت لکهگیریهای­ی نیاز باشد و از همیــن رو اگــر افــرادی بــا کســانی در مناطــق مواجــه شــدند که چــادر به آنهــا اختصــاص پیــدا نکرده یــا نیاز به کمکرســانی دارنــد حتمــاً بــا شــماره 2۱۱ تمــاس بگیرند تــا همکاران من به سرعت اعزام کنند.

پیونــدی با اشــاره به اینکه از شــنبه بســتههای غذایــی 72 ســاعته میــان زلزلــهزدگ­ان توزیــع میشــود ،افــزود: همچنین از روز دوشنبه بستههای یک ماهه توزیع خواهیم کرد و این روند را ادامه خواهیم داد.

همچنیــن بایــد از اســکان موقــت افراد مطمئن شــویم که شــرایط قابل قبولــی پیــدا خواهــد کــرد. پیونــدی درمــورد اینکه کمکهــای بینالمللی بــه حادثهدیــد­گان میشــود یــا خیــر گفــت: مــا راه را بازگذاشــت­هایم تــا اگر نهادهــای بینالملــل بخواهند کمکی انجــام دهنــد، ایــن کار بــرای آنهــا امکانپذیر باشــد تا حــاال نیز بعضی از این کمکها ارســال شــده و قرار است بعضی دیگر ارســال شود، در مجموع پذیرای کمکها هستیم، ضمن اینکه جــا دارد از کمکهــای مردم خودمان هم تشکر کنم.

دکتــر پیونــدی بــه وظیفــه هــالل احمر برای حضــور در کنار هموطنان تــا 54روز پــس از حادثه هم اشــاره و تأکیــد کــرد: هــالل احمــر موظــف به اســکان اضطــراری آســیب دیــدگان اســت امــا مــا بــه مــردم اطمینــان خاطر میدهیــم که تا زمانی که بنیاد مســکن اسکان موقت حادثه دیدگان را آغــاز کنــد در کنــار آنهــا خواهیــم مانــد. رئیــس جمعیت هــالل احمر در پایــان ســخنان خــود بــا اشــاره بــه اینکــه جمعیت هــالل احمــر نیاز به همراهــی مردم برای کمــک به زلزله زدگان غرب کشــور دارد، یادآور شــد: الزم اســت کمکهــای غیــر نقــدی مردمــی بــه ســمت تهیــه و تأمیــن وســایل گرمایشــی، پتــو، زیرانــداز و نایلون برود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran