Iran Newspaper

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور: وضعیت در مناطق زلزلهزده به ثبات رسیده است

-

سخنگوی سازمان مدیریت بحران درباره آخرین وضعیت امدادرســا­نی در مناطق زلزلهزده گفــت: در حال حاضر وضعیت مناطق زلزلهزده به ثبات رسیده و مشکل خاصی وجود ندارد.

بهنــام ســعیدی در گفتوگــو بــا ایلنا دربــاره آخرین وضعیت امدادرســا­نی به زلزلهزدگان کرمانشــاه گفت: اگر خانواری همچنان به چــادر نیاز دارد یا در بین آنها توزیع نشده است نیز میتوانند با مراجعه به مسئوالن منطقه چادر را دریافت کنند. او خاطرنشــان کرد: همه اقــالم مورد نیاز زلزلــه زدگان در منطقــه بــه انــدازه کافی وجود دارد.

ســعیدی دربــاره آخریــن وضعیــت جانباختگان و مصدومان زلزله کرمانشاه گفــت: آمــار نهایــی جانباختــگ­ان همان چیزی اســت که از طریق پزشــکی قانونی اعــالم شــده اســت البتــه احتمــال دارد کســانی بــدون جواز دفن شــده باشــند که ایــن موضــوع در حــال بررســی اســت. او ادامــه داد: تیمهایــی از پزشــکی قانونــی اعزام شــدهاند و در حال بررســی هستند. آمــار مصدومــان نیــز تغییــر نکــرده و از روز گذشــته دیگــر مصدومــی را از زیر آوار خارج نکردهاند البته مراجعات معمولی برای تعویض پانســمان یا سرماخوردگی بــه مراکز درمانــی وجود دارد. ســخنگوی ســازمان مدیریــت بحــران خاطرنشــان کرد: به همه روســتاها از جمله روستاهای صعبالعبور نیز امدادرسانی شده است البته نیروهای امــدادی همچنان در حال بررسی منطقه هســتند تا اگر جایی مانده باشد نیز به آنها رســیدگی شود. سعیدی دربــاره توزیــع غــذای گــرم نیز گفــت: در برخــی مناطــق غــذای گــرم توزیع شــده است اما بیشتر کنســروجات و نان و خرما توزیع شــده اســت. او دربــاره اقــالم مورد نیاز نیــز تأکید کــرد: نایلون، شیرخشــک، پتو، موکــت، زیرانداز و لوازم بهداشــتی از اقالمــی اســت که همچنــان در منطقه به آنهــا نیاز داریم. در همین حال ســرهنگ آمویــی، معــاون اجتماعــی فرماندهــی انتظامــی اســتان کرمانشــاه نیــز گفــت: تعداد زیادی نیرو در شهرستانها مستقر شــدهاند و به گفته سردار مؤمنی حدود ۰۱ هزارنیرودر­شهرهابرایخ­دمترسانیبه آسیبدیدگان در سه زمینه امدادرسانی، امنیــت محلــه محــور و پیشــگیری از سرقتها فعال هستند. همچنین نیروها در تالشند به مردم کمک کنند تا اجناس داخــل خانههــا و مغازههــای تخریــب شــده بــا هماهنگــی نیروهــای انتظامــی ســریعتر از محــل خارج شــود. او با اشــاره بــه فعالیتهای پلیــس راهور ادامــه داد: پلیس راهور هم در شهرستانهای هدف فعــال هســتند و حــدود ۵3 تیــم پلیــس راه مســتقر شده اســت. حدود ۰۵ تیم نیز فقط در شهرســتان سرپل ذهاب در حوزه راه در حال فعالیت هســتند و پســتهای ایســت بازرســی نیــز دایــر اســت. معاون اجتماعــی فرماندهــی انتظامــی اســتان کرمانشاه افزود: بعالوه نیروهای انتظامی در زمینه اســکورت و تأمیــن امنیت برای محمولههای ارسال شــده از سراسر کشور فعال هســتند. آمویی با تأکید بر اینکه به هنــگام ورود و خروج به مناطق، بازرســی صــورت میگیــرد، ادامــه داد: عوامــل انتظامی بخصوص یگان ویژه در سرتاسر منطقه زلزلهزده حضور دارنــد و در حوزه توزیع نیز همکاران ما در کنار عوامل توزیع فعالیــت میکنند. او با اشــاره بــه نگرانی مــردم از نحوه توزیع اقالم گفت: مشــکل توزیع و رضایت نداشتن مردم در این باره تا حــدود زیــادی مرتفع و معضــل توزیع کاالها تا حدودی کمرنگ شده است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran