Iran Newspaper

مزایده استوکهای حجازی برای کمک به زلزلهزدگان

خانواده دروازه بان اسطوره ای هم دست به کار شدند

- حامد جیرودی

اززمانیکهز­لزلهاستانک­رمانشاهرخد­اده، هر کســی به نحوی ســعی کــرده در یاری رســاندن به زلزلهزدگان و آسیبدیدگان ایــن حادثه تلخ مشــارکت داشــته باشــد امــا یکــی از کارهــای جالبــی کــه در ایــن زمینــه انجــام شــده، بــه مزایده گذاشــته شــدن کفشهای زندهیاد ناصر حجازی، دروازهبــا­ن فقیــد و بــزرگ فوتبــال ایــران و باشــگاه اســتقالل توســط خانــواده آن مرحوم بوده است. استوکهایی که بیش از 10 ســال ناصر حجازی چه در بازیهای تیــم ملی و چه در بازیهای باشــگاهی از آن اســتفاده میکــرد و حاال که بیــش از 6 سال از درگذشت این دروازهبان میگذرد، کفشهای او به یک یادگار ارزشمند برای خانــواده حجازی تبدیل شــده اســت. اما زلزله غرب کشور، بخصوص در کرمانشاه باعث شــده تــا خانــواده حجــازی تالش کنند هــم از طریق جمعآوری کمکهای مردمــی و هــم بــا اســتفاده از فــروش کفشهای ســتاره محبوب فوتبــال ایران بــه باالتریــن قیمــت، ســهمی در کمــک بــه مردم آســیبدیده و زلزلهزده داشــته باشند.

بهناز شــفیعی، همســر زندهیاد ناصر حجازیدرارت­باطباجمعآو­ریکمکهای مردمی برای زلزلهزدگان استان کرمانشاه چنیــن صحبت کــرد: «زلزله تلخ اســتان کرمانشــاه دل همــه مــا را بــه درد آورده اســت و مــا از این اتفاق که باعث آســیب دیــدن و داغــدار شــدن هموطنانمــ­ان شــده است، بســیار ناراحت هســتیم و به خانوادههــ­ای مصیبــت دیــده تســلیت میگوییــم. بــرای همیــن، کوچکتریــن کاریکهمیتو­انستیمبرای­هموطنانمان انجام بدهیم، همین بــود که کمکهای مردمــی را از طریــق دوســتدارا­ن ناصــر بــرای این مــردم جمعآوری کنیــم. ما در زلزله قبلی هم که 4 ســال پیش در استان آذربایجان شرقی رخ داده بود، همین کار را انجــام داده بودیــم و در پارکینگ منزل خودمــان کــه مردم هــم میداننــد خانه ناصر هست، این کار را کردیم. امیدواریم که توانسته باشــیم یک قدم خیر کوچک برداشــته باشــیم تــا هموطنانمــ­ان این روزهای ســخت را بهتر سپری کنند.» وی دربــاره مزایده کفشهــای ناصر حجازی هــم چنیــن توضیحاتــی داد: «مــن ایــن کفشهای ناصــر را خیلی دوســت دارم. چرا که او حدود 10 ســال، چه درون دروازه تیــم ملــی و چــه اســتقالل از ایــن کفش اســتفاده کرده بــود اما مــا آن را به مزایده گذاشتیم تا با فروش آن به قیمت خیلی خــوب، بتوانیــم کمکی هــم از ایــن راه به زلزلهزدگان­داشتهباشیم.»

وی در ایــن بــاره کــه آیا دلــش میآید یــادگار همســر فقیــدش را بفروشــد، این واکنش را داشــت: «من برای هیچ چیزی دلمنمیآمدک­هکفشهایناص­رحجازی را بفروشم اما برای کمک به مردم کشورم چرا. من وقتی این تصاویر مردم زلزلهزده را دیــدم کــه در این ســرما چــه وضعیتی دارنــد، خیلی تحت تأثیر قــرار گرفتهام و اصالً نتوانســته­ام درســت بخوابم و برای همین خواستم که قدمی برداشته باشم. بــا این حال، دلتنگی برای ناصر همیشــه برایمهست.البتهناصره­میشهباماست و چون خاطرهاش از بین نرفته، شاید آن دلتنگــی نباشــد اما جایش خیلــی خالی است و حیف شد.»

آتیــال، فرزند مرحــوم ناصــر حجازی هم درخصوص چگونگی مزایده و زمان انجام آن بــه خبرنگار «ایــران» میگوید: «زمان الزم برای برگزاری مراســم مزایده وجود ندارد. برای همین از طریق صفحه اینستاگرام­م این کار انجام خواهد شد. به این صورت که از خیرین و آنهایی که قصد خرید کفشها را دارند در دایرکت به بنده پیــام میدهنــد و مبلــغ پیشنهادیشـ­ـان را اعــالم میکننــد. تاکنــون دو نفــر بــا پیشــنهاده­ای 60 و 50 میلیــون تومــان باالترین پیشنهادها را داشتهاند. احتماالً فــردا (امروز) شــماره یا آیدی پیشــنهاد دهنــدگان را اعالم میکنیــم تا همه چیز شــفاف و روشــن باشــد. نهایتــاً 2-3 روز دیگر ایــن رویه ادامه خواهد داشــت و در نهایتکفشها­یناصرخانرا­بهباالترین پیشنهاد میفروشــیم و عواید آن را کامل برای کمک به هموطنان عزیز که در زلزله دچار صدمه و آسیب شدهاند، اختصاص میدهیم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran