Iran Newspaper

کرمانشاه تنها نیست

-

مــوج کمک و یــاری رســاندن به هموطنــان مان در غربکشورهمچ­نانادامهدا­رد.زلزلهایکهخ­سارات مالی و جانی زیادی برجا گذاشــت اما بیش از پیش دلهای ایرانیها را به هم نزدیک کرد. 6 روز از وقوع این حادثه تلخ در کرمانشــاه، ســرپل ذهاب و دیگر مناطقیکهدچ­ارآسیبشدند­میگذردوکمک­های مردمی بدون توقف ادامــه دارد. در این میان اهالی ورزش، همپای دیگر اقشــار جامعه نقشــی پررنگ و اثرگــذار در تأمیــن مایحتــاج زلزلــهزدگ­ان و یــاری رساندنبهآن­هاداشتهاند.

باشــگاه ذوب آهــن با صــدور اطالعیــها­ی اعالم کرد بازیکنان این تیم بخشــی از مبلغ قــرارداد خود را برای کمکرسانی به زلزلهزدگان استان کرمانشاه اختصاص میدهند. باشگاه تراکتورساز­ی تبریز نیز برای جمــعآوری کمکهای مردمی به زلزلهزدگان کرمانشــاه در سطح شهر تبریز پایگاهی را به منظور دریافت کمک هواداران دایر کرده است که هواداران ایــن تیم کمکهــای نقــدی و غیرنقــدی را تحویل مســئوالن بدهنــد. این اقدام باشــگاه تراکتورســ­ازی بــا اســتقبال پرشــور هــواداران این تیم مواجه شــده است. همچنین یحیی گل محمدی، مهدی کیانی و محمدابراهی­میپنجشنبهد­ربازارتبری­زحضوریافته و کمکهایــی را از کســبه جمــعآوری کردند که طی روزهای آینده به منطقه کرمانشــاه ارسال میشود. بازیکنان استقالل که پیشتر لباسهای امضا شده خود را برای کمک به زلزلهزدگان به حراج گذاشــته بودند، این بار مبالغ واریز شده مدیران باشگاه را که در اردوی کیــش به آنها داده شــده بــود براى کمک به زلزلهزدگان اهدا کردند. تعدادی از بازیکنان تیم پرســپولیس در اقدامــی خداپســندا­نه با مشــارکت شهروندانپن­جشنبهاقدام­بهجمعآوریک­مکهای غیرنقــدی مردم برای کمک به زلزلهزدگان اســتان کرمانشاه کردند. فراخوانی که بازیکنان در صفحات مجــازی خــود مبنــی بــر دریافــت کمــک از مــردم داشــتند باعث شــد تــا تعداد زیــادی از شــهروندان این درخواســت را اجابــت کرده و اقالم زیــادی را به ورزشــگاه شــهید درفشــیفر ببرند و تحویــل دهند. در میــان اخبــار مختلــف، «ماریــوس ویــزر» رئیس فدراســیون جهانــی جــودو بــا ارســال نامــهای جان باختن شماری از مردم کشورمان در زلزله کرمانشاه را به مردم ایران تسلیت گفت و تأکید کرد فدراسیون جهانی جودو آماده کمک رســانی بــه زلزلهزدگان و آســیب دیدگان این بالی طبیعی اســت. همچنین تومــاس باخ رئیس کمیته بینالمللــ­ی المپیک در نامــهای بــه کیومــرث هاشــمی رئیــس کمیته ملی المپیک، بــا زلزلهزدگان غرب ایــران ابراز همدردی کــرد و گفت: جنبش المپیک آمادگــی دارد تا به هر نحوممکنبها­یرانکمکنما­ید.

■ کمپینمهدوی­کیاوهمراهی­بازیکنانبز­رگجهان

مهدی مهــدوی کیا با انتشــار پســتی در صفحه اینســتاگر­ام خــود و ارائه اطالعات مورد نیاز، شــروع بــه جمــعآوری کمکهــای مردمی خارج نشــینان کرد. کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران در بخشی از این پســت نوشت: «همان طور که قول داده بودم آماده جمعآوری کمکهای شــما عزیزان در خارج از کشور هستیم.از طریق مؤسسه خیریه نخل بم در

کشورآلمان.دراینطرحتع­دادیازفوتب­الیستهای معــروف اروپایــی در کنار ما هســتند و قصــد داریم مبالغ جمع آوری شــده را در روستاهای زلزلهزده به کــودکان اختصاص دهیم.» نوری شــاهین، بازیکن دورتمونــد و امــره جانهافبــک لیورپــول با انتشــار پســتهایی جداگانــه به کمپینی کــه مهدویکیا راه انداخته پیوســته و از مردم جهان بــرای زلزلهزدگان درخواســت کمک کردهاند. اشکان دژاگه هم به این کمپینپیوست­هاست.

■ پیامفارسیج­ردنباروزبر­ایزلزلهزدگ­ان

جــردن بــاروز نابغه کشــتی امریــکا و جهان و

دارنــده ۵ مــدال طــالی جهــان و المپیــک که در جریان رقابتهای جام جهانی کشتی آزاد بهمن سالگذشتهبه­همراهتیممل­یامریکابهک­رمانشاه ســفر کرده بود، پس از حادثه دلخــراش زلزله در این استان، با انتشار پیامی به زبان فارسی با مردم زلزلــهزده کرمانشــاه ابراز همدردی کــرد. باروز در پیام خود همچنین تصویر پرچم ایران را به شکل قلب آورده اســت. جردن بــاروز در این پیام که به زبــان فارســی اســت، نوشــته: «مردم کرمانشــاه، تسلیت به شــما میگویم و به تمام مردم ایران، من شــریک غم شما هســتم. میخواهم بدانید

که ما همه به فکر شــما و همدرد شما هستیم که دچار زلزله شــدید. کرمانشــاه شــهر پرخاطرهای بــرای من بــود در زمان جــام جهانــی .201۷ من خیلی خوشــحال بودم که قســمت شــد و به این شــهر رفتم، با مردمان خونگرم و کشــتی دوست آشنا شدم. من و خانوادهام خیلی ناراحت شدیم وقتی شنیدیم درباره این حادثه. برای شماها دعا میکنیــم که موقعیــت زودتر بهتر شــود و دوباره کرمانشاه زیبا را بســازید. امیدوارم که در آینده به ایران سفر کنم. من و خانوادهام بهترین آرزوها را برایتاندار­یم.»

 ??  ?? حضور جواد خیابانی در میان زلزلهزدگان
حضور جواد خیابانی در میان زلزلهزدگان
 ??  ?? علی دایی در کرمانشاه، حضور او بهترین هدیه برای کودکانی که لبخند بزرگترین نیازشان است
علی دایی در کرمانشاه، حضور او بهترین هدیه برای کودکانی که لبخند بزرگترین نیازشان است
 ??  ?? کمکهاى باشگاه نفت طالئیه عازم کرمانشاه شد
کمکهاى باشگاه نفت طالئیه عازم کرمانشاه شد
 ??  ?? مهدی حب درویش، رکورددار روپایی زدن جهان و جمعآوری کمکها
مهدی حب درویش، رکورددار روپایی زدن جهان و جمعآوری کمکها
 ??  ?? سرمربی و بازیکنان تراکتورساز­ی در حال جمعآوری کمکهای مردمی
سرمربی و بازیکنان تراکتورساز­ی در حال جمعآوری کمکهای مردمی
 ??  ?? مجتبی عابدینی و زهرا نعمتی در محل جمعآوری کمکها
مجتبی عابدینی و زهرا نعمتی در محل جمعآوری کمکها
 ??  ?? سعید عبدولی در حال توزیع کمک بین مردم زلزلهزده کرمانشاه
سعید عبدولی در حال توزیع کمک بین مردم زلزلهزده کرمانشاه

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran