Iran Newspaper

همکاری تهران و مسکو موجب تقویت صلح و ثبات پایدار منطقه است

روحانی در دیدار رئیس جمهوری روسیه: پوتین: برجام توافق مهم بینالمللی است و نمیپذیریم یک دولت آن را برهم بزند

-

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و والدیمیر پوتین رئیس جمهوری روســیه در حاشــیه نشســت سهجانبه ســران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه با یکدیگر دیدار و گفتوگو کردند. به گزارش پایــگاه اطاعرســان­ی ریاســت جمهــوری، روحانــی در ایــن دیدار ضمــن تجلیــل از میزبانی روســیه در برگزاری اجاس ســهجانبه سوچی، گفت: این اجاس گامی مهم در راستای برقراری صلح و ثبات پایدار در سوریه و منطقه است. وی مناسبات و همکاریهای دوجانبــه، منطقــهای و بینالمللــ­ی تهــران- مســکو را بویــژه در راستای حل و فصل سیاسی بحرانها و معضات و تقویت صلح و ثبات پایدار منطقهای مثبت و روبه گسترش ارزیابی و بر توسعه و تقویــت همهجانبه روابــط و رایزنیهای دو کشــور در بخشهای مختلف تأکید کرد.رئیس جمهوری بر ضرورت ادامه همکاریهای ایران، روســیه و ترکیه در راستای حاکمیت ملی در سوریه و تشکیل کنگــره ملــی گفتوگــوی ســوریه در ســوچی و موفقیــت آن تأکیــد کــرد. روحانــی همچنیــن روابــط و همکاریهــا­ی ایران و روســیه را در بخشهــای مختلــف مهم و مثبــت ارزیابی کــرد و ضمن تأکید بر ضرورت اهتمام و تاش مســئوالن دو کشــور در راســتای تسریع در اجــرای توافقات فیمابین اظهار داشــت: توســعه روابط ایران و روسیه به نفع دوملت و منطقه بوده و هرگز علیه هیچ کشور دیگری نخواهدبود.

روحانی با اشــاره به توافق ســران ســه کشــور بر برگزاری کنگره ملــی گفــت و گــوی ســوریه در ســوچی، گفــت: این کنگــره هرچه زودتــر برگزار شــده و منجــر به تقویت ثبات در ســوریه شــود، این به نفــع همگان اســت. رئیس جمهــور تأکید کــرد: همکاریهای ایران و روســیه در زمینه حل بحران سوریه الگویی برای حل سایر مشکات منطقهای است.روحانی با اشاره به اینکه آماده توسعه همکاریها با روســیه در زمینه فعالیتهای صلح آمیز هســتهای هستیم، اظهار داشت: نقض برجام به نفع هیچ یک از طرفهای مذاکره کننده نیست. جمهوری اسامی ایران همان گونه که بارها اعــام کــرده هرگز در نقض برجام پیشــقدم نخواهد بــود ولی در برابــر نقــض آن نیز ســکوت نمیکنــد. رئیس جمهــور تأکید کرد: برجــام یک توافق چندجانبــه و بینالمللی اســت و اجرای کامل و تحکیــم آن از ســوی طرفیــن ضــروری و بــه نفع همگان اســت. روحانــی ضمن ابــراز نگرانی از اوضاع مــردم در یمن بر ضرورت تاش برای پایان یافتن حمات و کشــتار مردم و ارائه کمکهای انساندوستا­نه به مردم این کشور تأکید کرد.والدیمیر پوتین رئیس جمهــور فدراســیون روســیه نیــز در این دیــدار با تقدیــر از حضور فعــال هیــأت عالیرتبــه کشــورمان در اجــاس ســه جانبه ســران کشــورهای ایران، روسیه و ترکیه در سوچی، اظهار داشت: روابط و همکاریهای تهران - مســکو در موضوعات مورد عاقه دو کشور بیش از پیش توسعه خواهد یافت.

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه امروز زمینههای خوبی برای توسعه همکاریهای همه جانبه ایران و روسیه فراهم است، تأکید کرد: باید در راســتای دســتیابی به پیشــرفت در مســیر حل و فصل سیاســی بحران سوریه تاشهای مشــترک خود را افزایش دهیم. پوتین با استقبال از تداوم همکاریهای صلح آمیز هسته ای و اشاره به ضرورت تحکیم و اجرای کامل برجام، گفت: برجام یک توافق مهــم بینالمللی بوده و نمیپذیریم که یک دولت بخواهد آن را برهم بزند. همچنین رؤســای جمهور ایران و روســیه بر ضرورت تاش و رایزنی مســئوالن دو کشــور در راســتای تســریع در تدوین رژیم حقوقی دریای خزر تأکید کردند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran