Iran Newspaper

ایران برای کمک مستشاری به یمن آمادگی دارد

فرمانده سپاه پاسداران:

-

فرمانــده کل ســپاه پاســداران انقــاب اســامی بــرای کمــک مستشــاری و معنوی به یمن اعام آمادگی کرد. به گزارش ایسنا، ســردار سرلشــکر محمدعلی جعفری روز پنجشــنبه در نشســتی خبری در پاسخ به سؤالی در این باره گفت: حمایت ایران از جبهه مقاومت در کشورهای مختلف تفاوتی نمیکند و هرکجا که ظلم باشــد انقــاب اســامی نیــز حضــور دارد و از مردم مظلــوم دفاع میکند. در یمن نیز بنابه درخواست مردم و حاکمیت مستقل در آن کشــور در صورتی که نیازی به کمک وجود داشــته باشد، قطعاً ایــن کمکها از ســوی ایــران انجام خواهد شــد. وی افــزود: امروز در یمــن حاکمیــت به دســت انصاراهلل اســت و درخواســته­ایی کــه جبهــه ایــران میتواند به آنها پاســخ دهد، در حــد کمکهای مستشــاری و معنوی است. فرمانده سپاه با اشاره به پایان سلطه داعــش، تأکیــد کــرد: معنای این حــرف که امــروز داعــش از بین رفته این نیســت که تهدیدات منطقه از میان رفته؛ بلکه تهدید و درگیری جبهه مقاومت با نظام ســلطه و دستنشــاند­ههای آنها ادامــه دارد. جعفــری ادامــه داد: امــروز جبهه مقاومت توانســته بــا بســیاری از توطئههــا از جملــه اســتقال کردســتان، داعــش و اختافات داخلی مقابله کند، اما دشــمن حتماً دست بر نخواهد داشت و ما نیز آماده مقابله با توطئههای بعدی دشمن خواهیم بــود. سرلشــکرجع­فری تأکید کــرد: از آنجا که سیســتم جمهوری اســامی ایران سیســتمی دفاعی است، ما آماده هســتیم تا برای برنامهها و توطئههای بعدی به جنگ با دشمنان خود برویم.

فرمانده کل ســپاه پاسداران انقاب اســامی خاطرنشان کرد: آنچــه کــه اعــام میشــود نابــودی کامــل و ۰۰1 درصــدی داعش نیســت، بلکه نابودی حاکمیت داعش است از آنجایی که داعش اعــام حکومت کرده بود و ســرزمینها­یی را نیــز در اختیار گرفته بود، امروز این حاکمیت از بین رفته و پیروزی بسیار بزرگی نصیب منطقه و امت اســامی منطقه شــده اســت، اما قطعــاً داعش به صــورت گروههــای چریکــی و زیرزمینــی و نامنظم در کشــورهای مختلف منطقه از جمله افغانستان نفوذ کرده و تهدیدهایی علیه ملتهای منطقه اسامی و جبهه مقاومت خواهد داشت.

جعفری در پاســخ به پرسشــی مبنی بر اینکه آیا ســپاه پس از شکســت کامل داعش برای سازندگی در ســوریه به مردم و ملت این کشــور کمک خواهد کرد، اظهار کرد: مردم و ســپاه پاســداران آمادگــی دارنــد که با توجه بــه پایان درگیری و جنــگ برای کمک بــه توســعه امکانات در این کشــور فعالیت کنند. ایــن موضوع در جلســاتی که با دولت داشتیم مطرح شد و همه مسئوالن معتقد بودند با توجه به شــرایط امنیتی ســوریه بهتر اســت سپاه در آنجا حضــور داشــته باشــد امــا تصمیمگیــر­ی در ایــن باره بســتگی به خواســت دولــت ســوریه دارد. تاکنون صحبتهایــی دراین زمینه مطرح شــده و در حال اجرای مقدمات اولیه هســتیم. وی درباره توان موشــکی ایران نیز اظهــار کرد: طرح موضوع مذاکــره درباره توان موشکی ایران را از جوانی و ناپختگی رئیس جمهوری فرانسه میدانیــم کــه به خاطــر جوانی و نداشــتن تجربه ایــن حرفها را میزند. ایشــان نیز زود به این نتیجه خواهد رســید که این تاش و هدفگیری بینتیجه است. فرمانده کل سپاه همچنین در واکنش به عربستان گفت: حرف ما این است که نه با دست نشانده های اســتکبار، بلکه با خود شــیطان بزرگ و عامل اصلی یعنی امریکا و اســرائیل کار داریم. لذا به همین دلیل خویشــتندا­ری ایران را در برابر عربســتان میبینیم و نمیخواهیم وارد مقابله مســتقیم با آنها شــویم و توصیه میکنیم دست از این کارها بردارند وگرنه در جبهه مقابل انقاب هستند و ترکش های آن را دریافت میکنند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran