Iran Newspaper

اقالم‌غذایی‌موردنیاز‌زلزل‌هزدگان‌

-

رئيــس ســازمان داوطلبــان جمعيــت هــالل احمــر به تشــريح اقالم مورد نياز مناطق زلزلــه زده پرداخت و از مــردم خواســت در صورتــی كه قصد كمــک غيرنقدی دارند اين اقالم را تهيه كنند.

به گزارش ايســنا، رضــا اندام با تأكيد بر اينكــه حركتهای خودجوش برای كمک به زلزله زدگان روند كمکرسانی و ارسال كمکها را با مشكل مواجه كرد، افزود: مردم كمکهای خوبی كردند و مشكلی كه در اين بين برای ما ايجاد شــد عدم ســازمان دهی درست اين كمکها بود. اگر در روز اول ســمنها، شــخصيتها و افرادی كه تأثيرگذار هســتند خودشان برای كمکرسانی اقدام نمیكردند با اين مشكل روبهرو نمیشديم. به عنوان مثــال به ميزان زيــادی در منطقه آب معدنی وجود داشــت و با اين حال حجم زيادی آب معدنی به منطقه ارســال شــد در حالی كه اگر اين كار با هماهنگی صورت میگرفت روند توزيع میتوانست شرايط بهتری داشته باشد.

وی افزود: اميدوارم مردم همچنان به ما اعتماد و برای تهيه كمکها با ما مشورت كنند. همكاران من پاسخگوی مردم هستند و آنها در تماس با شماره ۰۳۱9۱988 میتوانند در رابطه با كمکها مشورت كنند تا دقيقاً اقالمی را كه مورد نياز است تهيه كنند.

«اندام» در مورد اقالمی كه در حال حاضر به عنوان كمکهای غيرنقدی نيــاز اســت، گفت: چای كيســهای، برنــج (ترجيحــاً در بســتههای ۰۱ كيلويی) انواع كنســروجات (غذاهايی مانند قيمه، قرمه ســبزی، تن ماهی كه ترجيحاً در قوطیهــای ۰8۱ و ۰24 گرمــی باشــد)، روغــن مايع خوراكی، عــدس، لوبيا قرمز، قند و شــكر، نمکهای تصفيه شــده خوراكی بســتهبندی و ادويه جات بســتهبندی مواردی اســت كه در حال حاضر برای تهيه بســتههای يک ماهه بــه آنها احتياج اســت. ارائه اين اقالم به صورت بســتهبندی در تســريع تهيه بستههای تغذيه يک ماهه كمک زيادی میكند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran