Iran Newspaper

اولین عمل پیوند شبکیه مصنوعی در ایران انجام شد

-

پزشــکان در شــیراز نخســتین عمل جراحــی پیونــد شــبکیه مصنوعــی را در ایــران روی 2 بیمــار انجــام دادنــد و بیماران بینایی خود را بازیافتند.

به گــزارش ایرنا، همایــش رونمایی از این عمل، پنجشنبه در شیراز برگزار و اعالم شــد این 2 نفر دچار کوری مطلق بودنــد کــه پیونــد شــبکیه مصنوعــی با حــدود ۰۰۷ میلیون تومــان هزینه برای آنان به صورت رایگان انجام شده است.

دکتر محســن فروردین عضو هیأت علمــی دانشــگاه علوم پزشــکی شــیراز و رئیــس تیــم پیونــد شــبکیه مصنوعی اعــالم کرد: این پیونــد چند مدت پیش روی دو بانوی دارای اختالل و ناهنجاری چشــمی در بیمارســتا­نهای پــارس و خلیلی شیراز انجام شد.

وی ادامه داد: برای برقراری عدالت در حــوزه ســالمت همه آحــاد جامعه و نیازمنــدا­ن بایــد از این امــکان بهرهمند باشند.

همچنین دکتر علی بهادر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با قدردانی از دســت انــدرکارا­ن تولیــد علــم در دانشــگاه در ایــن همایــش گفــت: کار بزرگی در عرصه تولید علم انجام شده است که موجب افتخار است، خدای ما خدای بیناییها است و هر روز صحنهای از خلقت بیبدیل خداوند را شــاهدیم، پیونــد شــبکیه نیــز از همیــن مناظــر بیبدیل است.

سرپرســت دانشــگاه علوم پزشــکی شــیراز اظهــار داشــت:پیوند شــبکیه مصنوعی کار بزرگی اســت، بازگرداندن بینایی به فردی نابینا کار کمی نیست.

هــادی پژوهــش جهرمــی معــاون سیاســی، امنیتی و اجتماعی استانداری فــارس در ایــن همایــش گفت:پیونــد شــبکیه مصنوعی در شــیراز یــک اتفاق بــزرگ علمی و نتیجه کار تیمی اســت، شــیراز از دیــر بــاز قطب علوم پزشــکی بوده اســت و انتظار هم همین است که در این عرصه شــیراز حــرف برای گفتن داشته باشد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran