Iran Newspaper

وحشت از لرزش زمین در بروجرد

-

گروه حوادث/

با گذشت کمتر از دو هفته از زلزله ویرانگر غرب کشور، زمین لرزه بامدادی شهرستان بروجرد دست کم 6۳ تن از ساکنان وحشت زده مناطق مختلف را با جراحاتی روانه بیمارستان کرد و تعدادی از ساختمان ها نیز آسیب دیدند.به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت 2 بامداد دیروز ساکنان بخشهای شهری و روستایی این شهرستان با زمین لرزهای به بزرگی ۳.4 دهم ریشتر به خیابانها ریختند. از آنجا که این زلزله در فاصله کمی از زلزله استان کرمانشاه اتفاق افتاد، مردم وحشت زده تا صبح در سرما، سرپناه گرم را رها کرده و از ترس در خیابانها ماندند. براساس اعالم مؤسسه لرزه نگاری کشور این مناطق در ساعت 6 صبح نیز با زلزله ای به قدرت 6.۳ ریشتر بار دیگر لرزید و در مجموع تا ساعاتی پس از زلزله ابتدایی8 پس لرزه در این شهرستان به ثبت رسیده است.

بیشتر مصدومان سرپایی درمان شدند

رضا آریایی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: «6۳ نفر از ساکنان هنگام خروج از منزل دچار جراحت شده و بالفاصله در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند. در این میان تنها 2 نفر از این تعداد در بیمارستان شهید چمران بستری و بقیه بهصورت سرپایی درمان و مرخص شدند. همچنین تعدادی از منازل مسکونی در مناطق شهری و روستایی هم بر اثر وقوع زمین لرزه دچار خساراتی شدند که مردم میتوانند با مراجعه به اداره بنیاد مسکن شهرستان تشکیل پرونده داده تا کارشناسان برای ارزیابی میزان خسارت اعزام شوند.»وی افزود: «جلسه شورای مدیریت بحران به ریاست فرماندار در محل ساختمان فرمانداریب­احضورهمهاع­ضاتشکیلشده­و همهدستگاهه­ایاجراییآم­ادهباشهستن­د.»

آماده باش 8 پایگاه اورژانس شهری و جاده ای

حسینعلی رفایی، رئیس مرکز فوریتهای پزشکی استان لرستان گفت: «اغلب مصدومیتها بهدلیل عجله افراد هنگام زلزله برای خروج از منازل بوده و خوشبختانه این زمین لرزه تلفات جانی نیز نداشته است. عوامل اورژانس استان و شهرستان در آمادهباش کامل بوده و در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی، اقدامات الزم را انجام میدهند.

همچنین 8 پایگاه اورژانس شهری و جادهای بروجرد نیز در آمادهباش کامل بوده و اتوبوس آمبوالنس نیز آماده خدماترسانی احتمالی است.»

رئیس مرکز فوریتهای پزشکی استان لرستان افزود: «در این زمین لرزه روستاهای حاجی آباد و زرشکه در بخش مرکزی بروجرد به علت اینکه کانون زلزله بودند آسیب بیشتری را متحمل شدهاند. مردم بروجرد نیز تا صبح در سرما در خیابانها ماندند.»

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran