Iran Newspaper

دزدان‎مسلح‎جنایتکار‎را‎شناسایی‎کنی ‎د

بازپرس جنایی تهران برای شناسایی تبهکارانی که به اتهام هشت سرقت مسلحانه از بانکهای پایتخت و دو جنایت تحت تعقیب هستند ازمردم کمک خواست.به گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، عصر 9 اسفند سال 94 گزارش قتل مرد 57 سالهای در محدوده غرب تهران به بازپرس کشیک قتل پایتخت و

-

در بررســـیها­ی صورت گرفته مشـــخص شـــد دو مرد میانســـال که کلت دردســـت داشـــتند مردی به نام ســـعید را با شـــلیک گلوله بـــه قتل رســـانده و از محل متواری شدهاند.با حضور کارآگاهان و بازپرس کشـــیک قتل در محل قتل تحقیقـــات میدانی دراین باره کلید خورد.

یکـــی از شـــاهدان گفـــت: زمـــان واقعـــه دو مـــرد میانســـال به طرف سعید حمله ور شـــده و با تهدید اسلحه قصد ســـرقت از او را داشتند که با مقاومتش روبـــهرو شـــدند، بعد هم آنـــان ازشـــدت عصبانیت بـــا شـــلیک دو گلولـــه وی را کشـــته و پس از ســـرقت کیفش متواری شـــدند.در تحقیق از خانواده مقتول، نیز مشخص شد ســـعید از چندی پیش برای تأمین هزینه عمل جراحیاش، درخواست وام کرده بود که روزحادثه پس ازدریافت پول، کشته شد و پولهایش به ســـرقت رفت.از سوی دیگر کارآگاهان که درتالش برای شناســـایی هویـــت تبهکاران بودند، به بررســـی دوربینهای مداربسته اطراف محل حادثه پرداختند تا اینکه تصاویر دو سارق جنایتکار زورگیر را به دست آوردند.

سرقت مسلحانه از طالفروشی

تجســـسهای ویژه بـــرای دســـتگیری عامالن قتل مرد میانسال ادامه داشـــت که ساعت 17:10 ، 9 اسفند سال 94 گزارش سرقت مســـلحانه دیگری به پلیس اعالم شـــد. در این سرقت مســـلحانه، دو مرد نقاب دار موتورســـو­ار، مقابـــل یک طالفروشـــ­ی در خیابان ســـتارخان توقف کردنـــد و یکی از آنها پـــس از پیاده شـــدن از موتوربـــه ســـمت طالفروشـــ­ی رفـــت و از فروشـــنده جوان خواســـت تا در مغـــازه را برایش باز کند، اما پســـر جوان با دیدن اسلحه و نقاب به چهره مرد ناشناس، مقاومت کرد.

ســـارق نقاب دار با دیدن این صحنه با اسلحهای که در دســـت داشـــت به شیشـــه مغازه شـــلیک کرد و پـــس از شکســـتن شیشـــه وارد مغازه شـــد. صدای شکســـتن شیشـــه مغازه طالفروشـــ­ی توجه صاحب مغـــازه را کـــه در مغـــازه کناری مشـــغول صحبت با همسایه کلیدسازش بود به خود جلب کرد.

مـــرد میانســـال خیلـــی ســـریع بـــه ســـمت طالفروشـــ­یاش رفت و ناگهان مرد نقابداری را دید که اســـلحه بهدســـت مقابل پســـرش داخـــل مغازه ایســـتاده و بـــا تهدیـــد میخواهد که طالهـــا را داخل کیف دســـتی بریزد. صاحب طالفروشی با دیدن این صحنه ســـر و صدا کرد و ازمردم کمک خواســـت،اما سارق مسلح ناگهان به او شلیک کرد و بعد از سرقت حدود ســـه کیلو طال ســـوار بر موتورســـی­کلتی که چند

قدمیاش منتظر ایستاده بود از محل متواری شد.

پـــس ازاعالم کشـــته شـــدن مـــرد طالفـــروش به بازپـــرس کشـــیک قتـــل پایتخـــت و تیـــم تحقیـــق، بررســـیها برای شناســـایی دزدان جنایتکار آغاز شد، تا اینکه ســـاعاتی بعد مردی بـــه پلیس مراجعه کرد و ســـرنخهای­ی در اختیار آنها قـــرار داد.او گفت: پس ازسرقت، بالفاصله دزدان را تعقیب کردم و مسافت زیـــادی بـــه دنبال آنها بـــودم اما ســـرانجام به خاطر ترافیک نتوانستم به آنها برسم.

بـــا اطالعاتـــ­ی کـــه ایـــن شـــاهد بـــه پلیـــس داد، کارآگاهان به بررســـی مســـیر تعقیب و گریز سارقان نقابدار پرداختند و با بررســـی دوربینهای مداربسته بـــه فیلمی رســـیدند کـــه چهره ســـارقان نقـــاب دار کشف شـــد، چراکه مردان موتورســـو­ار پس از سرقت طالفروشـــ­ی، موتورشـــا­ن را کنارمغازها­ی رها کرده و پای پیاده گریخته بودند، اما روز بعد، بیخبر از وجود دوربین مداربســـت­ه، بدون نقاب به ســـراغ موتورشان رفتـــه بودنـــد. بدیـــن ترتیـــب چهـــره مردان خشـــن بهدســـت آمد. در ادامه بررسیها مشخص شد آنها تا به حال 8 سرقت مســـلحانه از بانکهای پایتخت انجـــام دادهاند. همچنین با تطبیق چهره بهدســـت آمده از متهمان ســـرقت طالفروشی با عامالن قتل مرد میانســـال که در محدوده غرب کشـــته شده بود، مشـــخص شـــد که هـــر دو جنایت از ســـوی دو متهم فـــراری صـــورت گرفته و متهمـــان پـــس از قتل مرد میانســـال نقشه ســـرقت مســـلحانه از طالفروشی را عملی کرده بودند.

باتوجـــه به اینکه تحقیقات دراین باره ادامه دارد، بازپـــرس جنایـــی ضمن درخواســـت انتشـــار تصویر متهمـــان تحت تعقیب از مردم خواســـت اطالعات خـــود را بـــه پلیس 110 یـــا اداره یکم پلیـــس آگاهی و دادسرای امور جنایی تهران اعالم کنند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran