Iran Newspaper

سیاستهای منجر به افراط گرایی رو به زوال است

جهانگیری در دیدار مقامات کشورهای امریکایی التین:

-

اســحاق جهانگیری، معاون اول رئیــس جمهوری در حاشیه چهارمین اجاس سران کشورهای صادرکننده گاز کــه در بولیــوی برگزار شــد، با رؤســای جمهور گینه اســتوایی، ونزوئــا، بولیــوی و وزیــر امــور خارجــه لیبی دیــدار و گفتوگــو کرد. وی در ایــن دیدارها، بر آمادگی ایران برای انتقــال تجربیات در زمینههای مختلف به این کشــورها تأکید کرد. به گزارش ایرنا، جهانگیری در دیدار «تئودور اوبیانگ» رئیس جمهوری گینه استوایی برتقویــت همــکاری دو کشــور درچارچوب کشــورهای صادرکننــد­ه گاز تأکیــد کــرد و گفــت: ایــران بهعنــوان بزرگتریــن دارنــده ذخایــر گاز، آمادگــی دارد تجربیات خــود را در حوزه صنعتی و علمی بویــژه بخش انرژی در اختیــار گینه اســتوایی قــرار دهد. رئیــس جمهوری گینــه اســتوایی نیز بــا بیان اینکــه کشــورهای آفریقایی بــرای توســعه و نیــز مقابلــه بــا هژمونی امپریالیسـ­ـم نیازمنــد حمایت کشــورهای انقابی و پیشــرفته نظیر ایران هستند، خواستار برقراری رابطه برد-برد با ایران برای تأمین منافع دو ملت شــد. جهانگیری، در دیدار بــا «نیکــوالس مــادورو» رئیس جمهــوری ونزوئا هم با اشــاره به مناســبات مثبت و ســازنده ایران و ونزوئا برگســترش همکاری هــای تهــران- کاراکاس در همه زمینههــا تأکیــد کــرد. وی با تشــریح اوضــاع منطقه و سیاستهای خصمانه امریکا علیه کشورهای مستقل، تصریح کرد: باید همه کشــورهای مستقل و آزادیخواه در جهت چندجانبهگر­ایی در جهان تاش و همکاری کنند.جهانگیری،پیامدمثبتر­فتارامریکا­برایایرانر­ا اتکا به توان داخلی و افزایش ظرفیت تولید ملی برای رفع نیازها دانســت و یادآور شــد: تداوم سیاســتهای اشــتباهی که منجر بــه تقویت افراطی گــری در جهان امروز میشود محکوم به شکست است.

مادورو هم با تشریح سیاستها و اعمال فشار کاخ سفید علیه کشورش، این سیاستها را شکست خورده دانســت و از مواضع جمهوری اســامی ایران در ایجاد ثبات در منطقه و حمایت از ونزوئا قدردانی کرد.

جهانگیــری خطــاب بــه «اوو مورالــس» رئیــس جمهوری بولیوی، با تأکید بر ضرورت حل موانع بانکی برای ارتقای سطح مناسبات اقتصادی دو کشور، گفت: الزم اســت تــاش برای حل موانع و مســائل بانکی به صورت جدیتر از سوی بولیوی پیگیری شود.

مورالس هم با اشــاره به احــداث برخی واحدهای تولیــدی لبنــی در بولیــوی از ســوی ایــران، گفــت: این واحدهــای تولیــدی نتایــج خوبــی را بــرای بولیــوی دربرداشــت­ه و مــا خواهان توســعه همکاری هــا در این زمینه با ایران هستیم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran