Iran Newspaper

بدهی 470 میلیارد تومانی شهرداری به تأمین اجتماعی تا سال 94

معاون بیمهای سازمان تأمین اجتماعی خبر داد

-

معاون بیمهای ســازمان تأمین اجتماعی گفت: شــهرداری تهــران 470 میلیــارد تومــان بابــت حــق بیمــه پرســنل،پیمانکاران و ســازمانها و شــرکت های وابسته تا سال 94 به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است ولی با توجه به مذاکرات و مکاتباتی که طی چند ماه گذشــته با مســئوالن شــهرداری انجــام گرفــت متأســفانه ایــن نهــاد بابــت پرداخــت دیوان خــود هیــچ کاری صورت نداد لذا مطابق قانون ســازمان تأمین اجتماعی حسابهای شهرداری را مسدود کرد.

محمدحســن زدا در گفتوگــو با «ایــران» در این بــاره گفــت: در حــال حاضر ســازمان تأمین اجتماعــی ماهانــه 6 هــزار میلیارد تومــان بابت مســتمری بازنشســتگ­ان و انجام تعهــدات خود نســبت بــه بیمــه شــدگان پرداخــت میکنــد و بخــش اعظم منابع مالــی این ســازمان از محل وصــول حــق بیمهها توســط کار فرمایــان تأمین میشــود، بنابرایــن هرگونــه تأخیــر و دیرکــرد در پرداخــت حــق بیمهها باعث میشــود ســازمان نتوانــد تعهدات قانونی خود را در برابر ذینفعان بموقع انجام دهد. وی افزود: این در حالی است ســازمان تأمیــن اجتماعی بــا وجود مشــکالت و چالشهایــی که پیــش رو دارد بازهم تالش دارد با تعامل بــا کار فرمایان و حمایت از حوزه تولید و پایــداری اشــتغال حمایتهای قانونــی خود را ادامــه دهــد، اما متأســفانه شــهرداری تهــران به تعهــدات تفاهمنامــ­ه فیمابین عمل نکــرد و در نهایــت ســازمان تأمیــن اجتماعــی مجبور شــد اواخر بر اســاس ماده 50 قانون تأمین اجتماعی حسابهای شــهرداری را مسدود کند. وی افزود: در دوره شــهردار قبلــی هــم بهدلیــل نپرداختن بدهی شهرداری تهران، سازمان تأمین اجتماعی چندیــن بار طبق قانون اقدام کرد که این مســأله نشان می دهد این سازمان در حفظ و صیانت از منافــع ذینفعان خود کوتاه نمیآید. زدا توضیح داد: بدهــی 470 میلیــارد تومانــی شــهرداری مربــوط بــه ســالهای قبــل اســت و مجمــوع بدهــکاری آن تا پایان ســال 94 اســت، البته ما بر اســاس قانون شــرایط کارفرما را رعایت کردهایم و بــه کارفرمایان­ــی کــه در معــرض ورشکســتگی بودهاند بر اساس ماده 41 تأمین اجتماعی کمک کردهایم و سعی کردیم مشارکت داشته باشیم تا کشور از مشکالت اقتصادی عبور کند.

زدا افــزود: در دی مــاه ســال گذشــته تفاهمنامها­ی با شهرداری تهران امضا کردیم که در آن تفاهمنامه 4 بند مدنظر قرار گرفت و مقرر شــد شهرداری بخشــی از طلب خود را به صورت اقســاط، 100 میلیارد تومان در تابســتان امســال و بخــش باقیمانــد­ه را تهاتــر کند. معــاون بیمهای ســازمان تأمین اجتماعــی ادامه داد: شــهرداری تنها بخشــی از بدهی خود را تقسیط کرد و مابقی را پرداخــت نکرد. وی افزود: مــا با مدیران جدید شهرداری تهران نیز صحبت کردهایم و جلساتی بــا معاونان جدیــد شــهردار برگزار شــد و مجدداً مهلتــی بــرای پرداخت مطالبــات به شــهرداری تهران دادیم ولی اتفاق جدیدی در این خصوص رخ نــداد. این نکتــه را اضافه کنم که مدیر عامل ســازمانًتأمیــن اجتماعــی هــم در ایــن زمینــه مستقیما با شهردار تهران صحبت کرده است.

زدا افــزود: بر اســاس مــاده 50 قانــون تأمین اجتماعی قسمت اجرائیات ســازمان وارد عمل شــد و حسابهای شهرداری مســدود شدند. وی افزود: ایــن اقدام تماماً بر اســاس قانون صورت گرفتــه اســت و مهلتهــای متعــددی نیــز بــه شــهرداری تهران برای پرداخت داده شــد. البته مذاکراتــی بــا مدیران شــهرداری تهــران صورت گرفته و مقرر شــده بدهی شــهرداری به سازمان تأمیــن اجتماعــی پرداخت شــود. وی گفــت : در تیم مدیریتی ســازمان تأمین اجتماعی مســدود کــردن حســاب آخرین اقدام اســت چرا کــه ما با شرکای اجتماعی تعامل داریم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran