Iran Newspaper

قرض گرفتن <آنالین> کتاب

- ماهرخ چنگیز

در حـــال حاضـــر بـــه کمـــک تبلـــت و دستگاههایم­خصوصیکهبرا­یخواندن کتـــاب الکترونیکـ­ــی طراحـــی شـــدهاند بسیاری از افراد ترجیح میدهند به جای خریـــد کتابهای کاغذی از نســـخههای الکترونیک کتابها اســـتفاده کنند حتی آمدن کتابهای الکترونیکی به افزایش افراد کتابخوان هم کمک کرده است. به کمک برنامههای مخصـــوص در زمینه خرید کتاب الکترونیکی افراد میتوانند با ساخت یک حساب کاربری به دنیایی از کتابهای الکترونیکی دسترسی داشته باشـــند و هـــر کتابـــی را کـــه میخواهند خریداری و از طریق تبلـــت یا کتابخوان الکترونیک مطالعه کنند. در حال حاضر اپلیکیشـــ­نهای گوناگونی بـــرای فروش کتابهای الکترونیکی وجـــود دارند. اما شـــاید برخی از کاربران دوســـت داشـــته باشـــند به جای خرید کتاب آن را امانت بگیرند درست مانند کاری که کتابخانهها در فضای فیزیکی انجـــام میدهند. اگر اهل امانت گرفتن کتاب هستید و بیشتر دوست دارید به جای خرید کتاب آنها را برای مدتی از کسی قرض بگیرید به شما پیشـــنهاد میکنیم از اپلیکیشن ketapp کمکبگیرید.

این اپ به گفته طراحان آن، نخستین سامانه امانت آنالین کتاب در ایران است که به کاربران امکان دسترســـی قانونی و نامحدود به هـــزاران کتاب، رمان، مجله ...و را میدهد. البته قرار است کتابهای صوتـــی نیز بـــه مجموعه خدمـــات این اپلیکیشـــ­ن اضافه شـــود. کتابها در این اپلیکیشـــ­ن به صورت فرمـــت epub در دســـترس کاربران قـــرار گرفته اســـت تا برخالف فرمـــت pdf امـــکان ورق زدن، عالمتگـــذ­اری و تغییـــر در متـــن کتـــاب براحتی فراهم باشـــد. خط کشـــیدن زیر پاراگرافها، ذخیره بخشهایی از کتاب در قسمت عالقهمندیه­ا، نشانهگذاری صفحات، جستوجوی بخشی از کتاب در گوگل، تنظیمات مطالعه در شب ...و از دیگر امکانات این برنامه است.

کتابهایی کـــه از طریق ایـــن برنامه میتوانید به آن دسترســـی داشته باشید در بخشهـــای داســـتانی، روانشناســ­ـی، اقتصـــاد، کامپیوتر، علوم، حقوق، هنری ...و تقســـیم بندی شده است. هیچکدام از کتـــاب هـــای این برنامه پولی نیســـت امـــا کاربـــران عضـــو در آن بایـــد روزانـــه 300 تومان حق اشتراک پرداخت کنند. Ketapp بـــه صـــورت رایـــگان دراختیار کاربران اندروید قرار گرفته است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran