Iran Newspaper

مردم در کمک به زلزلهزدگان پیشرو واقعی هستند

شهرام ناظری در گفتوگو با «ایران»:

- ندا سیجانی

برگــزاری کنســرت به نفع زلزلــه زدگان غرب کشــور کــه از ســوی شــهرام ناظری و گروه کامکارها انجام گرفت بازتاب بسیاری در رســانههای خبری داشت؛ اتفاقی که به همت عالی مردم ومســئوالن برگزارکنند­ه ســبب شــد مبلــغ قابــل توجهــی بــرای آســیبدیدگ­ان زلزله کرمانشاه اختصاص یابد. شهرام ناظری در گفتوگویی کوتاه با «ایران»از این کنسرت میگوید: ■ ایده شــکلگیری این اتفاق به چه صورت بود؟

پیشــقدم و پیشــرو واقعــی خــود مــردم هســتند، به نظر من وقتی روح جمعی مردم ایــران بــه حرکت درمــی آیــد، پوینــده، پویا و پیشــرو همــه چیز را تحت الشــعاع خــود قرار میدهد و ورای همه چیزحرکت میکند. بنده وگروهکامکا­رهمجزئیازه­مینمردمهست­یم و این ســعادت را داشــتهایم که سهم کوچکی درخدمتگــز­اری بــه هموطنان وهمشــهریا­ن شریف وسلحشور کرد داشته باشیم. ■ با وجود زمان کوتاهی که برای تمرین اجرا در نظر گرفته شــده بــود آیا از اجــرا رضایت داشتید؟

اگر چه زمان بســیار کوتاه بود اما اجرای بسیارپرشــ­ور و بــا شــکوهی برگــزار شــد. تعطیلی روزیکشــنب­ه ومناسب نبودن اجرا در روزهــای پیــش از آن و دیگــر اینکه بنده روز سهشنبه مسافر کشورآلمان بودم سبب شد تنها درروزدوشــ­نبه فرصت اجرای این برنامه وجود داشــته باشد اما با وجود چند روزتعطیلی، مردم اســتقبال خوب خود را از این برنامه ملی و مردمی به نحو شایسته انجــام دادنــد. ســفر بنــده ازیکســال قبــل برنامهریزی شــده بود و اگر این برنامه بعد ازسفرم برگزار میشد طبیعتاً زمان خوبی نبود. به هر صورت همه چیزدردقیقه 90 و در شرایط ســخت انجام گرفت. نبود زمان برای تمرین و دعوتها و مسائل حاشیهای همه وهمه کار را مشکل ترکرده بود.

آماده کردن 10 قطعه موســیقی دریک بعد ازظهر توســط گــروه کامکارها و من در زمــان بســیار کوتــاه انجــام گرفت کــه البته ناگفته نماند که این کار تنها ازگروه کامکارها برمی آید، این گروه تســلط و تجربه بســیار دارنــد و توانســتند بــا وجــود کمبــود وقــت 10 اثــر موســیقی را هماهنگ کننــد. مابقی کارهــا منجملــه امــور برگــزاری کنســرت و ارگانیــزه کردن آن به عهــده جناب محمد حســین توتونچیان بود که جا دارد ازایشان قدردانــی کنیم، ایشــان از ابتدا تــا پایان کار هزینهها را شــخصاً تقبــل کردند. معاونت هنــری وزارت فرهنــگ و ارشــاد اســالمی مرکــز موســیقی و اداره اماکــن همه و همه کمک کردند تا کنسرت بسرعت برگزارشود همچنین مدیر ســالن وزارت کشــور جناب آقــای کاظمــی بسیارمســا­عدت کردنــد و بدون دریافت دســتمزد برای کرایه ســالن همه چیز را در اختیار ما قرار دادند. ■ در مورد عواید این کنســرت چه برنامهای خواهیدداشت؟

تاکنــون حــدود 400 میلیــون تومــان در بخش بلیتهــای عادی جمعآوری شــده اســت. همچنین تعــداد بســیاری چک به همــت عالــی و ازطریق موبایلهــا از طرف مــردم اهــدا شــد و بــه ایــن مبلــغ افــزوده میشــود کــه در یک حســاب بانکــی به نام اینجانب و هوشنگ کامکار باز شده است که تمامی مبالغ به این حساب واریز میشود. تصمیــم برایــن اســت اگــر میــزان مبلــغ اهدایــی مردم بــه حد قابل توجهی برســد زیــر نظر هوشــنگ کامکار، محمد حســین توتونچیان و بنده یک اقدام ریشــهای برای مناطق آســیب دیده ســرپل ذهاب، کرند و قصرشیرین و دیگر روستاهای مجاور انجام بدهیم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran