Iran Newspaper

تک قرمز، دبل آبی

پرسپولیس به صدر رسید، استقالل نهم شد

-

هفتــه ســیزدهم رقابتهــای لیــگ برتــر فوتبــال باشگاههای کشور، روز گذشته با برگزاری دیدارهایی در شــهرهای مختلف پیگیری شــد که در آن نتایج جالــب توجــه و دور از انتظــاری بــه دســت آمد که البته بیشترشان به سود تیم برانکو ایوانکوویچ بود. بر اســاس نتایج ثبت شــده روی اســکوربور­د لیگ، پرسپولیس به صدر جدول صعود کرد.

در یکــی از مهمتریــن دیدارها که از ســاعت 15 آغــاز شــد، دو تیــم اول و دوم جــدول یعنی پارس جنوبــی و پرســپولیس، در ورزشــگاه تختــی جم به مصــاف هم رفتند که این مســابقه بــرای دو تیم از اهمیت بســیار زیــادی برخوردار بــود. در نیمه اول، بازی بیشتر در میانه میدان در جریان بود و دو تیم نتوانستند موقعیت خاصی را روی دروازه هم ایجاد کنند تا این نیمه با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در نیمــه دوم، بــازی حالــت تهاجمیتــر­ی بــه خود گرفت و دو تیم خصوصاً پارس جنوبی سعی میکردنــد راهــی بــه دروازه حریــف پیــدا کننــد اما ایــن حمالت تنها تا پشــت محوطــه جریمه پیش میرفــت تــا اینکــه در دقیقه 65 علیرضــا بیرانوند که در طول هفته گذشــته روزهای پرحاشیهای را به دلیل رو در رو قرار گرفتن با هواداران پرســپولیس و ورود کمیتــه اخالق به این قضیه ســپری کرده بود، مرتکب خطای پنالتی روی ابراهیم صالحی شــد. محسن فروزان، گلر پارس جنوبی که کری زیادی با پرسپولیسیه­ا دارد و در لیگ چهاردهم دروازهبان اســتقالل بود، پشــت توپ قــرار گرفت و نتوانســت دروازه را بــاز کنــد و ضربــهاش بــا خــوش شانســی سرخپوشــان بــه تیر ســمت راســت و ســپس چپ دروازه بیرانوند خورد و برگشــت داده شد. در ادامه اشــکان خورشــیدی (داور)، ایگــور پانادایــچ مربــی پرســپولیس را از زمین اخــراج و جالل مرادی ناظر بازی با کلی زحمت او را به ســمت سکوها هدایت کــرد. در ادامه دو تیم بــرای گلزنی تالش کردند که نتیجهای دربر نداشــت تــا اینکه دقیقــه ۹0+6 فرار بزرگ پرســپولیس رقم خورد. در این لحظه شایان مصلــح کــه تنهــا 6 دقیقه قبل جانشــین محســن مسلمان شده بود، تک گل سه امتیازی و ارزشمند برانکو و شاگردانش را روی پاس کمال کامیابینیا به ثمر رساند تا پرسپولیس به صدر صعود کند. ■ چهرههایویژ­هبازیچهگفت­ند؟

شــایانمصل­ــح: بــرای کار دفاعــی آمده بــودم تا بیشــتر بــدوم و ســر بزنــم اما همیشــه فکــر گلزنی میکنــم. تمام تالشــم را میکنم تــا قهرمانی آخر فصل را به دست بیاوریم.

محســنفروز­ان: پنالتی را خیلی قشــنگ زدم اما متأســفانه با بدشانسی به دو تیر هم خورد و بیرون آمد. ما باختیم اما پرسپولیس برنده نشد. به داوران و کمک داور تبریک میگویم که خطای مسلم روی بازیکن ما را نگرفت.

برانکو: این یک دربی واقعی بود، بازی ســخت و محکمــی را شــاهد بودیم، ما تیم بهتــر بودیم و به پیروزی رسیدیم، آنچه مرا به طور خاص خوشحال میکنــد، انگیــزه بازیکنانــ­م بود. طبیعی اســت که وقتی در دقیقــه ۶۹ بازی گل میزنیم، این مســأله کمی هم به شانس مربوط میشود اما ما دنبال این برد بودیم و لیاقت آن را داشتیم. ■ بردبدونتما­شاگرآبیها امااستقالل­کهاینهفتهط­بقاعالمکمی­تهانضباطی فدراســیون فوتبال از حضور تماشاگران محروم بود، در حالــی مقابل گســترش فوالد قــرار گرفت که پس از تســاوی بــدون گل بــا مشکیپوشــا­ن، امیــدوار بود کــه حریــف تبریزی خــود را شکســت دهد و شــرایط بهتــری در جــدول پیــدا کند. شــاگردان وینفرد شــفر کــه در دو بــازی گذشــته موقعیتهــا­ی زیــادی روی دروازه حریفان خلق کــرده بودند، در نیمه اول بازی

نتوانســتن­د موقعیــت گلزنــی خاصــی را روی دروازه میهمــان خلــق کنند و تنهــا در دقیقه 42 ضربه ســر روزبه چشمی به تیر دروازه خورد تا این نیمه با تساوی بــدون گل بــه پایــان برســد. در نیمه دوم، ســرمربی آلمانی آبیپوشــان، علی قربانی را به جای داریوش شــجاعیان به زمین فرســتاد تا خط حمله تیمش را پرقدرتترکن­د.درادامهمسا­بقهوپسازای­نکهقربانی یک موقعیت خوب را از دســت داد تا صدای شفر از کنار نیمکت بلند شــود، فرشید اسماعیلی روی یک نفوذ خوب در دقیقه 63 توانســت دروازه گسترش را باز کند. در مقابل شــاگردان فیروز کریمی نتوانستند موقعیت خاصی را روی دروازه استقالل ایجاد کنند. در حالــی کــه بــازی دقایق پایانــی را ســپری میکرد، اسماعیلی گل دوم خود و آبیها را در دقیقه 86 روی

پاس عالی علی قربانی از جناح راست به ثمر رساند تا استقالل با کسب یک پیروزی شیرین خانگی دیگر، به رده نهم جدول صعود کند. ■ شفر:قلبمابهقلب­هواداراننز­دیکبود

اول میخواســتم بــه هوادارانمـ­ـان ســالم کنم که در ورزشــگاه نبودند و از تلویزیون بازی را تماشــا میکردنــد، قلــب مــا بــه قلــب آنهــا نزدیــک بود. تمام تالش ما این اســت که اســتقالل را به جایگاه اصلــیاش برگردانیم. ســعی میکنیم خــوب کار کنیم و در کنار هم اتحاد داشته باشیم و با همدلی کار را پیــش ببریم. در بازی گذشــته هــم خوب کار کردیم و فقط گل نزدیم. ■ 3امتیازدرح­سابتراکتور،فوالدوسایپ­ا

در ســایر دیدارهای روز گذشــته، تراکتورساز­ی پس

از اینکه ورزشــگاه یادگار امام(ره) آماده شد، به مصاف ســپیدرود رشــت رفت و بــا نتیجه 2 بر یک ایــن تیم را شکست داد. این بازی طبق برنامه باید جمعه برگزار میشــد امــا بــارش برف ســنگین باعــث شــد دو تیم 24 ســاعت بعد به مصــاف هم بروند. فــرزاد حاتمی )11( و محمدرضــا مهــدیزاده )20( بــرای تیــم یحیی گلمحمدیگلز­نیکردندوحس­ینابراهیمی(۹3)تک گلشاگردانن­ظرمحمدیراب­هثمررساند.دراصفهان، ذوب آهــن بــا گل دقیقــه 85 علــی اصغــر عاشــوری مغلوب فوالد شد تا شــاگردان سیروس پورموسوی به دومین برد پیاپی خود دست یابند. ضمن اینکه سایپا هم با گل دقیقه 5 محمد عباسزاده، مشکیپوشــا­ن (سیاهجامگان)راشکستدادت­اتیمعلیدای­یهمجزو تیمهایبرند­هاینهفتهبا­شد.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran