Iran Newspaper

روحانی : پای وعدههایم ایستاده ام

-

روحانی در بخش دیگری از ســخنانش بــا اشــاره به اینکــه امــروز بــا شــرایط بســیار خاصــی در منطقــه و جهــان مواجهیــم، گفــت: طبیعــی اســت کــه مــا گرایشهــا و افــکار مختلــف داشــته باشــیم و هــر کســی مدافــع افکار خــود اســت، امــا ایــن مواجهــه افــکار مختلــف بــا هــم بایــد در عین بــرادری و اخوت انجام شــود که ضــرورت وضعیت امروز ماســت.وی افــزود: البته نه نسبت به وضعیت منطقه و نه نسبت به روابط مــان بــا جهــان و نه نســبت بــه مســائل اقتصادی نگرانــی نــدارم و معتقــدم مشــکالتی داریــم امــا بــرای عبــور از آنهــا راهحل هــم داریــم و فقط باید ایــن راهحلهــا را از مســیر صحیــح آنها، اجــرا تا از مشــکالت عبــور کنیم. رئیــس جمهــوری تصریح کــرد: اینکه کســی فکر کند دولت تــوان حفاظت از اقدامات و دســتاورده­ای خود در دولت یازدهم را ندارد، صحیح نیســت. دولــت دوازدهم به خوبی میتوانــد از دســتاورده­ایش در عرصــه اقتصادی، زیســتمحیط­ی، ســالمت، علمــی و سیاســت خارجی دفاع کند و چه بســا باید به شما بگویم که دســتاورده­ای دولــت دوازدهم در همیــن ۰۰۱ روز گذشــته در زمینههایی مثل سیاست خارجی حتی معادل دســتاورده­ای چهار ســاله دولــت یازدهم باشــد.رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: شما کجا ســراغ دارید که در طول تاریخ جمهوری اســالمی، امریکا رو در روی ایران بایســتد و حرف بیاســاس بزند و به غیر از چند کشور محدود، هیچ کس از آن حمایت نکند؛ این از موفقیتهای بزرگ جمهوری اسالمی و دیپلماسی ماست. شما کجا سراغ دارید که رزمندگان، سربازان و ســرداران ایرانی اینچنین مثل ســالهای اخیر در مســائل منطقــه تأثیرگذار بــوده باشــند.روحانی با اشــاره بــه افتتاح فــاز اول بندر شــهید بهشــتی چابهار اضافه کرد: سیستان و بلوچســتان آینده، دیگر مثل امروز نخواهد بود و با تکیــه بر آبادانی این اســتان به کمک توســعه بندر چابهــار، گســترش ارتباطــات در آن، اتصــال خــط آهن، گسترش کشاورزی و گردشگری، تحوالتی در آن اتفاق میافتد که همه شرق کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد و ما فقط از شما میخواهیم که در این مسیر دانشگاه در کنار دولت باشد.

وی بــا بیان اینکه قبول دارم مشــکالتی بر ســر راه فعالیتهــا­ی علمــی دانشــگاهه­ا وجــود دارد، گفت: ما هر آنچه توانســتها­یم برای تســهیل مسیر فعالیتهای دانشــگاهه­ا انجام دادهایم و بخشــی از مطالبات شــما دانشــگاهی­ان در همین ۰۰۱ روزه اول فعالیت دولت دوازدهم عملیاتی شده است، اما به هر حال برای عملیاتی شدن همه وعدهها و مطالبات نیاز به زمان داریم.

رئیــس جمهوری افــزود: روحانی یادش نرفته اســت که در دوران انتخابات چــه گفت و اگر گفتم که میدان عمل را برای جوانان و زنان باز میکنم بر عهد خود ایستادهام. یقیین بدانید که عرصه برای حضور زنــان و جوانان شایســته و فارغالتحصی­الن دانشــگاهی ما در مدیریت کشــور، هر ســال بهتر از سال قبل خواهد بود.روحانی اظهار داشت: برخی مشــکالت در جامعــه وجــود دارد کــه اختیــارات رئیــس جمهــوری بــه تنهایــی بــرای حــل و فصل آنها کافی نیســت و شــما خودتان این را میدانید. رئیس جمهوری اختیاراتی دارد که از آنها استفاده میکنــد امــا یک جاهایی نیز هســت کــه باید قوای دیگر به کمک او بیایند.

بــه عنــوان مثــال همین منطقــه آزاد سیســتان کــه از درخواســته­ای مهم مردم بــود، الیحهاش بــه مجلس رفتــه و انشــاءاهل­ل بایــد آن را تصویب کند.رئیــس جمهــوری گفــت: البته هر جــا نیاز به هماهنگی باشد رؤسای قوا در کنار یکدیگر هستند و مــن به عهد و پیمانی که بســتهام، پایبند خواهم بود. روحانی در پایان با آرزوی آنکه روز دانشجو هر سال شکوهمندتر برگزار شود، به روح شهیدان روز دانشــجو و بویژه ســه شــهید اهورایی 6۱ آذر درود و سالم فرستاد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran