Iran Newspaper

همه ملی پوشان از جوک سازی هواداران ناراحتند

حاج صفی در گفت و گوی اختصاصی با «ایران»: به صعود امیدواریم، جلوی تیمهای بزرگ میایستیم و برای آنها دردسرساز میشویم

- پرویز قدیمی

دومیــن تجربــه بــازی در جام جهانی برای احســان حاجــی صفــی میتوانــد جذابتــر از اولــی باشــد؛ همگروهی با اســپانیا و پرتغال، دلیلــی بــرای ایــن جذابیــت است،بخصوص که حاجی صفی قبل از قرعهکشــی هــم پیشبینی و البتــه ابراز عالقه کرده بود ایــران با این دو تیم در یک گروه قرار بگیرد. او که سالها توسط هواداران ســپاهان با لقب «فابرگاس» تشــویق میشد، در روســیه میتوانــد مقابــل ایــن بازیکن بــازی کند؛ اتفاقی که حاجی صفی از آن حرف میزند و البته انتقاد میکند از نوشــتههای­ی کــه در تحقیر ایران، فضای مجازی را دربر گرفته است. ■ وقتی نام ایران توســط کافو از گوی بیرون آمد و تیم ملی در گروه اسپانیا و پرتغال قرار گرفت، چه حسی داشتی؟ خوشحال بودی یا ناراحت؟ شاید باورتان نشود ولی من در اردوی تیم ملی همگروهی با اســپانیا و پرتغــال را پیشبینی کرده بودم،البتــه عالقهمند هم بــودم با ایــن دو تیم در جام جهانی بازی کنیم که همین اتفاق هم رخ داد. ■ اما در فضای مجازی همه چیز علیه شماست. از بخت اندک برای صعود تا جوکهایی که برایتان ســاخته شــده، آن هــم تنها چنــد ســاعت پس از قرعهکشی.

دقیقاً مثل دوره قبل شد. وقتی در جام جهانی ۲014 با آرژانتین همگروه شدیم، فضای مجازی پر شد از تمسخر و جوکهایی که دست به دست چرخید. در جام جهانی اما همه دیدند که از این خبرها نیست. ما نشــان دادیم آنقدر که همه در فضای مجازی فکر میکردند، ضعیف نیســتیم. بــرای بازیهــای بــزرگ، نــه تنها مــن بلکه همه بازیکنان تیم ملی انگیزه داشــتند که بدرخشــند و بهترین بازیشــان را به نمایــش بگذارند. برای این دوره هم همین طور است. میتوانیم بهتر از دوره قبل ظاهر بشــویم و نشان بدهیم ایران تیم قدرتمندی است. ما زنگ تفریح نیستیم، جلوی تیمهــای بــزرگ میایســتیم، برایشــان دردســر میسازیم و این را به همه ثابت میکنیم. ■ انــگار از ایــن جــو موجــود در فضــای مجــازی خیلیناراحت­ی.

نــه تنهــا مــن، بلکــه همــه بازیکنــان از ایــن وضعیــت ناراحت هســتند. نمیدانیــم چرا این جــو در فضای مجــازی راه افتاده؟ مردم اســپانیا و پرتغــال و حتــی مربیانشــا­ن، ایــران را حریف ســختی معرفــی میکننــد ،امــا برخــی از مــردم خودمــان مــا را بــاور ندارنــد و همیشــه در حــال مسخره کردن و ساختن جوک هستند. متأسفانه وقتــی تورنمنتهــ­ای مهــم در راه اســت، ایــن اتفاقها را بیشــتر حس میکنیم. همین مســائل البتــه انگیــزه ما را بــاال میبرد تا بهتریــن فوتبال مــان را انجام بدهیــم و ثابت کنیم شایســته این همه انتقاد و نیشخند نیستیم. ■ با وجود پرتغال و اســپانیا آیا شــانس صعود هم برای تیم ملی وجود دارد؟

از حــاال نمیتوان گفت چقدر شــانس داریم. گروهمــان واقعــاً ســخت اســت امــا فوتبــال را نمیشــود پیشبینی کرد. میدانم ســخت است اما امیدوارم که بتوانیم صعود کنیم. ■ امیدواریوق­تیبیشترمیش­ودکهبدانیم­کیروش شــناخت باالیی از پرتغال دارد. او ســالها سرمربی تیم ملی پرتغال بوده و البته ســابقه کار در اسپانیا را همدارد.اینهابهتیم­ملیایرانکم­کمیکند؟

صــد درصــد کمک میکنــد. کــی روش هم از اسپانیا و هم از پرتغال شناخت دقیقی دارد. هم از بازیکنان این دو تیم و هم ســبک فوتبالشــا­ن. این مسأله میتواند کار ما را کمی راحتتر کند. ■ هواداران ســپاهان برای نخستین بار، چند سال قبل لقب فابرگاس را برای تو در نظر گرفتند. حاال با ایــن پیشزمینه بایــد در جام جهانــی مقابل او بازی کنی، البته اگر در ترکیب اســپانیا قرار بگیرد. این تقابل برای تو چقدر جذاب است؟

ایــن لقب را هواداران ســپاهان بــه من دادند. فابرگاس بازیکن بزرگی اســت که تجربه بازی در تیمهای بزرگ فوتبال اروپا نظیر آرسنال، چلسی و بارســلونا را در کارنامــه دارد. کســی نیســت کــه دوســت نداشته باشــد با بازیکنی نظیر فابرگاس روبــهرو شــود. امیــدوارم در جام جهانی باشــم و بتوانــم مقابــل او بازی کنــم، البته اگــر فابرگاس بازیکــن رئــال مادرید بود، بیشــتر دوســتش می داشتم. ■ ســؤال آخر دربــاره پانیونیوس اســت. شــرایط تیمتــان مثــل ابتــدای فصــل نیســت، دلیلــش چیست؟

شــرایط خودم خوب اســت امــا تیممان چند هفتــه در کســب نتیجه موفق نبوده و بدشانســی آورده،مثالً بازی قبل تــا دقیقه 90 از پائوک [تیم دوم جدول] جلو بودیم اما گل تساوی را دریافت کردیم. اگر میبردیم، میتوانســت­یم یکی دو پله در جــدول صعود کنیم، البته باید بهتر بشــویم و نتایج ابتدای فصل را تکرار کنیم. امروز هم بازی سختی پیش رو داریم که امیدوارم موفق شویم و سه امتیاز را بگیریم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran