Iran Newspaper

اختالف نظر بود ؛ تنش نه

گزارش «ایران» از متن و حاشیه نشست شورای شهر با نجفی

- حمیده امینی فرد

١۲ عضو شورای شهر به روال سهشنبههای کاری، صبحانــه دیــروز را هــم در کنــار محمدعلی نجفی، شــهردار تهــران میل کردند، اما هنوز اخبار رسمی این صبحانه کاری بیرون نیامده، حاشیههای تنش زای این دیدار دوســتانه سر از رسانهها درآورد. آنطور کــه در بعضی ســایتهای خبری نقل شــده، ایــن صبحانــه کاری با پاســخ تند محمدعلی نجفــی به یکی از اعضای شورای شــهر که البته اسم او علنی نشده، به تنش کشیده شده است.

بــه گفتــه منابــع آگاه، شــهردار پاســخ یکی از اعضــا را به تندی داده و در واکنش بــه اعتراض برخــی دیگر از اعضای شــورا گفته است «فرد اول کشور از من حمایت میکند» که این ســخنان او واکنش شدید یکی از اعضای شورای شهر را در پی داشته اســت. با این حال هنوز محتوای این خبر از سوی شــهرداری تهران تکذیب یا تأیید نشــده، اما یکــی از اعضای شــورای شــهر تلویحاً ماجرای تنش و درگیری را از اساس تکذیب کرده است.

افشــین حبیــبزاده در جلســه دیــروز شــورای شــهر، با بیان اینکه لحن اعضای شورا در جلسات با شهردار همیشه صریح اســت، گفته است: در جلساتی که با آقای نجفی برگزار میشــود همه اعضای شورا موضوعــات مدنظر خود را صریح مطرح میکننــد و آقــای دکتــر نجفــی نیز پاســخ میدهد. بنابراین وجود تنش در جلسه را تکذیبمیکنم.

همچنین پیش از آغاز نشست خبری ســخنگوی شــورای شــهر تهران٬ محســن هاشــمی که در جلسه علنی دیروز حضور نداشت برای نخستین بار دقایقی در این نشست خبری شرکت کرد و درباره حضور نداشــتنش گفــت: در برخــی از جلســات شــرکت نمیکنــم، تــا آقــای امینــی هــم ریاســت کند، اگر من همیشــه به جلسات بیایم در آن زمان آقای امینی آرزو میکند که من نباشم.

او درباره حاشیه جلسه صبحانه کاری اعضای شورای شــهر با شهردار تهران باز هــم با خنده بیان داشــت: مثل اینکه این خبر شما را خوشحال کرده است. آیا از این اخبار خوشتان میآید، مشکوک میزنید و من اطاعی در این خصوص ندارم. ■ تنشی در کار نبوده است

یک عضو دیگر شورای شهر هم تنش در جلســه دیــروز شــوراییها بــا شــهردار تهران را تکذیب کرد.

او دربــاره ایــن گفته که شــهردار اعام کــرده فــرد اول مملکــت پشــت بنــده اســت، گفــت: تنشــی مطرح نبوده اســت بلکــه یک جلســه غیررســمی با شــهردار تهران داشــتهایم و در جهت هم اندیشی دیدگاههای دو طرف مطرح شده است. به هرحال در یک جمــع ۲۲ نفره در مواردی اختــاف نظر نیز وجود دارد ولی تعامل و همکاری بیشــتر بوده و امور شــهر را پیش میبریم. ■ ساختوسازغی­رقانونیدر«نارنجستان»

موضوع ســاخت و ســاز بیضابطه در خیابــان نارنجســتا­ن ششــم منطقــه یک به ســال 94 بر میگــردد. درآن زمان برای یک ملک مســکونی در خیابان پاسداران، پروانــه ســاخت ٥١ طبقه شــامل ٥ طبقه زیر و ٠١ طبقه روی زمین صادر شــده بود. تاکنون 9 طبقه از این ملک ســاخته شــده اســت.درحالی که براساس پهنه مصوب، حداکثــر بایــد در ٥ طبقــه ســاخت و ســاز انجام شــود. عضو کمیســیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در این باره با هشــدار نســبت به این تخلف، خواستار برخــورد بــا متخلفــان از ســوی مدیریــت شــهری جدید شــد. علی اعطا گفــت: زیر پهنه مصوب این زمین 94١١ متری ۲۲١R اســت که ساختوساز با سطح اشغال ٠6 درصــد و تراکم ٠٠۳ درصــد حداکثر در ٥ طبقه پیشبینی شــده اســت و متأسفانه اطاعاتــی مبنی بــر اینکه تغییــر کاربری در کمیســیون مــاده ٥ صــورت گرفتــه نیز موجودنیست.

وی با بیان اینکــه 9۳ اصله درخت از جملــه 6 درخت مثمر و یک ســاختمان دو طبقه کم تراکم نیز در این زمین وجود داشــته که حــاال این درختــان از بین رفته اســت، گفــت: بــه طــور حتــم در صورت تکمیل ســاخت این ســاختمان به علت افزایش تراکم فراتر از ضوابط پیشبینی شده قطعاً با مشکاتی در حوزه کالبدی، ترافیکــی ...و مواجــه میشــویم، هرچند ایــن تخلــف در دوره مدیریــت شــهری پیشــین رخ داده امــا انتظــار مــیرود بــا توجــه به حســاس شــدن افــکار عمومی با ایــن گونه تخلفــات برخــورد و با توجه بــه اهمیــت قانونمــدا­ری شــهرداری هرچه ســریعتر، تخلفــات را پیگیری و با متخلفان برخورد کند.

اعطا افــزود: شــهرداری میبایســت اسناد و گزارشات توجیهی مربوط به این ملک و گزارش برخورد با متخلفان را به شورا ارائه کند و درخصوص بازنگری در پروانه ساختمان این ملک اقدام کند. ■ سیاستگزینش­یصداوسیما در برابر شورای پنجم

عملکــرد صــدا و ســیما بویــژه درباره جلســه اخیر اعضای شــورای پنجم شــهر تهــران با موضوع باغهای تهران، دیروز با انتقاد شــوراییها مواجه شد، به طوری که محمد ساالری، به صراحت اعام کرد که صدا و سیما بهدنبال پخش گزینشی اخبار است و میخواهد شورا را تخریب کند.

محمد ســاالری گفت: از صدا و ســیما در انتخاب سلیقهای صحبتهای مطرح شــده در جلســه علنــی و پخــش آن در رســانه ملی انتقــاد دارم و تذکــر میدهم انتخابهایگ­زینشیبخشها­ییازجلسه علنی شورای شهر تهران که در شبکه پنج و ٠۳:۸١ پخش میشود به منظور تخریب شورای پنجم است.

وی تأکیــد کــرد: بــه ریاســت شــورای شــهر و نحــوه اداره آن اعتــراض دارم چرا که میشــود زمانی کــه پرونــدهای مطرح میشــود چند دقیقــهای دربــاره به نتیجه

رسیدن آن وقت جلسه را تمدید کنند.

ابراهیم امینی هم گفت: بخش زیادی از هزینههای ســنگین اداره تهران بهدلیل پایتخت بودن آن است که به نظر میرسد باید دولت و مجلس نسبت به تأمین این هزینهها توجه ویژهای داشته باشند.

زهــرا نژاد بهرام در این جلســه با بیان اینکه ســیل و ســیاب بهعنوان یک خطر جــدی شــهر تهــران را تهدیــد میکنــد، گفت: الزم است شهردار در زمینه اصاح مســیر، الیروبی، مسیلهای شهر تهران و استانداردس­ــازی آنها را با جدیت پیگیری کند. ■ مراحــل قانونــی تحقیــق و تفحــص ازمؤسسههمش­هریدرحالان­جاماست

حقشــناس، عضو شــورای شــهر هم در نشســت خبری ارائه گــزارش صد روزه

کمیســیون فرهنگــی و اجتماعی شــورای شــهر گفــت: بررســی مراحــل قانونــی تقاضــای تحقیــق و تفحــص از مؤسســه همشهری در حال انجام است و تاکنون در دو مرحله گزارشات نسبتاً خوبی دریافت و در اختیار متقاضیان طرح قرار داده شده است. ■ شــهرداری تهــران وقوع تنش در جلســه نجفیواعضای­شورایشهررا­تکذیبکرد

رئیــس مرکــز ارتباطــات و امــور بینالملل شــهرداری تهران با تکذیب اخبار منتشــر شــده در برخی رســانهها مبنی بــر وقوع تنــش در صبحانه کاری شــهردار تهران با اعضای شورای شهر، گفت: شــهردار تهران و اعضای شورای شــهر در جلســات ثابت صبحانه کاری صرفــاً دیدگاههــا­ی خــود را پیرامــون

مســائل مرتبــط بــا مدیریــت شــهری مطرح میکند.

عارف نیا به ایســنا گفت: در جلســه دیــروز آقــای نجفــی و اعضای شــورای شــهر تهــران نیــز تمرکــز بــر مباحــث پیرامون همافزایی شــهرداری و شورای شــهر بــرای برخــوردار­ی بیشــتر شــهر تهــران از بودجه ســال آینده کل کشــور بود.

بــه گفتــه وی، در جلســه دیــروز همچــون جلســات ســابق اعضــای شــورای شهر با شــهردار تهران، برخی از اعضــای محتــرم شــورای شــهر دغدغههــای خود را با شــهردار تهران در میــان گذاشــتند و اعــام برخــی رســانهها مبنی بر تنش در این جلســه را تکذیب میکنیم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran