Iran Newspaper

اعتبار 3۵00 میلیارد تومانی برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته در سال 97

-

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش جزئیات بودجه آموزش و پرورش در الیحه ســال ٧9 را تشــریح کرد و گفت: اعتبارات ملی این وزارتخانه ۳.۳١ و اعتبارات اســتانیاش نیز ٠١ درصد رشــد یافتــه کــه بدیــن ترتیــب بودجــه آموزش و پــرورش بــه 6۳ هــزار میلیــارد تومــان میرســد؛ چنانچه 6۳هزار میلیــارد تومان کامل تخصیص یابد میزان کسری بودجه وزارتخانه بسیار کم خواهد شد. علی الهیار ترکمن به اعام جزئیات بودجه آموزش و پرورش در ســال ٧9 پرداخت و اظهار کرد: برای سال آینده منابع عمومی١.6 درصد و بودجه عمومی کشور٥.6 درصد افزایش را نشان میدهد حال آنکه رشد هزینهها در کان کشور9 درصد است. ■ برداشــت 3520 میلیــارد تومــان از صندوق توســعه ملــی بــرای پرداخت پاداشپایان­خدمتبازنشس­تگان

وی افــزود: در همیــن چارچــوب، اعتبــارات آمــوزش و پــرورش در الیحــه بودجه از چند ویژگی برخوردار شده است و چهــار تبصــره مرتبــط داریــم که بســیار کمــک کننده اســت. منابــع اولیــه بودجه ثابــت و مشــخصاند و تبصرههــا عمدتاً منابع ثانویه هستند که میتوانند راهگشا باشــند. یک مورد بند «و» تبصره 4 اســت که به استناد آن یک میلیارد دالر (معادل ٠۲٥۳ میلیــارد تومــان) از منابع صندوق توســعه ملــی بــرای پرداخــت پــاداش خدمت بازنشســتگ­ان فرهنگی برداشــت میشود و یکی از دغدغههای اصلی ما در زمینهتأمین­منابعپاداش­پایانخدمتا­ز این طریق برطرف میشود.

معاون توســعه مدیریت و پشــتیبانی وزارت آمــوزش و پــرورش با اشــاره بهبند «ب» تبصــره 9 الیحــه بودجــه گفــت: بــه اســتناد ایــن تبصره نیــز کلیــه منابع و درآمدهای آمــوزش و پرورش در ســتاد و در اســتانها به صــورت اختصاصی تلقی میشود، به این معنا که هر منبعی وصول کنیم جزو درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش است و عیناً به آموزش و پرورش برمیگــردد. قبــاً اینگونــه نبود، یکســری منابــع مــا عمومــی بــود کــه با مکانیســم معینی به خزانه میرفت و درصدی از آن به آموزش و پرورش برمیگشت.

الهیــار ادامــه داد: مورد ســوم بند « ه» تبصره 9 است که به تغییر کاربری اماک و فضاهــای مازاد و تبدیل به احســن آنها اشاره دارد. امسال هم این قانون اجرا شد و برای ســال آینده ابقا شده است. ممکن است فضایی داشته باشیم که مازاد تلقی شــود، از ایــن طریق میتوانیــم آن فضا را در جهت بهبود وضعیت آموزشی تغییر کاربری دهیم. وزارتخانه همه جا به دنبال تقویــت بنیانهــای آموزشــی و پرورشــی است.

وی همچنین دربــاره بند «ح» تبصره 9 گفــت: در ایــن بنــد نیــز ادارات آموزش و پــرورش کل اســتانها از پرداخــت یــک درصد ســهم پژوهش و اجــرای بند «ب» ماده 64 قانون برنامه مســتثنی میشوند که رقم خوب و قابل ماحظهای است.

او بــا بیــان اینکه اعتبــارات آمــوزش و پرورش به لحاظ هزینهای در ســال ٧9 به دو شــکل مختلف «ملی» و «استانی» در قانون بودجه درج شــده است اظهار کرد: اعتبارات ملی با چند رویکرد مهم بســته شــد؛ به عنوان نمونه اعتبــارات مربوط به تغذیه و ایاب و ذهاب دانشآموزی با ٠4١ درصد رشــد دیده شــده اســت. اعتبارات مرکز بینالملل و مدارس خارج از کشــور ٠٥ درصد رشد دارد.

وی افــزود: بــا توجــه بــه تأکیــد دولت ردیفی بــرای خرید خدمات آموزشــی به ارزش ٠٠۳ میلیــارد تومــان ایجــاد شــد تا بتوانیــم به صــورت مکمل از شــیوههایی اســتفاده کنیم که دسترســی به آموزش و افزایش پوشش تحصیلی را افزایش دهد. همچنین ردیف مســتقلی ایجاد شده که دولت ســهم خــود را در صنــدوق ذخیره فرهنگیــان بپــردازد. قبــاً ســهم دولــت پرداختنمیش­د.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran