Iran Newspaper

داعش اسلحه را زمین نگذاشته و دنبال تملک زمین است

وزیر اطالعات در همایش «تروریسم، افراطگرایی و امنیت منطقهای در غرب آسیا»:

-

وزیراطاعات­بااشارهبها­ینکهامروزد­اعشزمینراا­زدستداده و دیگر حاکمیت نــدارد، اظهارکرد: اما داعش وجود دارد، زمین را از دســت دادهاند، اما اســلحه را از دســت ندادهانــد و به دنبال تملک زمین در افغانستان، پاکستان و آسیای میانه هستند تا از اینطریقاید­هخافتاسامی­رااحیاکنند.بنابراینجر­یانهای تروریستی را نباید پایان یافته تلقی کرد، هرچند حاکمیت آنان پایانیافته­است.

به گزارش ایرنا، حجتاالسام سیدمحمود علوی دیروز در همایش «تروریســم، افراطگرایی و امنیت منطقــهای در غرب آســیا» کــه در مرکز آمــوزش و پژوهشهــای وزارت امور خارجه برگزار شــد، خاطرنشان کرد: افراطگرایی مذهبی در هر دینی به حرکتهاینام­عقولوناهنج­ارازجملهتر­وریسممنجرم­یشود. وی، ریشــه تروریســم در اســام را اخوانالمسـ­ـلمین در مصر و وهابیت در عربستان سعودی دانست و ادامه داد: در مذاکرهای کــه بــا ســرویس اطاعاتــی آلمان داشــتیم، بــه مرکز اســامی درهامبورگ اشــاره کردیم و به آنان گفتیم بررســی کنید که چرا این مرکز که عمر 70 ســاله دارد، یک تروریســت پــرورش نداده استامادرمر­اکزاسامیتح­تنظرعربستا­نتروریستپر­ورش مییابد؟وزیراطاعات­بابیاناینک­هاستکباراز­پیدایشترور­یسم استقبال میکند، خاطرنشان کرد: 20 سال قبل در جهان اسام تروریسم وجود نداشت و در همگان این اجماع وجود داشت که اســرائیل خطر اول است، اما این شــرایط امروز وجود ندارد. وی تصریح کرد: آنچه نطفه تروریسم را منعقد میکند افراطگرایی اســت، خواه اسامی باشد، خواه مسیحی، یهودی، بودایی و هر مذهب دیگر باشــد. وزیر اطاعات اســتعمار، اشــغال و تحقیر مسلمانان را از دیگر عوامل بروز افراطگرایی عنوان و اظهار کرد: عصبیت وهابیت در عربستان از دیگر عوامل افراط گرایی است که فرق اســامی را تکفیر و قتل مســلمانان را اباحه کرده است. وهابیت بــه تدریج تبدیل به ایدئولوژی جریانهای تروریســتی شده به طوری که امروز حتی اخوانیهایی که در مسیر تروریسم قــرار میگیرند به وهابیت معتقد میشــوند. وی بــا بیان اینکه منشــأ تروریسم، وهابیت و حامی آن یعنی عربســتان، امارات، قطر و بعضاً کویت هســتند، افزود: هدف این ایدئولوژی احیای خافت اسامی است که آرمان جوانان مسلمان است. چه بسا اینهاقدرتط­لبیخودراپش­تاینآرماند­نبالمیکنند.بهگفته وزیر اطاعات، ابوبکر بغدادی که ریشــه در حزب بعث دارد به دنبالاحیای­خافتنیست،بلکهجریانه­ایتروریستی­الگوی انحرافی از اسام و خافت اسامی هستند و از سوی استکبار به عنوان یک الگوی جایگزین انقاب اســامی و انقاب اســامی بدلی معرفی میشوند. علوی، هدف از پیگیری این سیاست را رویگردانی جوانان مســلمان ســنی از انقاب اسامی ذکر کرد و گفت: آنان میخواســتن­د نگاه جوانان مسلمان را از شکلگیری یک محوریت اسامی و توجه ملل مسلمان به انقاب اسامی بااصالتوره­بریهوشمندا­نهآنمنحرفک­نند.

وزیر اطاعات، هدف دیگر دشمنان اسام را چهره سازی در مقابل ســید حســن نصراهلل عنوان کرد و افزود: درهم شکستن جبهــه مقاومت از دیگر اهداف دشــمنان اســامی بوده اســت به طوری که با انتفاضههای­ی که در ســالهای اخیر شــکل گرفته بــود، حتی تئوریســین­های صهیونیســت هــم فروپاشــی رژیم صهیونیســت­ی را پیشبینــی میکردند اما با مســأله تروریســم، مگســک ســاحها بــه ســمت ســینه مســلمانان برگشــت. وی خاطرنشــان کرد: اما باوجود این برنامه ریزیها، امروز شاهدیم که جبهه مقاومت باوجود تمام زحماتی که متحمل شده جان تازه ای گرفته و هویت خود را در مقابل دشمن صهیونیسم احیا میکند و جوانان خردمند و هوشــمند به سمت محور مقاومت برمیگردنــ­د. حــزب اهلل جایــگاه خــود را پیــدا کــرده و حامیــان تروریستها و سعودیها دچار سرخوردگی شدهاند به طوری که دستبهحرکات­جنونآمیزمی­زنند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran