Iran Newspaper

تو، رکوداتم قشنگه!

-

رئیــس اســبق بانــک مرکــزی دیگــر رســماً بــه کوچــه بنبســتی بــه نام«اعتمــاد بــه نفس» رســیده اســت. ایشــان در مصاحبــهای سراســر نمــک و قنــد و عســل اعالم کردهاند:«۶۲ کشــور از بنده برای خارج شــدن از رکود برنامه خواستند!» بر این اساس؛

الف- ۶۲ کشــور شــوخطبع و بامزه جهان را سریعاً شناســایی کرده و زودتر با آنها صمیمی شویم و برای مشکالتشان ُجک بسازیم!

ب- شــاید منظورشــان این بوده کــه جناب رئیس اســبق بانــک مرکزی طرحشــان را ارائه بدهنــد و آنها دقیقــاً برعکس آن عمل کنند! ایــن خارجیها از آب، کره میگیرند!

ج- شــاید برایشــان ســؤال شــده کــه بــا چــه روشــی عقــالی دولت ســابق توانستهاند رکود و تورم را همزمان در کشور اجرایی کنند، چون معموالً این دو با یکدیگر آبشان در یک جوی نمیرود!

د- خوشــبختان­ه ایشــان عدد ُرند اســتفاده نکردهاند تا ما بگوییم:«کنتور که نمیندازه!» و با استفاده از عدد ۶۲ نشان دادهاند که این موضوع تخیلی نبوده و واقعی است!

امــا متأســفانه با آمــدن دولت یازدهــم و دوازدهــم همه این افتخــارات از دســت رفــت، دیگر هیچ کشــوری از ما برنامــه و طرح نمیخواهــد، بنده بارها شــاهد بودهام که رؤســای جمهوری کشورهای دیگر به ما گفتهاند:«پس فصل دوم کتــاب درخــت و مدیریت جهانی کی منتشــر میشــه؟!» و حتــی وزیر امور خارجــه بریتانیا به محض ورود به کشــورمان به دکتر ظریف گفته:«طرح مرح چی توی دســت و بالتون دارید؟!» دکتر ظریف هم مانند همیشــه لبخند زده و پاســخ دادهاند:«طــرح که تموم شــد، اما چند تــا مرح داریم!» کــه وزیر امور خارجــه انگلیــس جــواب داده:«بابــا نکنیــد ایــن کارها ِ ر!مــن به امیــد طرح و چلوکباب برگ اصالً اومدم اینجا! االن جواب اتحادیه اروپا رو چی بدم؟!»

خالصــه حــال کــه دولــت تدبیر و امیــد همراهــی نمیکنــد بنــده از همین تریبــون اعالم میکنم:«لیدیزانــد جتنلمنگ! دیس ایز محمد بهمنی، هی ایز وری باهوش و اســمارت، پیلیز بفرســتید ریکوئســته­ای خود ِر برای ایشان تا رکودتان دیس اپیر بشه!».دمتان گرم، رکودتان نرم و طرحتان بیش باد!

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran