Iran Newspaper

گالیه ناطق نوری از مستند «قائم مقام»

-

یــک روزنامهنــ­گار بــا اشــاره بــه دیــدار خــود بــا ناطقنــوری از گالیه او نســبت بــه مســتند قائــم مقام خبــر داده اســت. مصطفــی ایــزدی (روزنامهنــ­گار) در یادداشــتی با عنــوان «دیدار با حاج آقــا ناطقنوری» که خبرگــزاری ایلنا آن را بازنشر کرده نوشته:

روز – یکشــنبه 19 آذر – توفیق دســت داد به دیدار حضرت حجتاالســا­لم والمســلمی­ن حاج ناطق نوری بروم. در این دیدار خوب، صحبتهایی درباره فیلم «قائم مقام» پیشآمد که بســی تعجب انگیز بود. ایشان گفتند که فیلم را آوردنــد مــن دیــدم و از آنــان گله کــردم که اگر میخواســتی­د از مــن مطلبی هــم در این فیلم داشــته باشــید، چرا نیامدیــد با من مصاحبه کنیــد و رفتهاید از آرشــیو مرکــز انقالب اســالمی اســتفاده کردهایــد؟ من ‪۸1 -17‬ ســال قبل در فضایی دوســتانه و غیرمصاحبها­ی، نشستهام و خاطرات گفتهام. قرار هم بود که آن خاطرات در کتاب چاپ شــود که چاپ شــد و اصالً قرار نبوده به صورت فیلم منتشــر شــود. کسی که دوســتانه مینشــیند و خاطره میگوید و اطمینان هم دارد که این فیلم را جایی نشان نمیدهند، هرگونه که دلش خواست روی مبل مینشــیند، حــرف میزند، میخندد، طنز میگوید، شــوخی میکند و ..... نمیدانم این چه کاری بود کردند که اینقدر انتقاد برانگیز شود؟

ایشان گفتند که بعد از آن، با مسئوالن مرکز اسناد انقالب اسالمی صحبت کــردم و آنهــا از چگونگــی خارج شــدن فیلم خاطــرات من از آرشــیو آن مرکز اظهــار بیاطالعی کردند!! این هم باعث ناراحتی من شــد. حــاج آقا ناطق از کار ســازندگان فیلم خیلی ناراحت بودند. میگفت قرار اســت دوشنبه (فردا) بیایند با من مصاحبه کنند و به جای آن خاطرات در فیلم قرار دهند.

بنــده به حــاج آقا عرض کــردم که من احتمــال میدهم که عناصر پشــت پرده ســاخت این فیلم خواســتهان­د همراه تخریب مرحوم آیتاهلل منتظری، شما و مرحوم آیتاهلل هاشمی را هم تخریب کنند. چون باالخره این تندروها که اســم خود را گذاشتهاند بیطرف، با شماهم مخالفند. البته این برنامه هم مثــل ســایر اقدامات آنــان علیه شــخصیتهای محبوب مــردم، در درازمدت به ضرر تفکر پشــت این فیلم اســت. حاج آقا ناطق در ادامه توضیحات خود گفتنــد در همان موقع که خاطراتم ضبط میشــد، خاطــرات زیادی از مرحوم آیــتاهلل منتظــری گفته بودم، مــن پیش آن مرحــوم درس خوانــده بودم، با هــم در زندان بودیــم و خیلی خاطرات دیگر. فقط همین یــک قطعه کوتاه را انتخاب کردهاند که اهداف خودشان را دنبال کنند.

در ایــن دیــدار در رابطــه با حرفهایی کــه حاج آقا در خاطــرات خود گفته بودند، بحثهای مفیدی انجام گرفت که من از آنها بهره بردم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran