Iran Newspaper

«برلیانس» در تهران تاکسی میشود

-

سرپرســت اتحادیه تاکسیرانیه­ای شــهری گفت:براســاس مذاکرات انجام شــده با ســایپا در طرح جدید نوسازی تاکسیهای فرســوده، ۰1هزار دستگاه خودرو آریو و برلیانس به ناوگان تاکسیرانی شهری اضافه خواهد شد.

مرتضی ضامنی در گفتوگو با ایرنا افزود:مذاکرات اولیه وتفاهمنامه­ای بــا شــرکت خودروســاز­ی ســایپا بــرای ورود دو خــودروی آریــو و برلیانس به ناوگان تاکسیرانی شهری کشور انجام شده است،اما به دلیل تغییر مدیریت در این شرکت، وقفهای در این زمینه ایجاد شده است.

وی ادامــه داد:باوجود همه تأکیداتی که بر اصل مشــتری مداری و ســال اقتصاد مقاومتی مد نظر اســت،تغییر مدیریت در سایپا موجب شده است که قرار داد با این شرکت به امضا نرسد و نهایی نشود.

سرپرســت اتحادیــه تاکســیران­یهای شــهری با ابــراز امیــدواری از اینکه هرچه زودتر شــاهد رفع موانع موجود باشــیم،گفت:از این ۰1 هزار دســتگاه خودرو که برای تحویل به تاکســیها در نظر گرفته شــده است،بیشــتر شامل خودرو برلیانس است و اندکی از آن را خودرو آریو تشکیل میدهد.

وی تصریح کرد:شــرکت خودروســاز برای متقاضیــان دریافت کننده این خودروها 5۲ میلیون تومان تسهیات با باز پرداخت 48 ماهه در نظر گرفته اســت که شرایط تکمیلی این تسهیات بعد از انعقاد قرار داد اعام خواهد شــد. ضامنــی با بیان اینکه ســن فرســودگی تاکســیها طبــق مصوبه هیأت وزیران ۰1 سال است، اظهار کرد: هر تاکسی که به سن ۰1 سال برسد مشمول فرسودگی است و باید در طرح نوسازی شرکت کند.

وی افزود:تاکســیهای­ی بــا ســاخت ســال 1386 مشــمول فرســودگی میشــوند و بنابرایــن مالکان تاکســیها مشــمول ایــن فرســودگی باید برای نوسازی خودروی خود مراجعه و ثبت نام کنند.

سرپرســت اتحادیــه تاکســیران­یهای شــهری گفــت: هیــأت وزیران ســال گذشــته طی مصوبهای تکلیف کرد که تاکســیها در همان ســالی که به ســن فرســودگی میرسند موظفند در همان سال هم برای نوسازی مراجعه کنند و اگر برای نوســازی مراجعهای نشود شــهرداری شهر مربوطه موظف است که پروانه فعالیت آنها را لغو کند و اجازه فعالیت به آنها ندهند.

پیش از این نیز نوســازی ناوگان تاکســیران­ی شــهری در قالــب جایگزینی ۰۹هزار تاکسی با ایران خودو آغازشده بود.

در قالب طرح یاد شده با ایران خودرو، درحال حاضر ۹۷ هزار و ۹43 نفر دراین طرح ثبت نام کردهاند که 58 هزار و 5۲1 نفر آنان خودروی جایگزین را تحویل گرفتهاند.

ثبت نام طرح نوســازی ۰۹ هزار تاکسی فرسوده از ۲1 بهمن سال 4۹ آغاز شــد، خودروهــای جایگزین، شــامل ســمند ۷FE و پــژو ‪GLX 5۰4‬ مجهز به مخزن CNG است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran