Iran Newspaper

آخر هفتهای برفی و بارانی در ۸ استان

-

ســازمان هواشناســی کشــور بــا صــدور اطالعیــها­ی اعالم کرد، با ورود ســامانه بارشــی در آخــر هفتــه، 8 اســتان بــا بارشهــای باران و برف مواجه خواهند شد. بر اساس این اطالعیه، اواخر وقت امــروز پنجشــنبه در جنــوب خوزســتان و شــمال اســتان بوشــهر بارش بــاران و گاهــی رعــد و برق پیشبینی میشــود. فــردا جمعه هم بــارش بــاران و رعد و برق در مناطق مرکزی و شــرقی خلیج فــارس، مناطــق ســاحلی بوشــهر و خوزســتان رخ خواهد داد. همچنین در خوزســتان، نیمه جنوبی فارس، شمال و غــرب هرمزگان؛ بارش بــاران و وزش باد شــدید موقــت همراه بــا آبگرفتگی معابرپیشبی­نی میشود. در این مدت ارتفاعــات چهارمحــال و بختیــاری، کهگیلویه و بویراحمد وجنوب و شــرق لرستان نیز شــاهد بارش برف خواهند بود. شــنبه هفته آینده 25( آذر) هم در خلیــج فارس بویــژه در مناطق مرکزی و شــرقی بــارش بــاران بــا رعــد و بــرق، درهرمــزگا­ن، بوشــهر، جنــوب فــارس و کرمــان بــارش بــاران گاهــی بــا رعد و بــرق و وزش باد شــدید موقــت همراه بــا آبگرفتگی معابر و احتمال ســیالبی شدن مسیلها و رودخانهها پیشبینی میشــود که بارش در مناطــق مرتفع و سردســیر کرمان به شــکل برف خواهد بــود. بارش برف در مناطق کوهســتانی اســتانهای یــاد شــده موجــب اختالل در تــردد جــادهای میشــود. انتظــار میرود فعالیت این سامانه بارشی روز یکشــنبه(62 آذرمــاه) نیــز در مناطقــی ازجنــوب و شــرق کشــور ادامــه داشــته باشد. ■ اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج - چالوس

پلیسراهاست­انالبرزنیز­اعالمکرد،با توجهبهتعطی­لیآخرهفته،محدودیت ترافیکــی درجــاده کــرج - چالــوس به اجرا گذاشــته میشود. براین اساس تــردد وســایل نقلیــه از ســاعت 14 فردا جمعــه 24 آذر مــاه تــا ســاعت 24 همان روز از کرج به ســمت مــرزن آباد ممنــوع اســت. همچنین تردد وســایل نقلیه ازســاعت 17 همــان روز (جمعه 42آذرمــاه) تا ســاعت 24 روز یاد شــده از مــرزن آباد به ســمت کرج یک طرفه خواهــد بود که ایــن ممنوعیت بهدلیل تخلیه بــار ترافیکــی مســافران در حال بازگشــت از ســفر در ایــن مســیر اجــرا میشــود. چنانچه درمــدت زمان مقرر بارترافیکی تخلیه نشود ساعت اعمال محدودیــت افزایــش خواهــد یافــت. ممنوعیــت تــردد موتورســیک­لت نیز تا پایــان محدودیــت ترافیکــی در جــاده کرج - چالوس و بالعکس ادامه دارد.

مرکز کنتــرل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن 88255555 به صورت شــبانه روزآمــاده پاســخگویی در مــورد وضعیت راههای کشور و امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran