Iran Newspaper

سلطانیفر: کیخا میتواند تاریخساز شود

دیدار وزیر ورزش با قهرمان ژیمناستیک

-

وزیــر ورزش و جوانــان در دیــدار با ســعیدرضا کیخا قهرمان ژیمناستیک ایران، هدف را کسب سهمیه بازیهای المپیک توکیو دانســت. مســعود ســلطانی فر در دیدار با ســعیدرضا کیخــا، خطاب به او گفت: «شــما اســتعداد بزرگی در رشــته ژیمناســتی­ک داری و میخواهم مانند احســان حدادی که با نقره المپیک لندن در دوومیدانی تاریخ ســاز شــد، در رشــته ژیمناســتی­ک با کســب مدال در بازیهای آســیایی اندونزی، این رشته پایه و پر مدال را بیشتر احیا کنید.»

ســلطانیفر به کیخا که نایب قهرمان جام ستارگان ژاپن شــده، گفت : «موفقیت شــما در بازیهای آســیایی جاکارتا، کار ما را برای حمایت بیشتر و کامل از برنامههای فدراسیون ژیمناســتی­ک برای بهــره گرفتن از مربیان مجــرب و تراز اول دنیا، تســریع میکند و اردوهای مؤثر در کشورهای صاحبنام این رشــته شــروع میشــود چرا که هدف ما کســب ســهمیه بازیهای المپیک توکیو است.»

وزیــر ورزش یــادآور شــد: «احســان قائم مقامی اســتاد بزرگ شــطرنج و احســان حدادی، نایــب قهرمان المپیک ایــن هفتــه بــه دیــدار مــن آمدنــد و تــالش وزارت ورزش و جوانــان حمایــت از قهرمانــان و ورزشــکارا­ن کشــور و توجه به مســائل فنی، معشــیتی و آینده آنهاست. هیچ قهرمانی نبایــد در ادارات کل اســتانها و مجموعــه ســتادی وزارت و فدراسیونها با بی توجهی به خواست منطقی و بحق خود مواجه شود.» ■ کیخا: وزیر از من خواست مدال بگیرم

کیخا در خصوص دیــدار با وزیر ورزش گفت: «آقای وزیر بــه رشــتههای پایه و پر مــدال اهمیت میدهد . خوشــحالم و در مالقاتــم بــا وزیر، وی از من خواســت هر چند کار بســیار سختی است تمام تالشم را برای رفتن روی سکوی بازیهای آســیایی اندونزی انجام دهم و برای کسب سهمیه المپیک توکیو برنامهریزی کنم. اینکه وزیر ورزشــی مانند سلطانیفر در وزارتخانــ­ه به دنبال حل مشــکالت قهرمانان باشــد برای ما بســیار دلگرم کننده اســت. من مدتهاســت که به دنبال طی شــدن مراحل اســتخدامم در شــهرداری شــیراز هستم و ســلطانی فر هم در ســفر اســتانی و هم این بار که فرصت مالقــات ایجاد شــد به معــاون محترم قهرمانی دســتور داد پیگیری نهایی برای این کار صورت گیرد.» ■ ســلطانیفر: ســرخابیها بــا 80 میلیــارد، اوقــات فراغــت 50 میلیون نفر را پر میکنند

وزیر ورزش و جوانان معتقد اســت استقالل و پرسپولیس بــا هزینــه جــاری حــدود 80 میلیــارد تومــان، اوقــات فراغت 40 الــی 50 میلیــون نفر را پر میکنند. در نشســت صمیمی و هم اندیشــی فرزندان سرداران شــهید با سلطانیفر و ستاری معاون رئیسجمهوری که به میزبانی وزارت ورزش و جوانان برگــزار شــد، ســلطانیفر ورزش را مناســبتری­ن ابــزار بــرای تحکیــم وحدت و افزایش غــرور ملی دانســت: «موفقیت در ورزش باعث شــور و شــعف ملت و یکپارچگی اقوام میشود. دو باشــگاه اســتقالل و پرســپولیس بــا هزینــه جــاری حــدود 08میلیارد تومــان، اوقات فراغت 40 الی 50 میلیون نفر را پر میکنند و البته یک ریال از این هزینهها را هم دولت نمیدهد. در کــدام حوزه دیگر چنیــن ابزار ارزانی با ایــن برد قوی وجود دارد؟» وزیــر ورزش و جوانــان توســعه ورزش همگانی را یک وظیفه بسیار مهم عنوان کرد: «باید مردم را تشویق به ورزش کنیــم تــا با حفظ ســالمتی آنها جلــوی بســیاری از هزینههای گزاف درمانی را بگیریم؛ در کنار آن کار کردن روی ورزشهای مــادر و کشــف اســتعداده­ا در مناظــق محــروم، روســتایی، عشــایری و دورافتــاد­ه مــا را به ســمتی میبرد کــه در المپیک 0۲0۲ در کنار چهار رشتهای که در المپیکهای قبلی به مدال رسیدیم در دو، سه رشته جدید مثل کاراته و سنگنوردی مدال کسب کنیم و باعث عزت و افتخار کشور شویم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran